اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

پوست صورت پس از سابسیژن به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

بعد از هرگونه جراحت، زخم و یا التهاب که بهبود آن طول کشیده، ممکن است بافت ناحیه درگیر چسبندگی به بافت‌های زیرین چسبیده و اصطلاحاً فیبروز شود. این فیبروز، پوست را به پایین کشیده و نمای ناهموار به پوست می‌دهد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش زیبایی، درمان این اسکارها غیر ممکن نیست. یکی از این روش‌های نوین درمانی، سابسیژن است. سابسیژن روشی به نسبت جدید است که در درمان‌های جوانسازی، آکنه، انواع اسکار و ضایعات آبله مرغان استفاده می‌شود. موفقیت عمل سابسیژن به نوع، محل و شدت اثر به جای مانده از زخم نیز بستگی دارد و میزان تجربه ی پزشک در انجام سابسیژن نقش اصلی را بازی خواهد کرد. در رابطه با اثرات و نتایج انجام عمل سابسیژن میتوان عنوان نمود که عمل سابسیژن در رفع اسکار حاصل از جوش های نتایج ماندگاری خواهد داشت که جهت مشاهده ی اثرات درمانی کامل آن باید ، تعداد جلسات لازم درمانی به طور کامل انجام شوند . مراقبت های بعد از سابسیژن صورت دوره التهاب و ورم را کوتاهتر می‌کنند و همچنین باعث می‌شوند درمان عوارضی برای فرد نداشته باشد. با مراقبت های بعد از سابسیژن نتایج بعد از عمل بسیار مؤثرتر و رضایت بخش تر خواهد بود.

برای درمان اسکار آکنه، اغلب از روشهای ترکیبی استفاده می شود که یکی از آنها سابسیژن است. سابسیژن در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی انجام می شود. شما می توانید برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر درباره این روش با مطب دکتر ناظمی از طریق تماس با شماره‌های 32240913 و 09336900224 اقدام نمایید.

کاربرد سابسیژن

عمل سابسیژن (Subcision) ممکن است برای درمان‌های ذیل استفاده شود:

انواع روش سابسیژن

سابسیژن دو نوع ابزار دارد:

  1. سوزن نوکور که مثل یک تیغ برنده است و براي اسکارهای کوچک و سطحی مناسب است.
  2. وسیله دوم کانولا است که به دلیل این که نوک تیز نیست مطمئن تر است و در عمق پوست وارد شده و در صورت برخورد با عروق و اعصاب زیر پوستی به آنها آسیب نرسانده و از کنار آنها عبور ميکند و در نتيجه در سطح وسیعی در زیر پوست توانایی مانور دادن داشته و کبودی ایجاد نخواهد کرد.
مراقبت های بعد از سابسیژن

روش انجام سابسیژن

مرحله ۱: آماده سازی

قبل از انجام این عمل پوست باید به طور کامل پاک شده و جای زخم‌های مورد نظر، با استفاده از یک قلم به صورت دقیق، مشخص شود. بعد از آن بیحسی موضعی برای بیحس کردن پوست شما تزریق می‌شود.

مرحله ۲: انتخاب دستگاه سابسیژن

برای هر پوست و زخمی باید از سوزن‌های مخصوص استفاده کرد. درصورتی‌که سوزن اشتباهی برای وارد شدن به عمق پوست انتخاب شود، احتمال آسیب دیدن بافت سالم پوست زیاد می‌شود.

مرحله ۳: انجام عمل

سوزن انتخاب‌شده به آرامی وارد لایه‌های عمیق پوست شده تا اتصال بین بافت‌های آسیب‌دیده و سالم قطع شود. در این مرحله احساس سوزش در منطقه تحت درمان تا اندازه‌ای طبیعی است.

مرحله ۴: تمیز کردن جای زخم

برای جلوگیری از پیشروی خونریزی و تورم، پزشک باید از طریق فشار دادن جای زخم، خون باقی‌مانده را از زیر پوست خارج کند. بعد از آن جای زخم تمیز شده و برای جلوگیری از عفونی شدن آن، یک کرم آنتی بیوتیک تجویز می‌شود.

مراقبت های قبل از انجام سابسیژن

مراقبت های بعد از سابسیژن

ورم بعد از سابسیژن

بعد از سابسیژن تورم در موضع درمان طبیعی است که این تورم شروع فرایند ترمیم در پوست است که به دلیل افزایش نفوذپذیری عروق و ورود گلبول های سفید و پلاکت ها و تجمع مایع در فضای بین بافتی است که با رعایت کردن موارد مراقبتی، دوره تورم و التهاب کوتاهتر شده و نتیجه درمان مؤثرتر و بدون عارضه خواهد شد.

کرم ترمیم کننده بعد از سابسیژن

محصولات ترمیم کننده پوست دارای ترکیبات ضد التهابی، مرطوب کننده و مواد فعال هستند که معمولاً التهاب، قرمزی و درد ناشی از زخم را کاهش داده و به واسطه داشتن ترکیبات فعال ساخت کلاژن را در بافت پوست سرعت می‌بخشند. معمولاً برخی از محصولات ترمیم کننده توسط پزشک تجویز می شوند که برای کمک به فرایند درمان مؤثر هستند؛ زیرا باعث رسیدن رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز به پوست می شود و در طی آن ترمیم پوست با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

افراد نامناسب جهت انجام سابسیژن

  1. افراد با سابقه اسکار هایپرتروفیک یا کلوئید
  2. تینوئید دهانی سیستمی مثال ترتین و ایزوترتینوئین
  3. افراد دچار اختلالات خونریزی یا اختلال انعقادی
  4. افراد دچار عفونت باکتریایی یا ویروسی فعال
  5. راهکاری ساده و ایمن برای بهبود جای زخم است.

عوارض سابسیژن

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

هزینه سابسیژن

نمی‌توان هزینه مشخصی را برای روش‌های جوانسازی پوست تعیین کرد؛ زیرا هزینه به شرایط پوست فرد بستگی دارد.

کلینیک پوست مو و لیزر دکتر لادن ناظمی یکی از مراکز معتبر و مجهز است که با ارائه انواع خدمات جوانسازی پوست مانند رفع افتادگی و لیفت پوست گردن و صورت، پوستی جوان، شاداب و با طراوت را به شما مراجعین محترم هدیه می‌نماید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سعیدی [ 1402-09-01 ]
سلام خانم دکتر من پشت پاهام سلولیت دارم و میخوام ک پاهام صاف بشه این سلولیت ها بیشتر روی باسن و پشت ران من هست برای پا و باسن هم سابسیژن انجام میدید؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل باسن و هیپ دیپ برای چه کسانی مناسب است؟تزریق ژل باسن و هیپ دیپ برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از روش های مرسوم و همچنین غیر تهاجمی پر کردن باسن و گودی بغل ران، استفاده از تزریق فیلر برای این ناحیه است ... ادامه مطلب

تزریق فیلر بهترین روش رفع خط بغض یا ماریونتتزریق فیلر بهترین روش رفع خط بغض یا ماریونت

امروزه از روش های مختلف برای رفع خط اندوه به منظور جوانسازی پوست صورت می توان استفاده کرد ... ادامه مطلب

از چه روشهای می توان برای حفظ شادابی پوست استفاده کرد؟از چه روشهای می توان برای حفظ شادابی پوست استفاده کرد؟

حفظ شادابی و جوانی پوست نیاز به شناسایی کامل نوع پوست و عوامل تأثیرگذار بر آن است. پوست بدن بسته به منطقه آناتومیک و سن و شرایط بدنی و آب‌وهوا تغییر می‌کند. هر نقطه از بدن با نقطه دیگر از نظر رنگ، ضخامت، مقدار چربی، مقدار مو، خشکی، صافی، جریان خون و لطافت متفاوت است ... ادامه مطلب