اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

چرا باید از موها در برابر نور آفتاب محافظت کنیم؟

مو یکی از مهمترین عناصر زیبایی در چهره انسان محسوب می‌شود؛ اما مهمترین وظیفه آن محافظت از بدن در برابر نور آفتاب، ساییدگی و اصطکاک و … است. نور خورشید یا آفتاب گستره‌ای از موج است که شامل فرکانس‌های مرئی تا نامرئی در طیف امواج الکترومغناطیس است که ب ه‌صورت انرژی با تابش نور سفید همراه است. نور خورشید فواید بسیاری دارد که مهم‌ترین آن افزایش جذب ویتامین دی است. در همین حال نور خورشید ممکن است با آسیب رساندن به سلامت پوست و مو، باعث پیری پوست و مو شود. در واقع، تابش فرابنفش خورشید (هر دو پرتو UVA و UVB) اثرات مختلفی بر پوست سر و مو می‌گذارند که بارزترین آن تأثیر نور خورشید بر موی سر و ساقه مو است. بنابراین اگر می‌خواهید فواید نور خورشید برای موهای خود را به حداکثر برسانید، باید نکات ایمنی و مراقبتی را رعایت کنید.

دکتر لادن ناظمی در اصفهان می‌توانند انواع مشکلات و بیماری های پوستی مانند قارچ پوستی را با جدیدترین روشها درمان نمایند. ایشان با استفاده از امکانات به روز و مدرن، به شما در بهبودی و رفع مشکلات پوستی، همچنین زیبای و جوانسازی پوست یاری می‌رسانند. برای آشنایی با روش‌های درمانی مطب دکتر لادن ناظمی یا جهت رزرو نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

فواید آفتاب برای مو

تابش نور خورشید بر پوست منبع اصلی تولید و جذب ویتامین دی در بدن است. وجود ویتامین دی برای حفظ چرخه کامل رشد مو و پیشگیری از ریزش مو ضروری است. ویتامین دی رشد فولیکول های مو را تحریک می کند . آفتاب باعث افزایش گردش خون در مویرگهای سطحی پوست شده و باعث رشد و تغذیه بهتر فولیکول های مو می شود.

مضرات نور خورشید برای مو

نور مستقیم خورشید علاوه بر آسیب ‏هایی که بر پوست وارد می‏ کند بر موها نیز اثرات مخرب می‏ گذارد. ساقه موها حاوی قشر داخلی پروتئین و رنگدانه و قشر بیرونی حفاظتی به نام کوتیکول است. نور بیش از حد آفتاب رنگ، بافت و ظاهر موها را تغییر می ‏دهد. اگر رنگ موهای طبیعی خودتان را داشته باشید متوجه خواهید شد که موهایتان کدر شده و شادابی گذشته را ندارد. خشک و وز شدن موها بدون رنگ کردن نیز از اثرات منفی و مضرات نور خورشید بر مو است.

نور خورشید برای مو

آیا نور خورشید به مو آسیب می‌ زند؟

سفیدی زودرس مو

رنگ موی انسان ها از ملانین تأثیر می گیرد. ملانین از راه ژن از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابد. با بیشتر شدن سن رنگدانه های ملانین کم کم از بین رفته و در نتیجه موها رنگ خود را از دست خواهند داد و سفید و خاکستری می شوند. تابیدن نور مستقیم خورشید بر روی موها باعث می شود تا به ملانین موها صدمه وارد شود و رنگ موها روشن تر شوند. این موضوع در مدت طولانی تأثیرات زیانباری بر روی مو خواهد داشت و می تواند سفیدی زودرس مو را به دنبال داشته باشد.

ریزش موها

اشعه فرابنفش نور خورشید باعث آسیب به پوست می شود و اثرات زیانباری به دنبال دارد. پوست کف سر نیز از این قاعده مستثنی نیست و در برابر اشعه فرابنفش خورشید صدمه خواهد دید. اشخاصی که به دلیل شغل و حرفه ای که دارند سالیان زیادی را در معرض نور خورشید بوده اند، اغلب به بیماری پوستی و جهش سلولی در پوست سر مبتلا می گردند. این مشکل با سخت شدن پوست سر و به اصطلاح سنگفرشی شدن آن همراه می شود. به همین دلیل موها نیز تحت تأثیر قرار گرفته و به مرور نازک خواهند شد و ریزش خواهند داشت.

خشکی موها

اشعه فرابنفش نور خورشید با ایجاد تغییرات در آمینو اسیدها و پروتئین های ساقه موف سبب تخریب لیپیدهای مرطوب کننده مو می گردد. کیفیت موها به دلایلی مانند تجزیه رنگدانه های ملانین، اختلال در چرخه رشد موها و کاهش تراکم مو همراه با از دست دادن رطوبت ساقه مو شدیداً تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. از این رو موها کم کم خشک و شکننده خواهند شد. موهای خشک خیلی سخت حالت می گیرند و در معرض موخوره قرار می گیرند.

موخوره یکی از عارضه های شایع در افرادی است که موهایی خشک دارند. موخوره سبب می شود تا انتهای موها به شکل چند شاخه شود و وز گردد. موهایی که موخوره دارند شدیداً نازک، بی کیفیت و شکننده هستند. همچنین موخوره مشکلی است پیش رونده، افرادی که دچار موخوره می شوند شاید در ابتدا مشکل کمی داشته باشند؛ اما کم کم تمام موی سر به موخوره دچار خواهد شد. به منظور پیشگیری از آسیب های اشعه فرابنفش روی موها و کمتر شدن خشکی پوست می توان از ماسک های مرطوب کننده استفاده نمود.

بروز اگزما و پسوریازیس در پوست سر

از تأثیرات دیگری که نور خورشید می تواند بر موی سر داشته باشد، بروز اگزمای پوستی و پسوریازیس در پوست سر می باشد که روی موها تأثیر گذار خواهد بود. اشعه فرابنفش خورشید یک عامل اصلی در ایجاد اگزما و بیماری های پوست کف سر به ویژه پسوریازیس می باشد. اگر به شکل مداوم در معرض نور خورشید قرار گیرد، شدت بیماری بیشتر می شود و موها شدیداً صدمه می بینند.

سرطان

پوست کف سر در مجاورت اشعه فرابنفش می تواند به سرطان مبتلا گردد. متأسفانه هزینه های درمان این مشکلات بسیار بالا می باشد و در بهترین شرایط با درمان شدن باز هم امکان ریختن موها وجود دارد. به منظور پیشگیری از تابش نور خورشید می توان با مواد محافظ ساقه موها را پوشش داد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

روش های جلوگیری از آسیب آفتاب بر مو

رطوبت، گرما، گرد و غبار و عرق منجر به آسیب رساندن به مو و پوست سر و عفونت های باکتریایی و قارچی می شود. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سر، باید موهای خود را شست وشو دهید.

از آنجا که شست وشوی بیش از حد منجر به از بین رفتن رطوبت می شود، باید سر خود را چرب کنید، البته به مقدار کم و با روغن های مناسب سر.

قرار گرفتن مستقیم مو در نورخورشید و اشعه UV به مو آسیب می رساند. برای جلوگیری از آسیب مو در معرض نورخورشید از کلاه، روسری و یا هر پوششی استفاده کنید.

استفاده از سشوار و همچنین اتوی مو به فولیکول های مو آسیب می رساند.

همیشه در هنگام شنا موهای خود را با کلاه بپوشانید تا از مواد شیمیایی استخر مانند کلر دور بمانند؛ زیرا کلر موجود در آب استخرها آسیب زیادی به موهای شما وارد می کند و موجب خشکی، شکنندگی و کدر شدن مو می گردد. این نکته به ویژه در استخرهای روباز حائز اهمیت است؛ چون موها هم در معرض کلر هستند و هم اشعه فرابنفش خورشید. علاوه بر این، بعد از استخر بلافاصله موهای خود را شست وشو دهید.

اقدامات زیبایی، افزایش حجم و جوانسازی پوست صورت و بدن توسط دکتر لادن ناظمی ، با تکیه بر دانش و مهارت ایشان، و با مطلوب ترین نتایج انجام می‌شود. تزریق فیلر شقیقه در اصفهان نیز از جمله اقداماتی است که می‌تواند با کمترین عوارض و ایجاد زیبایی طبیعی به وسیله ایشان صورت پذیرد. اگر مایل به بهره مندی از این خدمت می‌باشید؛ لطفا با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراقبتها، روش تزریق و ماندگاری فیلر خط خندهمراقبتها، روش تزریق و ماندگاری فیلر خط خنده

فیلرها از جمله پرکننده هایی هستند که با بالاترین سازگاری و بهترین کیفیت می توانند به رفع خطوط مختلف در ناحیه صورت از جمله خط خنده کمک کنند. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با تزریق پلاسما ژلجوانسازی پوست با تزریق پلاسما ژل

پلاسما ژل یکی از جدید‌ترین فیلرها یا ژل های استفاده شده برای رفع چین و چروک ها و جوانسازی پوست است ... ادامه مطلب

میکرودرم برای چه افرادی مناسب است؟میکرودرم برای چه افرادی مناسب است؟

میکرودرم روشی برای پاکسازی و جوانسازی پوست است. این روش درمانی غیرشیمیایی و غیر تهاجمی است و بدون نیاز به عمل باز ضورت می‌گیرد. در میکرو درم از اسپری میکروکریستال جهت از بین بردن لایه ی خارجی سلول های خشک و مرده استفاده می کند تا پوستی جوان تر و شاداب تر حاصل شود ... ادامه مطلب