اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

چه ویتامین هایی برای پوست مفید هستند؟

پوست از دو لایه اپیدرم و درم تشکیل شده است که هر یک عملکرد منحصر به فرد خود را دارد. اپیدرم بیرونی‌ ترین لایه پوست است که با عوامل محیطی مانند پاتوژن‌‌ها و اشعه ماوراء بنفش خورشید روبرو است. درم در زیر این لایه قرار دارد و حاوی بافت‌‌‌‌های همبند، رگ‌‌‌‌های خونی، اعصاب و فولیکول‌‌‌‌های پوست می باشد. کمبود‌‌‌های تغذیه‌های می‌تواند بر برخی عملکرد‌‌‌های بیولوژیکی و ساختاری پوست تأثیر گذاشته و باعث بروز ناهنجاری‌‌ها و اختلالات پوستی مانند خشکی، نازکی و پیری زودرس پوست شود. ویتامین‌ها برای سلامتی و عملکرد بدن شما ضروری هستند، کمبود ویتامین می‌تواند عوارض جانبی بر روی پوست ایجاد کند. از آنجا که ویتامین‌های C و E نقش مهمی در محافظت از پوست شما در برابر آفتاب دارند، کمبودهای هر دو ویتامین می‌توانند خطر آسیب پوستی از جمله سرطان پوست را افزایش دهند. کمبود ویتامینی همچنین‌ می‌تواند منجر به بیماری‌‌‌‌های پوستی از جمله پلاگر و اسکوبوت شود که مصرف مکمل‌‌‌‌های موضعی یا خوراکی به بهبود آن کمک خواهد کرد.

دکتر لادن ناظمی در اصفهان می‌توانند انواع مشکلات و بیماری های پوستی مانند قارچ پوستی را با جدیدترین روشها درمان نمایند. ایشان با استفاده از امکانات به روز و مدرن، به شما در بهبودی و رفع مشکلات پوستی، همچنین زیبای و جوانسازی پوست یاری می‌رسانند. برای آشنایی با روش‌های درمانی مطب دکتر لادن ناظمی یا جهت رزرو نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

ویتامین های مورد نیاز پوست

ویتامین آ (A)

ویتامین آ حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن است. این ویتامین یکی از ویتامین های لازم برای پوست است که از چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند. همچنین به کاهش کک و مک ها و صاف نمودن زبری پوست کمک می کند.

گروه ویتامین های B

ویتامین بی قرمزی پوست را کاهش داده و پوست را همیشه سالم و سلامت نگه می دارد. ویتامین بی محافظ لایه خارجی پوست بوده و به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. با مصرف این ویتامین، پوست توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث چین و چروک و افتادگی می شوند را دارد. پژوهش های مختلف نشان می دهند مصرف ویتامین های گروه B برای داشتن پوستی سالم ضروری است و آن را در برابر حساسیت و اگزما حفظ می کند. علاوه بر این ویتامین های گروه B مزایای دیگری هم برای پوست به همراه دارند:

حرکت خون در رگها را بهبود می بخشد. این ویتامین شما را از تأثیرهای کهولت سن دور نگه می دارد.

به سلامت پوست و پیشگیری از بروز آکنه کمک می کند.

قادر است چربی های پوست را تنظیم کند و احتمال شکل گیری جوش های بزرگ را کاهش دهد. این ویتامین در بین تولید کنندگان محصولات مراقبت از پوست بسیار محبوب است چون رطوبت پوست را خوب حفظ می کند. در نتیجه آبرسانی به پوست را خوب انجام می دهد و با عوامل بروز اگزما می جنگد.

بهترین ویتامین برای پوست صورت

ثابت شده ویتامین های گروه B با اثرهای مخرب اشعه ماوراء بنفش مبارزه می کنند و احتمال بروز سرطان پوست را کاهش می دهند. ویتامین های گروه B می توانند قرمزی و التهاب پوست را کاهش دهند و با بالا بردن طول عمر سلول های پوست، سلامت بدن را تضمین کنند. مزیت دیگر ویتامین های گروه B در تولید ملانین است. در نتیجه با مصرف این ویتامین ها رنگ طبیعی پوست و موهاحفظ می شوند.

ویتامین سی (C)

ویتامین سی یک ضد سرطان جامع و کلی است. ویتامین سی در ترمیم آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مؤثر بوده و با بهبود کلاژن سازی از چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

ویتامین ئی (E)

ویتامین ئی یکی از ویتامین های لازم برای پوست است که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. این ویتامین به عنوان ویتامینی مبارز با خشکی پوست و محافظ پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش (UV) عمل می کند. به علاوه این ویتامین آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را از بین می برد.

ویتامین کا (K)

برای داشتن چشم های جوان تر و روشن تر از ویتامین کا استفاده کنید. ویتامین کا به دلیل کاهش حلقه های تیره و لکه های تیره پوستی برای کسانی که به دنبال پوستی جوان و شفاف هستند مناسب است. ویتامین کا می تواند بهترین راه حل برای بهبود پوست هایی با جوش های تیره و کبودی باشد. همچنین این ویتامین که به عنوان ویتامین انعقاد خون نیز شناخته می شود برای کاهش مویرگ های ظاهر شده در نواحی حساس مانند زیر چشم ها مؤثر است.

روی

روی یکی از مواد معدنی مهم برای سلامت بدن، به ویژه حفظ تندرستی پوست است. وقتی روی کافی در بدن شما وجود داشته باشد، عملکردهای فیزیولوژیک شما خوب انجام می شود و البته پوستی شاداب و درخشان خواهید داشت.

امگا 3

امگا3 خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند با قرمزی، التهاب، تورم و اگزماهای پوستی بجنگد. ضمن اینکه این اسید چرب به حفظ رطوبت پوست کمک می کند.

بهترین مولتی ویتامین برای پوست

کلاژن

مکمل کلاژن باعث افزایش رطوبت و ضخامت پوست می شود و چین و چروک ها را برطرف می کند. مکمل های پوست و مو و ناخن علاوه بر کلاژن معمولاً حاوی ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 نیز هستند.

روغن های امگا

روغن های امگا (روغن ماهی یا منابع گیاهی) نه تنها رطوبت پوست را متعادل می کنند بلکه از مفاصل، چشم ها و مغز شما نیز محافظت می کنند.

کو آنزیم کیوتن

کوآنزیم کیوتن برای ترمیم، جوانسازی و تولید انرژی سلولی مورد نیاز است و یکی از بهترین ترکیباتی است که در مولتی ویتامین پوست و موی باکیفیت مورد استفاده قرار می گیرد. تولید این ترکیب مانند کلاژن با افزایش سن در بدن کاهش می یابد، بنابراین باید مقدار مصرف آن را افزایش دهید. گوشت بدون چربی، ماهی های چرب و غلات کامل از منابع طبیعی کوآنزیم کیوتن هستند؛ اما مصرف مکمل به دلیل دسترس پذیری زیستی بالاتر، قابلیت اثرگذاری بیشتری دارد.

زینک پلاس

به ترکیب زینک و مولتی ویتامین های سری ب، زینک پلاس گفته می شود. ترکیب زینک با ویتامین سری B باعث طراوت پوست، تقویت مو و نیز جلوگیری از ریزش مو می شود.

ویتامین برای پوست خشک

  1. ویتامین C: با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی باعث کلاژن سازی شده و از خشکی و در نتیجه پیری پوست جلوگیری می کند.
  2. ویتامین A: این ویتامین باعث تقویت غشاء میانی پوست می شود و به کلاژن سازی و خاصیت الاستین پوست کمک می کند.
  3. ویتامین E
  4. COQ10: این ماده باعث باز تولید و مراقبت از سلول های پوستی می شود.
  5. زینک: باعث استحکام هرچه بیشتر پوست و همچنین غشاء مخاطی می شود.
  6. امگا 3
  7. گروه ویتامین B
  8. کلسیم: باعث لطافت پوست می شود.
  9. سلنیوم: این ماده معدنی مفید به میزان کمی در بدن وجود دارد و همراه با ویتامین E در سلامت پوست بسیار مؤثر می باشد.
  10. سیلیکا: این ماده با افزایش سن در بدن کاهش یافته و باید حتماً از طریق مکمل ها آن را دریافت کرد. این ماده در درمان خشکی پوست با مکمل و ویتامین بسیار مؤثر و لازم می باشد.

کدام ویتامین پوست را روشن میکند؟

ویتامین A

ویتامین A متعلق به خانواده رتینوئیدها، یکی از بهترین ویتامین های مؤثر در سفیدی پوست است. رتینوئیدها مانند لایه بردار عمل می کنند و سلول های مرده پوست را از بین می برند. این ویتامین همچنین موقع خواب باعث بیشتر شدن قابلیت ارتجاعی پوست و افزایش استحکام آن می شود و به عنوان یک جوانساز عمل می کند.

ویتامین C

از جمله ویتامین های مؤثر در سفیدی پوست ویتامین C است که به تولید کلاژن در بدن کمک می کند. کلاژن یک نوع پروتئین است که به پوست انرژی می دهد و آن را سفت می کند. عوامل مختلفی از جمله سن و قرار گرفتن در معرض آفتاب می توانند تولید کلاژن را کاهش دهند. ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند و چین و چروک ریز را از بین می برد. ویتامین C همچنین آنزیم تیروزیناز را کنترل می کند و اجازه نمی دهد ملانین زیادی در پوست تولید شود. این امر سبب خواهد شد تا لکه های پوستی از بین بروند و پوست سفید تر شود.

ویتامین E

ویتامین E نوعی آنتی اکسیدان است که با جذب اشعه ماوراء بنفش خورشید، اگر به صورت موضعی استفاده شود، از آسیب دیدن پوست جلوگیری می کند. بدن انسان تا حدی ویتامین E را از طریق روغنی به نام سبوم تولید می کند. سبوم برای سالم نگه داشتن پوست بسیار مهم است. ویتامین E پوست را مرطوب نگه می دارد و اجازه نمی دهد عوامل خارجی یا داخلی موجب حساسیت پوست شوند. یکی از ویتامین های مؤثر در سفیدی پوست ویتامین E است که لکه های پوستی را نیز از بین می برد.

ویتامین D

در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب، بدن انسان می تواند ویتامین D بسازد. ویتامین D برای افرادی که جوش و آکنه زیادی دارند، بسیار مفید است. همچنین این ویتامین موجب تحریک سلول ها می شود و با افزایش تولید و ترمیم آنها پوست شاداب و درخشانی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

ویتامین K

ویتامین K فواید زیادی برای بدن دارد و معمولاً افراد در این ویتامین کمبود ندارند. این ویتامین اثر زخم، لکه های تیره، حلقه های زیر چشم و رگ های عنکبوتی را کم می کند و از جمله ویتامین های مؤثر در سفیدی پوست است.

ویتامین B5

ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک یکی از ویتامین های مؤثر در سفیدی پوست است. از خواص این ویتامین حفظ کردن رطوبت پوست است که با هیدراته نگه داشت پوست به سالم ماندن و پیشگیری از ایجاد چین و چروک کمک می کند.

ویتامین B3

ویتامین B3 یا نیاسین مانند اکثر ویتامین ها در بدن تولید نمی شود و باید از منابع خارجی آن را تأمین کرد. این ویتامین سبب بازگردانی رطوبت پوست و صاف شدن آن می شود. همچنین استفاده از B3 به صورت موضعی به از بین بردن علائم پیری کمک می کند. اثرات مخرب رادیکال های آزاد را از بین می برد و از آسیب رسیدن به پوست جلوگیری می کند.

اقدامات زیبایی، افزایش حجم و جوانسازی پوست صورت و بدن توسط دکتر لادن ناظمی ، با تکیه بر دانش و مهارت ایشان، و با مطلوب ترین نتایج انجام می‌شود. بهترین تزریق ژل لب در اصفهان نیز از جمله اقداماتی است که می‌تواند با کمترین عوارض و ایجاد زیبایی طبیعی به وسیله ایشان صورت پذیرد. اگر مایل به بهره مندی از این خدمت می‌باشید؛ لطفا با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ویدا [ 1402-08-22 ]
من 44 ساله هستم و پوست خیلی خوبی دارم چون همه مکمل ها رو مصرف میکنم ..

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع خطوط ظریف صورت با لایه برداریرفع خطوط ظریف صورت با لایه برداری

اگر احساس می‌کنید پوستتان به لطافت گذشته نیست و دوست دارید کمی رنگ آن روشن شده و دوباره مثل گذشته جوان و شاداب به نظر برسد، می‌توانید از لایه‌برداری استفاده کنید. لایه‌برداری سلول‌های مرده را از روی پوست برمی‌دارد و پوست‌تان شاداب‌تر و جوان‌تر می‌شود ... ادامه مطلب

بهترین روشهای رفع خطوط اخم و خنده کدامند؟بهترین روشهای رفع خطوط اخم و خنده کدامند؟

در مواردی که خط اخم و خط خنده بسیار ظریف بوده و یا در اثر خشکی پوست ایجاد شوند می‌توان آن را با داروهای لایه‌بردار و مرطوب‌کننده‌ها برطرف کرد. چروک‌های متوسط را می‌توان با استفاده از انواع لیزرهایی که باعث تحریک کلاژنسازی می‌شوند و همچنین فیلرها درمان کرد ... ادامه مطلب

چرا بهتر است کاشت مژه انجام ندهیم؟چرا بهتر است کاشت مژه انجام ندهیم؟

کاشت مژه یکی از راه هایی است که امروزه میان برخی از خانم ها مورد استقبال بسیاری قرار گرفته تا بتوانند مشکل کم پشتی مژه های خود را حل کنند ... ادامه مطلب