اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

اهمیت مراقبت پس از تزریق بوتاکس

بوتاکس یک روش درمانی کاملاً اثبات شده و کارآمد در رفع بسیاری از مشکلات درمانی و زیبایی در علم پزشکی است که اغلب پزشکان در حوزه های مختلف پزشکی از آن استفاده می کنند. از مهم ترین کاربردهای بوتاکس در زمینه پوست و زیبایی است که تأثیر فوق العاده ای در از بین بردن چین و چروک های ریز و عمیق صورت دارد. در واقع بوتاکس یک سم است؛ اما وقتی پزشکان از آن به درستی و در مقادیر کم استفاده کنند، می تواند فواید و کاربردهای زیبایی و پزشکی بسیاری نیز داشته باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

بوتاکس می تواند موجب ضعیف یا فلج شدن عضلات شود و در نتیجه چین و چروک های پوست را کاهش دهد. مراقبت بعد از بوتاکس و چگونگی انجام اعمال روزانه بر ماندگاری بوتاکس و کاهش عوارض بوتاکس تأثیر خواهد داشت، پس مراقبت‌های بعد از بوتاکس را جدی بگیرید. مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس می‌توانند به شما کمک کنند که از نتایج بهتر این روش بیشتر برخوردار شوید و عوارض جانبی را کاهش دهید.

رعایت اقداماتی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم به اندازه ای اهمیت دارد که با کیفیت انجام کار برابری کرده و به همان اندازه در رضایت بخش بودن نتیجه این روش جوانسازی پوست تأثیر دارد.

کاربرد بوتاکس

1- کاربردهای درمانی

2-کاربردهای زیبایی:

همچنین بخوانید: کاربردهای تزریق بوتاکس

مزایای بوتاکس

اهمیت مراقبت پس از تزریق بوتاکس

اهمیت انجام این دستورالعمل ها برای مراقبت های بعد از بوتاکس از این حیث است که شما می توانید برای کسب نتایج موفقیت آمیز بعد از بوتاکس اطمینان حاصل کنید. از طرف دیگر رعایت این نکات قطعاً تضمین کننده سلامت و ایمنی شما نیز هست و میزان خطرات و عوارض جانبی ناشی از بوتاکس را برای شما به حداقل خواهد رساند. علاوه بر این انجام نکات مراقبتی باعث کاهش دوره نقاهت و افزایش میزان ماندگاری آن بر روی پوست می شود.

تزریق بوتاکس

بهتر است قبل از تزریق بوتاکس بی حسی انجام شود تا از بروز درد جلوگیری شود. بوتاکس به وسیله یک سوزن ریز توسط پزشک تزریق می شود. البته قبل از تزریق ناحیه مورد نظر توسط پد الکلی استریل می شود، سپس تزریق را برای نواحی مشخص شده انجام می دهد.

اهمیت مراقبت پس از تزریق بوتاکس

مراقبتهای قبل از بوتاکس پیشانی و دور چشم

مراقبت بعد از بوتاکس دور چشم

در مورد چشم به دلیل حساسیت های خاص و شرایطی که وجود دارد، نیاز است مراقبت های ویژه و خاصی را نیز انجام دهید تا هم دوران درمان بعد از تزریق بسیار کوتاه و سریع طی شود و هم نتایج و ماندگاری تزریق بوتاکس بهتر و بیشتر شود. مهمترین این موارد عبارتند از :

مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

کاندیدای نامناسب بوتاکس

به طور کلی افراد زیر نمی‌توانند تزریق بوتاکس را انجام دهند:

  1. خانم‌های باردار و شیرده
  2. افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی
  3. افراد مبتلا به بیماری ام اس
  4. بیماران کلیوی و مبتلا به ضعف سیستم ایمنی بدن
  5. افرادی که دارو‌های خاص مصرف کرده و البته حساسیت دارویی نیز دارند.
  6. مبتلایان به اختلالات انعقاد خون

ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس با توجه به سن فرد و عمق چین و چروک و افتادگی پوست متفاوت خواهد بود. پزشکان متخصص معمولاً توصیه می‌کنند که برای تمدید مجدد بوتاکس در فواصل زمانی 5 الی 6 ماهه مجدد به کلینیک مراجعه نمایید تا چین و چروک بر روی پوست ایجاد نشود.

هزینه بوتاکس

به طور کلی چند عامل محل تزریق، تعداد دفعات تزریق بوتاکس، میزان ماده مورد نیاز، هزینه متخصص و کلینیک و … بر روی هزینه تزریق بوتاکس تأثیر می‌گذارند.

عوارض بوتاکس

با وجود اینکه بوتاکس یک روش ایمن است و عوارض زیادی به همراه ندارد؛ اما اگر این روش در کلینیک های غیر معتبر با پزشکان بی تجربه انجام شود با عوارض شدیدی همچون افتادگی عضله، کبود شدن پوست، ورم بعد از بوتاکس و افتادگی پلک همراه است. همچنین برخی از عوارض بوتاکس مانند عفونت، قرمزی، تورم و درد به علت مراقبت نکردن از بوتاکس رخ می دهد. در صورت شدت یافتن عوارض، حتماً باید به پزشک مراجعه کرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مانیا [ 1402-08-10 ]
بوتاکس برای درمان لبخند لثه ایی خیلی موثره و توی زیبایی چهره تاثیر داره من این کار رو با تحقیق انجام دادم ولی الان خیلی خوشحالم که اقدام کردم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا جوش های هورمونی به درمان نیاز دارند؟آیا جوش های هورمونی به درمان نیاز دارند؟

جوش‌ یکی از مشکلات متداول و شایع پوستی است که اغلب در اثر عفونت، تغییرات هورمونی، واکنش های آلرژیک و واکنش های دارویی ایجاد می شود. ... ادامه مطلب

در چه مواردی از تزریق ژل استفاده میشود؟در چه مواردی از تزریق ژل استفاده میشود؟

تزریق ژل یا فیلر یکی از بهترین روشهای جوانسازی، افزایش حجم و فرم دهی به صورت است. در این روش می‌توان به طور آنی شاهد تغییرات اساسی در چهره بود. تزریق ژل فرآیندی غیرجراحی است که به واسطه آن‌ می‌توان جوانتر و زیباتر شد ... ادامه مطلب

آیا مزوتراپی در درمان ریزش مو موثر است؟آیا مزوتراپی در درمان ریزش مو موثر است؟

یکی از شایع‌ترین مشکلات مربوط به پوست و مو و زیبایی که دباعث دغدغه و نگرانی در مردان و زنان زیبا پسند در سراسر دنیا شده است ، ریزش مو می‌باشد. عدم تعادل هورمونها، کمبود مواد مغذی مناسب، کاهش گردش خون، بیماریهای خاص و مصرف داروها از جمله علل و عوامل ریزش مو در دنیای کنونی است ... ادامه مطلب