اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

جوانسازی پوست با تزریق پلاسما ژل

در سال‌های گذشته محققان و متخصصان حوزه‌ی زیبایی بیشتر به سمت توسعه‌ی حجم دهنده‌های اتولوگ حرکت کرده‌اند. فیلرها یا حجم دهنده‌های اتولوگ به متریال‌ها یا موادی گفته می‌شود که از بدن شخص استخراج و در جای دیگری از بدن خود او استفاده می‌شوند. یعنی برخلاف تزریق ژل‌های هیالورونیک اسید ، دیگر یک ماده‌ی خارجی به بدن وارد نمی‌کنیم. پلاسما ژل یکی از جدید‌ترین فیلرها یا ژل‌های استفاده شده برای رفع چین و چروک‌ها و جوانسازی پوست است. پلاکت‌های خون، حاوی پروتئین‌های زیادی هستند که به عنوان فاکتورهای رشد در نظر گرفته می‌شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

این پروتئین‌ها باعث بهبود پوست آسیب‌دیده می‌شود که شامل آسیب‌های ناشی از پیری (اکسیداسیون)، استرس و قرار گرفتن در معرض عناصر محیطی است. پس از تزریق، این پروتئین‌ها واکنش طبیعی ترومبوسیت‌ها را برای ترمیم و تکثیر سلول‌های آسیب‌دیده پوست تحریک می‌کنند و حجم پوست را افزایش می‌دهند که سفت‌تر، درخشان‌تر و جوان‌تر می‌شود. تفاوت پلاسما ژل با سایر فیلرهای تزریقی این است که با استفاده خون خودتان ساخته می‌شود.

کاربرد پلاسما ژل

اگر می خواهید بدانید که ایا ژل صورت حرکت می کند یا خیر، کلیک کنید.

مزایای پلاسما ژل

جوانسازی پوست با تزریق پلاسما ژل

نحوه تزریق پلاسما ژل

برای تزریق پلاسما ژل به صورت ابتدا لازم است یک واحد از خون فرد گرفته شود. سپس این خون در سانتریفیوژ قرار داده می شود تا پلاسمای آن جدا شود. با افزودن ماده منعقد کننده و حرارت، ترکیب ژلاتینی حاصل می شود. این ماده توسط سرنگ مخصوص به درون پوست تزریق می شود. هنگام تزریق پلاسما ژل ابتدا ناحیه مورد نظر با استفاده از مواد ضدعفونی کننده کاملاً پاکسازی و با بی حس کننده های موضعی بی حس شده و سپس پلاسما ژل از طریق سوزن های کوچکی در لایه‌های سطحی پوست تزریق می‌شود و منجر به لیفت صورت و جوانسازی آن می شود.

مراقبت های قبل از تزریق پلاسما ژل

  1. به مدت یک هفته قبل از تزریق پلاسما ژل از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین، ویتامین e و مکمل ها خودداری کنید.
  2. با توجه به اینکه در این شیوه درمانی از فرد مراجعه کننده خون گرفته می شود، بنابراین قبل از شروع درمان به میزان کافی غذا بخورید تا دچار ضعف نشوید.
  3. به میزان کافی آب بنوشید.
  4. به مدت یک هفته قبل تزریق پلاسما ژل از مصرف دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی خودداری شود.

مراقبت های بعد از تزریق پلاسما ژل

ماندگاری پلاسما ژل

ماندگاری این روش در افراد مختلف با هم تفاوت دارد؛ چراکه افراد در سن، جنس، نوع پوست و … با هم متفاوت هستند . در اغلب بیماران نتیجه درمان یک تا دو سال پایدار خواهد بود .

تعداد جلسات پلاسما ژل

تعداد جلساتی که برای انجام پلاسما ژل نیاز می باشد، در افراد مختلف متفاوت می باشد؛ اما معمولاً بین یک تا سه جلسه درمان نیاز می باشد و فاصله بین هر جلسه درمانی بین دو تا چهار هفته می باشد؛ اما هرچه میزان آسیب های پوستی بیشتر باشد، نیاز به افزایش تعداد جلسات درمانی می باشد و فاصله بین هر جلسه درمانی طبق نظر پزشک متخصص تعیین می شود.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

موارد منع تزریق ژل پلاسما

عوارض پلاسما ژل

  1. قرمزی، ورم و کبودی بسیار جزئی و سطحی که بعد از چند روز برطرف می‌شود.
  2. احساس درد در محل تزریق که به دلیل برطرف شدن اثر ماده بی‌حسی احساس می‌گردد و فرد می‌تواند از مسکن تجویز شده توسط متخصص استفاده کند.
  3. احتمال آسیب به اعصاب و عروق خونی نیز وجود دارد که به دلیل عدم مهارت متخصص رخ می‌دهد.

هزینه پلاسما ژل

عواملی که بر هزینه‌ی درمان شما مؤثر است عبارتند از میزان تزریق، دستمزد پزشک و نوع بیحسی مورد استفاده برای درمان.

شما می توانید برای درمان لک صورت با مزوژل پروسترولین به کلینیک دکتر لادن ناظمی در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهلا نادری [ 1402-08-10 ]
خانم دکتر من بر عکس پوستم کصاف و خوبه دست هام خیلی پوست شل و تیره ایی داره با تزریق پلاسما ژل خوب میشه ؟ روشن هم میشه دستام

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای از بین بردن لک پوستی ناشی از آکنهروشهای از بین بردن لک پوستی ناشی از آکنه

برای درمان لکه های قهوه ای جای جوش نیز مانند سایر لکه های پوستی روشهای درمانی لایه برداری، استفاده از کرم های ضد لک و مصرف مداوم ضد آفتاب بکارگرفته می‌شود ... ادامه مطلب

بوتاکس اولی ها بدانندبوتاکس اولی ها بدانند

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که تا به حال اقدام به تزریق بوتاکس نکرده اید ولی به فکر انجام آن هستید؛ مطالعه ادامه این مطلب می‌تواند دید درستی از این روش، عوارض، نتایج و ماندگاری آن به شما بدهد تا با آگاهی بیشتری اقدام به تزریق بوتاکس نمایید ... ادامه مطلب

تاثیر زاویه سازی فک و چانه با تزریق فیلرتاثیر زاویه سازی فک و چانه با تزریق فیلر

زاویه دهی به فک و صورت، روش سریعی است که به‌وسیله‌ی آن، بدون استفاده از عمل جراحی، فرم خط فک و صورت تغییر داده می‌شود. ... ادامه مطلب