اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

چه موقع بعد از تزریق ژل می توان آرایش کرد؟

ژل، خاصیت پرکنندگی دارد و از روش های درمانی و زیبایی به جهت ترمیم جای زخم، بهبود چین و چروک و همچنین به منظور حجم دهی به بافت هایی که بنا به دلایلی همچون افزایش سن، چربی خود را از دست داده اند، می باشد. فردی که این پروسه را انجام می دهد باید نسبت به مراقبت های بعد از آن نیز آگاهی های لازم را داشته و در جهت رعایت آنها تلاش خود را به کار گیرد تا بتواند نتایجی رضایت بخش با ماندگاری بالا را به دست آورد. انتخاب یک متخصص متبحر و مراجعه به کلینیک معتبر، تنها قسمتی از ماجرا بوده و برای کسب نتیجه ایده‌آل و نداشتن تجربه عوارض احتمالی، باید نکته های مربوط به مراقبت های بعد از تزریق ژل ، مورد توجه قرار گیرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

بعد از تزریق ژل، محدودیت آرایش به علت وارد شدن آلودگی ها و باکتری ها از طریق منافذ باز پوست می‌باشد، به همین دلیل می‌توان گفت که تا هنگامی که زخم های به وجود آمده از جای سوزن روی صورت بهبود نیابند شما نمی توانید از لوازم آرایشی بر روی صورت استفاده کنید. بهبود یافتن این زخم ها با توجه به شرایط بدنی فرد ممکن است مختلف باشد. زمان بهبودی این زخم ها به طور میانگین از سه تا ده روز ممکن است متفاوت باشد.

تزریق ژل لب

مزایای تزریق ژل

بیشتر بخوانید: کات گونه با تزریق فیلر

نحوه تزریق ژل

در مواردی که فرد متقاضی نسبت به درد حساسیت دارد می‌توان از بی‌حس‌کننده‌های موضعی استفاده کرد. پس از این کار، ناحیه تزریق مشخص شده و با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف و نازک، ژل به زیر پوست تزریق می‌شود. پس از تزریق، پزشک باید ناحیه را ماساژ دهد تا ژل‌ها به خوبی در آن پخش شوند، همچنین این ماساژ به ایجاد تقارن بهتر هم کمک خواهد کرد.

آرایش بعد از تزریق ژل

آرایش بعد از تزریق ژل لب

توصیه می‌شود تا ۲۴ ساعت بعد، از آرایش لب‌ها خودداری کنید. پس از تزریق، لب‌ها به مدت زمانی نیاز دارند تا بهبود یابند. در این مدت، استفاده از آرایش می‌تواند شدت عوارض را بیشتر کند و بهبودی را کاهش دهد، بنابراین بهتر است تا ۲۴ ساعت از آرایش لب‌ها خودداری کنید و به لب‌ها فرصت بدهید تا به طور طبیعی بهبود یابند.

حجیم سازی و برجسته نمودن لب ها با تزریق ژل لب

آرایش بعد از تزریق ژل گونه

برای تزریق ژل به گونه از سوزن های ظریفی استفاده می شود. این سوزن ها با وجود این که ظریف هستند؛ اما پوست را سوراخ می کنند. دلیل محدودیت آرایش بعد از تزریق ژل این است که مواد موجود در لوازم آرایشی ممکن است باعث ایجاد عفونت شود؛ چراکه منافذ پوست بلافاصله پس از تزریق هنوز باز هستند و ممکن است مواد آرایشی باعث عفونت این زخم ها شود، بنابراین توصیه می شود در روز اول تزریق ژل هیچ گونه آرایشی انجام ندهید. در صورتی که پوست حساسی دارید و استفاده از کرم ضد آفتاب برای شما الزامی است از کرم های ضد آفتاب سبک و معتبر استفاده کنید که در فرمولاسیون آنها هیچ گونه کرم پودر آرایشی ترکیب نشده باشد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض جانبی تزریق ژل

عوارض احتمالی پس از تزریق ژل عبارتند از:

گزارش های نادری از عوارض جدی یا تهدید کننده زندگی پس از تزریق پرکننده وجود دارد، از جمله شوک آنافیلاکتیک، سپسیس، لخته شدن خون در شریان شبکیه منجر به کوری، تجزیه پوست (نکروز) و آبسه که نیاز به تخلیه دارد.

اگر مایل هستید بدانید فیلر بهتر است یا بوتاکس ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا جوش های هورمونی به درمان نیاز دارند؟آیا جوش های هورمونی به درمان نیاز دارند؟

جوش‌ یکی از مشکلات متداول و شایع پوستی است که اغلب در اثر عفونت، تغییرات هورمونی، واکنش های آلرژیک و واکنش های دارویی ایجاد می شود. ... ادامه مطلب

بوتاکس دیستون (dyston)بوتاکس دیستون (dyston)

بوتاکس دیستون یک محصول ایرانی است که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و طبق آخرین استانداردهای اروپا و آمریکا تولید می‎ شود ... ادامه مطلب

آیا تغییر رنگ پوست با لیزر امکان پذیر است؟آیا تغییر رنگ پوست با لیزر امکان پذیر است؟

سفید کردن پوست با استفاده از لیزر روشی است که در آن پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن پوست ناهموار، نامطلوب یا آسیب دیده استفاده می شود ... ادامه مطلب