اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

روشهای موثر حجم دهی و زاویه سازی گونه ها بدون جراحی

گونه یکی از عضوهایی است که می‌تواند روی زیبایی چهره بسیار تأثیرگذار باشد. افزایش سن و کاهش وزن چشم گیر می‌تواند باعث از دست دادن ظاهر زیبا و جوان گونه‌ ها شود و صورت را لاغر و خسته نشان دهد. بهبود ساختار چهره با حجم دهی و زاویه سازی گونه می‌تواند به طور قابل توجهی باعث هماهنگی کلی چهره شود و در عین حال زیبایی طبیعی برای چهره به ارمغان آورد. برای دستیابی به ساختار چهره‌ای که بهترین نتیجه را برای شما ایجاد کند، خوشبختانه گزینه های جراحی و غیر جراحی برای برجسته کردن گونه وجود دارند که باعث بازیابی حجم گونه و زاویه سازی آن می شود تا مجددا از ظاهر خود رضایت داشته باشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

داشتن خط گونه طبیعی یک خواسته برای افرادی است که به زیبایی ظاهری خود بسیار اهمیت می ‌دهند و برای رسیدن به این هدف حاضر به انجام جراحی برای کاشت پروتزهای مصنوعی نیستند. در این شرایط است که گزینه‌ های کم تهاجم و بدون ‌عوارضی همچون تزریق چربی و ژل مورد توجه قرار می‌گیرند.

مزایای زاویه سازی گونه ها

زاویه سازی گونه ها برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی هستند که دارای مشکلاتی مانند از دست رفتن حجم بافت گونه در اثر بالا رفتن سن، آسیب دیدگی گونه، کاهش زیاد وزن، ظاهر بد مادرزادی یا ژنتیکی و... هستند که اصولاً به این افراد توصیه می‌کنیم از روش زاویه سازی گونه استفاده کنند. تمام افرادی که یک یا چند مورد از شرایط زیر درباره آنها صادق است، می‌توانند کاندیدای ایده‌آلی برای عمل گونه گذاری باشند:

تزریق چربی به گونه ها

تزریق چربی به گونه به منظور برجسته سازی و ایجاد زیبایی در گونه یکی از روش هایی است که در عمل های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. انجام عمل زیبایی با استفاده از تزریق چربی یکی از روش های بسیار مناسب و کم خطر برای جوانسازی نواحی مختلف بدن و پوست است؛ چرا که چربی مورد نیاز از بدن خود فرد برداشته می شود و بدین ترتیب هیچگونه مواد مضر یا غیر طبیعی به بدن فرد وارد نمی شود. برای مثال چربی مورد نیاز از ران، شکم و یا پهلو فرد خارج می شود با استفاده از سانتریفیوژ تخلیص می شود، سپس با گذشتن از فیلتر نانو مواد زائد و غیر چربی از آن جدا می شود و برای استفاده در محل مورد نیاز آماده شده و تزریق می گردد. در واقع تزریق چربی، یک نوع پیوند چربی است.

روشهای موثر حجم دهی و زاویه سازی گونه

تزریق ژل گونه

ژل به نوعی پرکننده پوستی اشاره دارد که برای بازگرداندن حجم، صاف کردن چین و چروک ‌ها و بهبود خطوط صورت به پوست تزریق می‌شود. این ژل به طور معمول از اسید هیالورونیک تشکیل شده است، ماده‌ای که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و پوست را آبرسانی و حجیم می‌کند. قوام ژل باعث می‌شود تزریق آسان و نتایج طبیعی به نظر برسد. برخلاف روش‌های دائمی، تزریق ژل صورت موقتی است و به مرور زمان در بدن متابولیزه می‌شود. این ویژگی برای افرادی که به دنبال راه حل‌های غیر دائمی هستند بسیار مناسب است.

به منظور حجم دهی و زاویه سازی گونه می توان از تزریق ژل استفاده کرد. استفاده از این ژل ها باعث حجم دهی ناحیه مورد نظر و افزایش جذابیت آن خواهد شد؛ اما باید تزریق توسط پزشک با مهارت انجام گیرد تا حالت طبیعی داشته باشد و در دو طرف صورت تقارن ایجاد شود. برای تزریق ژل ابتدا ناحیه مورد نظر توسط بی حس کننده های موضعی بی حس می شود و با علامت گذاری نقاط مشخص، ژل به این نواحی تزریق می شود و به منظور پخش شدن یک دست ژل در ناحیه گونه، بعد از انجام تزریق این ناحیه به آرامی توسط انگشت ماساژ داده می شود، اثرات آن بعد از یک جلسه تزریق بر روی پوست قابل مشاهده می باشد.

لیفت گونه با نخ

لیفت با نخ برای گونه یک روش زیبایی است که با استفاده از نخ‌ های خاص به منظور بهبود ظاهر یا جلوگیری از پیری ناشی از افتادگی پوست صورت و گونه‌ ها انجام می‌شود. برای انجام این روش پزشک در ابتدا میزان آسیب های پوست صورت فرد متقاصی را بررسی کرده، سپس به انجام لیفت پوست می پردازد. در ابتدا پزشک با بی حس کردن قسمت هایی که سوزان وارد پوست می شود که اغلب کنار گوش ها و یا کنار شقیقه ها خواهد بود و انتخاب ضخامت مناسب نخ برای این قسمت از طریق سوزن های مخصوص نخ ها را به زیر پوست انتقال می دهد. این نخ ها از نوع PDO قابل جذب بوده که به علت شیارهایی ریزی که بر روی سطح نخ وجود دارد، به بافت گونه چسبیده و خود عاملی در کشیدگی و لیفت گونه محسوب می گردد.

پزشک پس از اطمینان از قرار گرفتن نخ در جای مناسب خود، به کمک دست، نخ ها را کشیده و اصطلاحاً پوست گونه را لیفت می کند و علاوه بر از بین بردن چین و چروک ها موجب کشیدگی پوست و حجیم شدن گونه خواهد گردید و در انتها سوزن را خارج کرده و با گره زدن انتهای نخ به کار خود پایان خواهد داد. معمولاً بعد از گذشت یک ماه پس از انجام لیفت گونه لا نخ، بهترین زمان برای دریافت نتیجه مناسب از این روش خواهد بود؛ زیرا علاوه بر تحریک کلاژن سازی به کمک نخ، لیفت پوست نیز کار خود را شروع خواهد کرد و حالتی طبیعی تر به فرم صورت خواهد داد.

لیفت گونه با آر اف

لیزر آر اف فرکشنال (RF Fractional) یکی از مدرن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست است و روشی ایمن و کم‌تهاجمی است که می‌تواند بدون دردسرهای عمل جراحی، نتایج بسیار خوبی را به شما هدیه دهد. در این روش از امواج رادیویی ایمنی استفاده می‌شود که به لایه‌ی میانی پوست نفوذ می‌کنند و باعث تحریک کلاژن سازی و دیگر تغییرات در ساختمان پوست شده در نهایت بازسازی و احیای پوست را شاهد خواهیم بود. آر اف فرکشنال صورت یا فناوری فرکانس رادیویی یک درمان غیرتهاجمی، ایمن و بدون درد برای کانتورینگ و سفت کردن پوست است.

در این روش از یک دستگاه که با فرکانس‌های رادیویی کار می‌کند استفاده می‌شود. این دستگاه الکترومغناطیسی گرما تولید می‌کند تا با نفوذ امواج به لایه ‌های پوست، تولید کلاژن پوست ، الاستین و سلول ‌های جدید پوست را تحریک کند. زاویه سازی گونه با RF از طریق این امواج و با سفت‌تر شدن پوست شل و افتاده انجام می‌شود. این لیفت صورت غیرجراحی پوست افتاده را محکم کرده و لیفت می‌کند. با این که نتایج موقتی است؛ نتیجه شبیه لیفت صورت به روش جراحی است.

هایفوتراپی گونه

هایفو یا «امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا» یکی از جدیدترین تکنولوژی ‌های پزشکی است که از کاربردهای آن می توان به زاویه سازی گونه اشاره کرد. هایفو یکی از روش‌های نسبتاً جدید در درمان‌ های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود. در هایفوتراپی گونه امواج اولتراسوند با شدت بسیار بالا به لایه‌ های عمیق پوست فرستاده می ‌شود و با تولید انرژی گرمایی موجب بهبود ناحیه آسیب دیده می‌شود.

در روش زاویه سازی گونه با هایفو، تابش امواج ماوراء صوت به ناحیه گونه باعث جوانسازی، سفت شدن و ایجاد زاویه دلخواه در این ناحیه می شود. استفاده از هایفوتراپی برای زاویه سازی باعث می شود زاویه و خط گونه به صورت برجسته و نمایان درآید و زیبایی چهره فرد چندین برابر شود. پزشک حدود 30 الی 45 دقیقه دسته دستگاه (پروب) هایفوتراپی (HIFU) را مانند سونوگرافی معمولی به آرامی روی پوست صورت در جهت های خاص روی صورت بیمار حرکت می دهد. این تکنیک، درد غیر قابل تحملی ندارد و هیچ نیازی به بیهوشی و بیحسی ندارد و بعضاً حتی نیاز به کرم های موضعی بیحسی نمی باشد.

بهترین روش حجم دهی گونه ها کدام است؟

قبل از انجام زاویه سازی، ابتدا پزشک حالت صورت بیمار را مورد بررسی قرار می دهد. سپس تست حساسیت و واکنش پوست نسبت به برخی مواد مانند ژل یا نخ، از او گرفته می شود. در نهایت با مشورت پزشک معالج، می توانید یکی از روش ها را جهت زاویه سازی صورت انتخاب نمایید. در حال حاضر دو روش تزریق ژل و تزریق چربی به گونه‌ها از بهترین و بی‌خطرترین روش ‌های زاویه سازی گونه به شمار می‌روند. فیلرهای گونه، تزریقی هستند و حجم ناحیه بالا و اطراف استخوان گونه را افزایش می‌دهند تا ظاهری کانتور شده به صورت بدهند. روش های انجام شده برای هر شخص به نظر پزشک معالج بستگی دارد.

مراقبت های قبل از زاویه سازی گونه

  1. قبل از انجام تزریق حتماً استحمام نموده و صورت خود را از تمام مواد آرایشی و بهداشتی پاک نمایید.
  2. مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون آسپرین، ایبوپروفن، قرص های مربوط به آرتروز و ... طبق دستور پزشک قطع کنید.
  3. استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی را یک هفته قبل از تزریق حتماً قطع کنید؛ زیرا مانع از اثر گذاری ژل و فیلرها بر روی صورت شما می شوند.
  4. مصرف مکمل ها و مولتی ویتامین ها را باید از ده روز پیش از تزریق کنار بگذارید.
  5. اگر دچار بیماری مشخصی هستید و یا در حال درمان می باشید قبل از مراجعه به کلینیک و زاویه سازی صورت حتماً با پزشک معالج خود مشورت نمایید و طبق صلاحدید او اقدام نمایید.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

مراقبت های بعد از زاویه سازی گونه

معایب حجم دهی گونه ها

از مهمترین این معایب و عوارض می توان موارد زیر را نام برد:

هزینه زاویه سازی گونه

زاویه سازی گونه، روش ‌های مختلفی دارد که هزینه آن بر اساس عوامل گوناگونی از جمله کلینیک انتخابی، میزان تخصص پزشک معالج و نوع روش انتخابی محاسبه می‌شود؛ چرا که هر یک از این روش ‌ها دارای هزینه‌ های متفاوتی هستند.

اگر مایل هستید بدانید فیلر بهتر است یا بوتاکس ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رینوپلاستی غیر جراحی با پلکسر بینیرینوپلاستی غیر جراحی با پلکسر بینی

کوچک کردن بینی با پلکسر یا پلاسماجت یکی از روشهای جدید در زیبایی بینی بدون عمل جراحی است. دستگاه پلکسر از دستگاه های مورد استفاده در فرم دهی بینی است ... ادامه مطلب

کاربرد و مزایای پلاسما فرکشنالکاربرد و مزایای پلاسما فرکشنال

پلاسما فرکشنال یک روش جوانسازی پوست است که برای درمان هدفمند نواحی مشکل‌دار، جای زخم و جوش، کاهش چین‌وچروک‌های ریز و عمیق، ایجاد علائم کششی و تحریک پوست به تولید کلاژن و الاستین به‌منظور بهبود قابلیت ارتجاعی پوست، یکسان‌سازی رنگ پوست و تحریک بافت‌های پیوندی، استفاده می‌شود ... ادامه مطلب

درمان سولار لنتیگو یا کک و مک ناشی از آفتاب سوختگیدرمان سولار لنتیگو یا کک و مک ناشی از آفتاب سوختگی

لنتیگو لک هایی دایره ای شکل و معمولاً به رنگ قهوه ای تا سیاه هستند که توسط پوست طبیعی احاطه شده اند ... ادامه مطلب