اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماریها و مشکلات پوستی
بهبود منافذ بیش از حد باز پوست با آر اف بهبود منافذ بیش از حد باز پوست با آر اف

روش آر اف، یکی از مدرن ترین روش های جوانسازی پوست است که روشی ایمن و کم تهاجمی که می تواند بدون دردسرهای عمل جراحی، نتایج خوبی را هدیه دهد.

روشهای غیر جراحی رفع غبغب روشهای غیر جراحی رفع غبغب

غبغب به چربی تجمع یافته در ناحیه به هم پیوستن گردن و چانه گفته می شود که در اثر چاقی، افزایش سن و عوامل ژنتیکی بروز می کند.

اونیکولیز یا جدا شدن ناخن از بستر چگونه درمان می شود؟ اونیکولیز یا جدا شدن ناخن از بستر چگونه درمان می شود؟

ناخن بخشی از دستگاه پوششی انسان است که فاقد عصب یا خون رسانی است. بخش های دیگر این دستگاه پوست، مو و غشاء مخاطی هستند.

دانه های فوردایس روی لب دانه های فوردایس روی لب

بیماری فوردایس نوعی هایپرپلازی سباسه است که نام آن از کاشف آن گرفته شده است. دانه های فوردایس برآمدگی‌ هایی به رنگ سفید مایل به زرد هستند که در قسمت ب

زانتلاسما چیست و چگونه درمان می شود؟ زانتلاسما چیست و چگونه درمان می شود؟

زانتلاسما وضعیتی است که پلک ها را تحت تأثیر قرار می دهد و با ایجاد یک پلاکت چربی و کلسترول مشخص می شود که می تواند در نواحی مختلف چشم به ویژه رو یا پش

کمبود دریافت ویتامین دی و مشکلات پوست و مو کمبود دریافت ویتامین دی و مشکلات پوست و مو

ویتامین دی باعث رشد فولیکول های مو می شود و دریافت مقادیر کافی این ویتامین می تواند موجب رشد مجدد مو شود. در نقطه مقابل کمبود ویتامین دی، در بدن ممکن

چرا به بدلیجات حساسیت دارم؟! چرا به بدلیجات حساسیت دارم؟!

حساسیت پوستی یا درماتیت تماسی، یک واکنش التهاب پوست است که به دلیل عوامل مختلف ایجاد می شود . مثلا پوستهایی که به زیورآلات و بدلیجات حساس هستند.

میلیا چیست و چگونه درمان می شود؟ میلیا چیست و چگونه درمان می شود؟

میلیا اصطلاحی پزشکی است که به کیست‎های کوچک و پر از کراتین گفته می‎شود که در همه سنین ممکن است ایجاد شود. میلیای پوستی به طور کلی نیاز به درمان ندارد

درمان منافذ باز پوست با پلاسما فرکشنال درمان منافذ باز پوست با پلاسما فرکشنال

استفاده از پلاسما نشان داده همانطور که در سفت کردن، جوانسازی پوست و لیفت صورت تأثیر مؤثری داشته اثرات قابل توجهی بر روی کوچک کردن منافذ پوست می گذارد

علت و درمان عروق عنکبوتی صورت علت و درمان عروق عنکبوتی صورت

تلانژکتازی نوعی بیماری عروقی است که بر اثر آسیب به رگ‌ های سطحی، ظاهری شبکه‌ ای و قرمز به آنها می‌ دهد و باعث متورم و منبسط شدن‌ شان نیز می‌ شود؛ به همین دلیل این مشکل به «رگ‌ های عنکبوتی» نیز معروف شده است.

بیماری لوپوس چیست و چه علائمی دارد؟ بیماری لوپوس چیست و چه علائمی دارد؟

لوپوس اریتماتوزیس سیستمیک، شایعترین نوع بیماری لوپوس است. بیماری خود ایمنی که در آن سلول‌ های سیستم ایمنی اشتباهاً به بافت‌ های خود حمله می‌ کند و منجر به بروز التهاب و آسیب بافتی در ارگان‌ های درگیر می‌ شود.

پیشگیری و درمان راش پوستی ناحیه تناسلی پیشگیری و درمان راش پوستی ناحیه تناسلی

راش پوستی یا بثورات جلدی، به ناحیه ای از پوست گفته می شود که ملتهب، متورم و یا تحریک شده باشد و شبیه به جوش یا زخم به نظر می رسد. راش تناسلی به طور معمول به گسترش لکه های برجسته و ضایعات نامنظم روی ناحیه تناسلی اشاره دارد. درک علت و علائم راش های تناسلی می تواند به تشخیص و درمان کامل کمک کند.

درمان دانه های قرمز روی پوست همراه با خارش درمان دانه های قرمز روی پوست همراه با خارش

دانه‌ های قرمز پوستی‌ ممکن است در ناحیه‌ ی کوچکی از بدن بروز کنند یا اینکه سطح وسیعی از پوست را درگیر کنند. علل مختلفی موجب ایجاد دانه‌ ی پوستی می‌ شوند . در ادامه به علل و درمان دانه‌ های قرمز پوستی با خارش می‌ پردازیم.

کلوئید یا گوشت اضافه چیست و چگونه درمان میشود؟ کلوئید یا گوشت اضافه چیست و چگونه درمان میشود؟

زمانی که به پوست آسیبی وارد شود که موجب التهاب یا زخمی شدن آن گردد، پوست فرایندهایی را جهت ترمیم پوست فعال می نمایددر برخی از موارد نادر فرایند ترمیم به شکل نرمال و طبیعی پس نرفته و پس از ترمیم میزانی از زخم به شکل بافت قرمز و سفت باقی می ماند که به گوشت اضافه ای که باقی مانده است کلوئید می گویند.

قارچ های پوستی چیست و چگونه ایجاد میشود؟ قارچ های پوستی چیست و چگونه ایجاد میشود؟

عفونت های قارچی معمولاً برحسب نوع قارچ عامل ایجاد عارضه، ناحیه آسیب دیده بدن و شدت عفونت دسته بندی می شوند. این عفونت ها روی سطح پوست، داخل چین پوستی یا هر ناحیه گرم و مرطوب دیگری ایجاد می شوند و باعث خارش شدید می شوند.

راش پوستی و یا بثورات جلدی چیست؟ راش پوستی و یا بثورات جلدی چیست؟

به تغییرات قابل توجه در بافت یا رنگ پوست بثورات یا دانه پوستی گفته می شود. راش پوستی ممکن است دردناک و همراه با خارش بوده و یا تغییر رنگ دهد. علل مختلفی موجب ایجاد دانه پوستی می شوند، به همین دلیل طیف درمانی گسترده ای نیز برای آن وجود دارد که در ادامه بیان میشود.

درباره لکه های پیری بیشتر بدانید. درباره لکه های پیری بیشتر بدانید.

لکه های پیری که گاها به آن‌ ها لکه‌ های کبدی نیز گفته می‌ شود یکی از معضلات و مشکلات پوستی است که گاهی اوقات به سبب برخی عوامل داخلی در بدن یا عوامل و شرایط محیطی و بیرونی به وجود می‌ آیند. در این بخش به علت بروز لکه های پیری و درمان آن پرداخته ایم.

مهمترین علل دانه های قرمز روی پوست مهمترین علل دانه های قرمز روی پوست

دانه پوستی نوعی ضایعه پوستی است که می‌ تواند شکل‌ های بسیار متفاوتی داشته ‌باشد. این عارضه در مواقعی ممکن است خشک، مرطوب، برجسته، صاف یا به صورت تاول دیده شود. دانه‌ های پوستی ممکن است در ناحیه کوچکی از بدن بروز کنند یا اینکه سطح وسیعی از پوست را درگیر کنند.

بیماری پیسی چیست چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟ بیماری پیسی چیست چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟

بیماری پیسی نوعی بیماری است که باعث از بین رفتن رنگ پوست در بخش‌ های مختلف بدن می‌ شود. مناطق بی‌ رنگ معمولاً با گذشت زمان وسیع‌ تر می‌ شوند. این شرایط می‌ تواند بر روی پوست در هر قسمت از بدن تأثیر بگذارد و همچنین می‌ تواند روی مو و قسمت داخلی دهان نیز تأثیر بگذارد.

با چه روشهایی میتوانید خال های پوستتان را بردارید؟ با چه روشهایی میتوانید خال های پوستتان را بردارید؟

خال، رایج ترین ضایعه پوستی است که از سلول های ملانوسیت و به دلیل تجمع رنگدانه تشکیل شده است. خالها معمولاً به رنگ های قهوه ای روشن، قهوه ای تیره یا سیاه دیده می شوند و اغلب بی خطر هستند.

علت ایجاد رگ های عنکبوتی بر روی صورت و روش های درمان آن علت ایجاد رگ های عنکبوتی بر روی صورت و روش های درمان آن

هرگونه تغییر رنگ بر روی پوست بر روی زیبایی صورت بی‌تأثیر نیست. یکی از این تغییرات تورم رگ‌ های سطحی و قرمز شدن پوست می‌ باشد که بر اثر آن مویرگ‌ های کوچک بر روی پوست صورت گشاد می‌ شود که اصطلاحاً به آن تلانژکتازی می‌ گویند. در این بخش به راه های درمان تلانژکتازی اشاره کردده ایم.

فولیکولیت چیست؟ فولیکولیت چیست؟

فولیکولیت عبارت است از عفونت یا التهاب فولیکول های مو (این فولیکول ها بافتی را تشکیل می دهند که ریشه موهای سر و بدن از آنها رشد می کند). فولیکول های مو به عنوان محل ورود تعدادی از باکتری ها عمل می کنند و در این میان، باکتری استافیلوکوک طلایی، شایع ترین علت فولیکولیت موضعی است.

تبخال تناسلی چیست؟ چگونه درمان میشود و چه علائمی دارد؟ تبخال تناسلی چیست؟ چگونه درمان میشود و چه علائمی دارد؟

تبخال تناسلی نوعی بیماری جنسی مسری است که زنان و مردان به آن مبتلا می‌ شوند. عامل این بیماری، ویروسی به نام هرپس سیپملکس (HSV) است. بسیاری از مبتلایان به این نوع تبخال، از بیماری خود بی اطلاع هستند؛ زیرا این بیماری ممکن است هیچ نشانه‌ ای نداشته باشد.

کرایو موثرترین روش درمان زگیل تناسلی کرایو موثرترین روش درمان زگیل تناسلی

کرایو تراپی شیوه درمانی قطعی است که در آن ضایعات سطحی پوست از قبیل انواع زگیل های تناسلی و پوستی، مورد بررسی قرار گرفته و سپس نیتروژن مایع (در دمای ۱۹۶-) و یا دی اکسید کربن بر روی زگیل، اسپری شده و تحت انجماد قرار می‌ گیرند

درمان ترک کف دست درمان ترک کف دست

دست‌ های خشک به نظر می‌ رسد که فاقد چربی طبیعی هستند و بعضی مواقع هنگامی که آنها را می‌ کشیم، ممکن است ظاهری ترک خورده پیدا کنند و یا این چنین احساس شود. در شرایطی شدیدتر، ممکن است منجر به درد یا خونریزی شود. در این مطلب به روشهای درمان ترک کف دست پرداخته میشود.

روشهای درمان منافذ باز پوست کدامند؟ روشهای درمان منافذ باز پوست کدامند؟

با افزایش سن و کاهش سطح کلاژن پوست، منافذ پوست کم‌ کم باز تر می‌ شوند، تا جایی‌ که به راحتی قابل‌ تشخیص هستند و زیبایی فرد را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می‌ دهند. در ادامه به معرفی بهترین روش‌ های درمان منافذ باز پوست می‌ پردازیم.

بهترین روش های برداشتن خال بهترین روش های برداشتن خال

خال ها به دلایل مختلفی چون سابقه ژنتیک، تغییرات طبیعی هورمونی در سنین رشد، حاملگی، مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی ، سوابق اختلالات هورمونی (، تماس با مواد سوزاننده و شیمیایی و تاثیر طولانی مدت نور خورشید ایجاد میشوند.

همه چیز در مورد کرایوتراپی همه چیز در مورد کرایوتراپی

کرایوتراپی یا سرما درمانی یک روش ساده و غیرتهاجمی است که در آن از نیتروژن مایع برای فریز کردن و از بین بردن توده‌ها و دانه‌هایی که بر روی سطح پوست ظاهر می‌شوند، استفاده می‌شود

زگیل تناسلی با چه روشی درمان می شود؟ زگیل تناسلی با چه روشی درمان می شود؟

زگیل تناسلی یکی از همه‌گیرترین بیماری‌های آمیزشی در جهان است که ضایعات پوستی ناشی از آن، با کرویو تراپی یا سرما درمانی رفع می‌شود

کوچک کردن بینی بدون جراحی با پلکسر کوچک کردن بینی بدون جراحی با پلکسر

پلکسر بینی روشی مقرون به صرفه و غیر تهاجمی است که برای ایجاد فرم بهتر و کوچک کردن برخی از بینی‌ها، کاربرد دارد. در این روش با استفاده از دستگاه پلکسر بدون برش و بخیه، مجموعه‌ای از نقاط کوچک شبیه به سوختگی سطحی روی بینی ایجاد می‌شود. در این مقاله به پلکسر بینی و تاثیر آن خواهیم پرداخت .