اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

روشهای درمان اسکار آکنه

جوش یا آکنه یکی از رایج ترین مشکلات پوستی است که با وجود شیوع بالای آن در دوران بلوغ و جوانی، در سنین بالاتر نیز دیده می‌شود. اسکار آکنه یا جای جوش عارضه ای است که در نتیجه جوش ایجاد می‌شود و نیاز به درمانهای گسترده تر و پیچیده تری نسبت به جوش دارد. برای درمان اسکار آکنه یا جای جوش امروزه روشهای فراوانی ابداع شده که در این مطلب به معرفی روشهای درمان اسکار آکنه فرورفته یا آتروفیک خواهیم پرداخت. در ادامه با ما باشید.

دکتر لادن ناظمی یکی از پزشکان مجربی است که با کسب مهارت در نتیجه سالها فعالیت در زمینه های مختلف پوست، می‌تواند ارائه دهنده بهترین روشهای درمانی اسکار آکنه در اصفهان به شما مراجعین محترم باشد. اگر مایل به کسب آگاهی بیشتر در زمینه درمان جای جوش توسط ایشان می‌باشید، با شماره های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

اسکار آکنه آتروفیک یا فرو رفته چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

اسکارهای آتروفیک، فرو رفتگی هایی در سطح پوست هستند که به صورت سوراخ های متعدد کوچک یا گودی های منفرد و عمیق بر روی پوست ظاهر می شوند. اسکار آکنه یا جوشگاه معمولا بر اثر ایجاد جوش روی پوست و آبله مرغان، ایجاد می‌شود. در پوست کلاژنهای طبیعی مانند الیافی به شکل تاروپود بافت پوست را تشکیل می دهند.

زمانی که آسیبی به پوست وارد می‌شود؛ الیاف کلاژن ازهم گسیخته می شوند و شکل موازی و منظم خود را از دست می دهند و سلول های فیبروبلاست برای ترمیم آثار ناشی از آسیب، به منطقه آسیب دیده فرا خوانده می شوند. این سلول ها موجب می‌شوند لبه های ناحیه ی آسیب دیده به هم برسد و پوست ترمیم شود. ولی گاهی عدم تنظیم کافی فعالیت فیبروبلاست منجر به ایجاد بافتی غیرطبیعی میگردد که همان اسکار است.

درمان اسکار آکنه در اصفهان

درمان اسکار آکنه آتروفیک

درمان اسکارهای فرو رفته ناشی از آکنه یا جای جوش، یکی از دغدغه های بزرگ مبتلایان به این عارضه پوستی و حتی پزشکان پوست است. برای درمان این عارضه پوستی معمولا تلفیقی از چند روش انجام می‌شود تا نتایج بهتری حاصل شود. برخی از روشهای درمان اسکار آکنه فرو رفته عبارتند از:

سابسیژن

سابسیژن که نوعی جراحی سرپایی محسوب می‌شود برای اسکارهای فرورفته می تواند روش مناسبی باشد. در این روش پزشک پس از بی حس نمودن پوست، توسط کانولای مخصوص در زیر ضایعات، چسبندگی های اپیدرم با بافت زیرین را جدا می کند. سابسیژن یکی از موثرترین روشهای درمان اسکارهای فرو رفته است.

کراس

کراس در واقع لایه برداری نقطه ایی پوست با لایه بردارهای شیمیایی بسیار موثر است. در این روش مواد لایه بردار به طور نقطه ای بر روی فرورفتگیهای اسکار آکنه قرار داده می‌شوند؛ و پس از مدت زمان معینی (ظرف چند دقیقه) از روی پوست پاک می‌گردند. کراس سبب می‌شود در محل درمان، آسیبهای کنترل شده ای به پوست وارد شود که در نتیجه این آسیبها پوست وادار به ساخت و ترمیم سلولهای جدید با تولید کلاژن بیشتر می‌گردد؛ و سطح فرو رفتگی ها با این کار بالا آمده پوست بهبود می‌یابد.

لیزر فرکشنال

لیزرها از هزاران اشعه میکروسکوپیک تشکیل شده اند که در حین درمان به ناحیه آسیب دیده پوست نابانده می‌شوند و موجب بهبود و درمان پوست می‌گردند. لیزر فرکشنال همزمان بر روی اپیدرم و درم تاثیر می گذارد. این عمل باعث تولید کلاژن می شود که علاوه بر جوانسازی و رفع چین و چروک پوست، در درمان اسکار آکنه نیز بسیار تاثیر گذار است. لیزر فرکشنال یک روش غیر تهاجمی است که انقلاب عظیمی در زیبایی و ترمیم پوست به راه انداخته است. نکته جالب در این روش آن است که تا 6 ماه پس از درمان، همچنان افزایش تولید کلاژن ادامه می‌یابد و اسکارها روز به روز بهتر خواهند شد.

میکرونیدلینگ

درمان میکرونیدلینگ بسته به بزرگی ناحیه درمان و شدت جای جوش چند دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. برای انجام این روش پزشک ناحیه درمان را کاملاً تمیز و ضدعفونی می‌کند. کرم بی‌حسی روی پوست تمیز ناحیه مورد نظر زده می‌شود و سی دقیقه روی پوست باقی می‌ماند. در این روش از ابزرای به نام درماپن استفاده می‌شود. درماپن وسیله ای قلم مانند است که در نوک خود سوزنهای بسیار ریزی دارد که هم به لحاظ تعداد و هم از نظر میزان ورود به پوست قابل تنظیم می‌باشند.

پس از بی حس شدن پوست و در جریان این عمل درماپن روی سطح پوست کشیده می‌شود تا از طریق ورود سوزنها به پوست، زخم‌های بسیار ریزی ایجاد نماید و فرایند ترمیم وبازسازی سلول‌های جدید پوست آغاز گردد. فرو رفتن سوزن‌های بسیار ظریف در پوست باعث تولید الاستین و کلاژن جدید می‌شود و سلول‌های جدید ایجاد خواهد شد. انتظار می‌رود که درمان جای جوش به روش میکرونیدلینگ با ناراحتی بسیار کمی همراه باشد، و نتایج درمان اسکار آکنه پس از 6 ـ 3 جلسه درمان محسوس خواهد بود.

پیشگیری از جای جوش فرو رفته

مهمترین موضوع برای پیشگیری از ایجاد اسکار آکنه، عدم دستکاری و درمان مناسب جوشها است.در مورد بیماری های پوستی شدید؛ پوست افرادی که بالقوه استعداد ایجاد اسکار را دارند نیز صدق می‌نماید وتلفیق درمانی مناسب و سریع توسط پزشک پوست مهمترین عامل جلوگیری از ایجاد اسکار آکنه در آینده است.

لیزر موهای زائد در سال‌های اخیر به یکی از بهترین روشهای رهایی از موهای مزاحم بدن و صورت تبدیل شده است؛ که به نوعی می‌توان گفت تنها روش حذف دائمی موهای زائد می‌باشد. آنچه که ایجاد عوارض لیزر موهای زائد را به حداقل می‌رساند؛ انجام آن در مراکز معتبر و توسط افراد کار آزموده و مجرب، همچنین استفاده از دستگاه مناسب است که البته یکی از بهترین آنها لیزر الکساندریت است. توصیه می‌شود برای انجام لیزر موها زائد در اصفهان، حتما به مطب های مجاز و دارای مجوز مراجعه نمایید تا هم در وقت و هم هزینه صرفه جویی کرده باشید و همچنین با عوارض غیر معمول این روش مواجه نشوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :شهناز رضایی [ 1402-11-01 ]
سلام من سوراخ های جای جوش دارم و اسکارگودی

محمد فاتحی [ 1400-06-31 ]
آقا دکتر سلام روز بخیر خوبی آقا دکتر من سه سال قبل صورت مون ازین دونه های غرور جوانی برآمد بعد از مدتی آنها را بانوک سوزن بانوک ناخن خراش میدادم وحالا جاهاش عمیق ماند ولک هم روش ثابت است مثل اسکار است اینو گفتم کجا تشریف بیاریم خدمت شما

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد تزریق چربی به چانه در موارد مختلفکاربرد تزریق چربی به چانه در موارد مختلف

پروتز چانه با چربی یا منتوپلاستی، نوعی عمل کم تهاجمی است که در آن شکل چانه را تغییر داده یا اندازه‌ی آن را بزرگتر می کنند تا ظاهر صورت متعادل گردد. پروتز چانه با چربی برای افزایش حجم چانه انجام می‌گیرد، در حالیکه تغییر شکل دادن استخوان برای کاهش اندازه‌‌ی چانه صورت می‌گیرد. این عمل معمولا به همرا ... ادامه مطلب

چه موقع بعد از تزریق ژل می توان آرایش کرد؟چه موقع بعد از تزریق ژل می توان آرایش کرد؟

تزریق ژل از روش های درمانی و زیبایی به جهت ترمیم جای زخم، بهبود چین و چروک و همچنین به منظور حجم دهی به بافت ها می باشد. ... ادامه مطلب

هایفوتراپی چیست و نتایج آن چگونه است؟هایفوتراپی چیست و نتایج آن چگونه است؟

هایفوتراپی یک نوع روش برای ایجاد جوانسازی پوست است که با استفاده از متد پیشرفته صوتی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش امواج صوتی به سطوح زیرین پوست نفوذ کرده با تحریک کلاژن می توانند به از بین بردن چین و چروک های پوستی و سفت شدن پوست کمک کنند ... ادامه مطلب