اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

قارچ های پوستی چیست و چگونه ایجاد میشود؟

پوست، حساس ترین عضو بدن است که ممکن است بسیار زودتر از سایر اجزای بدن مورد حمله ویروس ها و باکتری ها قرار بگیرد. یکی از جدی ترین بیماری های پوستی که امروزه گریبان گیر بسیاری از افراد شده است بیماری قارچ پوستی است. قارچ پوست نوعی بیماری عفونتی پوست می باشد که بسیار مسری است و به سرعت با تماس فرد دیگری منتقل می شود. قارچ‌ها میکروارگانیسم‌هایی هستند که در همه جا، هم در فضاهای سرپوشیده و هم در فضاهای باز، وجود دارند. گونه‌های متعددی از قارچ‌ها می‌توانند سال‌ها روی پوست زندگی کنند، بدون آنکه هیچ مشکلی را ایجاد کنند. با این حال گاهی اوقات عوامل معینی باعث می‌شود که قارچ‌ها بیش از حد تکثیر شوند یا تغییر کنند و در نتیجه عفونت قارچی پوست بروز یابد. عفونت‌های قارچی معمولاً برحسب نوع قارچ عامل ایجاد عارضه، ناحیه آسیب دیده بدن و شدت عفونت دسته‌بندی می‌شوند. این عفونت‌ها روی سطح پوست، داخل چین پوستی یا هر ناحیه گرم و مرطوب دیگری ایجاد می‌شوند و باعث خارش شدید می‌شوند.

دکتر لادن ناظمی در اصفهان می‌توانند انواع مشکلات و بیماری های پوستی مانند قارچ پوستی را با جدیدترین روشها درمان نمایند. ایشان با استفاده از امکانات به روز و مدرن، به شما در بهبودی و رفع مشکلات پوستی، همچنین زیبای و جوانسازی پوست یاری می‌رسانند. برای آشنایی با روش‌های درمانی مطب دکتر لادن ناظمی یا جهت رزرو نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل نمایید .

علت قارچ پوستی

در موارد زیر، احتمال ابتلا به عفونت قارچی (قارچ پوستی) زیاد می‌شود:

قارچ های پوستی

علائم قارچ پوستی

علائم عفونت قارچی به نوع قارچ بستگی دارد؛ اما علائم رایج شامل موارد زیر است:

انواع قارچ پوستی

قارچ ها پوستی انواع مختلفی دارند که می توان به قارچ پوستی دست، قارچ پوستی سر، تینه آ پدیس، خارش ژوک، قارچ پوستی ناخن یا تینه آ اونگوئیوم، قارچ پوست صورت یا تینه آ فیشیا Tinea faciei و …. اشاره کرد که هر کدام علائم منحصر به فرد و همچنین روش های درمان مختلفی دارند.

عوامل خطر قارچ پوستی

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به عفونت قارچی پوستی قرار دهد. این موارد شامل:

آیا قارچ پوستی خطرناک است؟

قارچ پوستی خطرناک و تهدید کننده حیات نیست. اگرچه قارچ پوستی ناخوشایند و آزار دهنده است؛ اما باعث ایجاد بیماری جدی نمی شود. قارچ های پوستی علائمی مانند قرمزی و خارش پوست ایجاد می کنند که به ندرت دلیلی برای نگرانی است و اغلب با پماد درمان می شوند.

درمان قارچ پوستی

معمولاً انواع داروهای ضد قارچ باعث از بین رفتن سلول های قارچی یا جلوگیری از رشد و تکثیر آنها میشوند. بخشی هایی از سلول های مورد هدف توسط داروهای ضد قارچ شامل غشای سلول قارچ و دیواره سلول هستند. این دو بخش از سلول ها محافظت می کند؛ زیرا در اثر آسیب دیدن، سلول ها نشت کرده و آسیب می بینند. بدن انسان دارای این ساختارها نیست، به این ترتیب داروهای ضد قارچ این سلول ها را بدون آسیب رساندن به سلول های بدن مورد هدف قرار می دهند.

انواع داروهای ضد قارچ

داروهای ضد قارچ وابسته به عوامل دارای اشکال مختلفی هستند. داروهای خاص دارای فرم های مختلفی هستند. نوع عفونت نیز بر نحوه دریافت دارو تأثیر می گذارد.

چهار نوع داروی ضد قارچ وجود داشته که عبارتند از:

  1. آزول ها (Azoles)
  2. اکینوکاندین ها (Echinocandins)
  3. پولین ها (Polyenes)
  4. آلیل آمین ها (Allylamines)

آدرس اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

تشخیص قارچ پوستی

برای تشخیص قارچ پوستی، پزشک پوست را معاینه می‌کند و احتمالاً از نوری سیاه برای بررسی ناحیه آسیب‌دیده پوست استفاده می‌کند. بسته به نوع قارچ، ممکن است بعضی‌اوقات، قارچ پوستی در زیر نور سیاه درخشان شود. همچنین ممکن است انجام این آزمایش‌ها را توصیه کند:

شما می توانید برای رفع عدم تقارن صورت در اصفهان با بکارگیری روشهای قرینه سازی صورت بدون جراحی به مطب دکتر لادن ناظمی مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن های 32240913 و 09336900224 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لیلا محمدی [ 1402-06-26 ]
سلام پسرم ۱۰ سالشه و دونه های قرمز رنگ همرا با زخم و گاها رو بعضی جاها قارچ میزنه لوسیون زدم خوب نشد پماد کلو بتازول و بتامتازون زدم خوب نشده الان کالامین و قرص هیدروکسی زین هم دادم روی دستهاش زیر پوستش سفید شده دونه دونه ولی روی پاهاش قرمز و بعضی جاها پهن بعضی جاها دونه دونه قرمز

حبیب احمدی [ 1402-05-11 ]
آیا امکانش است که آنلاین طبابط شود مریضی ؟یا مرکز درمانی در تهران دارین؟

محمدی [ 1402-05-10 ]
سلام هرکی دچارقارچ پوستی شده حتماتماس بگیره چون خودم دچارش شدم ودرمونش کردم09302150395

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نتایج سابسیژن چه زمانی مشخص می شود و چقدر دوام دارد؟نتایج سابسیژن چه زمانی مشخص می شود و چقدر دوام دارد؟

سابسیژن روشی به نسبت جدید است که در درمان های جوانسازی، آکنه، انواع اسکار و ضایعات آبله مرغان استفاده می شود. ... ادامه مطلب

آیا تغییر رنگ پوست با لیزر امکان پذیر است؟آیا تغییر رنگ پوست با لیزر امکان پذیر است؟

سفید کردن پوست با استفاده از لیزر روشی است که در آن پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن پوست ناهموار، نامطلوب یا آسیب دیده استفاده می شود ... ادامه مطلب

اگر بعد از بوتاکس دچار افتادگی پلک شویم...؟!اگر بعد از بوتاکس دچار افتادگی پلک شویم...؟!

امروزه در جهان دستیابی به ظاهری جوانتر از طریق تزریق بوتاکس بسیار متداول است. در روند تزریق بوتاکس، سم بوتولینوم موجود در تزریق باعث فلج می شود ... ادامه مطلب