اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

آیا مزونیدلینگ باعث لک میشود؟

شادابی، طراوت و زیبایی پوست در دوران جوانی ویژگی است که بسیاری از افراد میخواهند آن را برای مدتی طولانی حفظ کنند و در سنین بالاتر پوستی صاف و یکدست داشته باشند. به همین دلیل افراد ممکن است روش‌های مختلفی را برای رفع چین و چروک های پوست به کار بگیرند. یکی از جدیدترین این روش‌ها که می‌تواند برای جوانسازی پوست استفاده شود، مزونیدلینگ است. روشی که از ترکیب دو روش دیگر برای جوانسازی پوست ترکیب‌شده و مزیت‌های هر دو روش را با هم دارد.

آنچه در این مطلب می خوانیم:

آنچه در این مطلب میخوانید

مزونیدلینگ ترکیبی از روش‌های مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که هر دو از روش‌های متداول برای جوانسازی پوست هستند. استفاده از مزونیدلینگ برای پوست باعث تسریع روند تولید کلاژن در پوست می‌شود. این موضوع، انعطاف‌پذیری و خاصیت ارتجاعی پوست را به آن برمی‌گرداند و باعث رفع چین و چروک‌ها و جوانسازی پوست می‌شود، بنابراین می‌توان گفت که مزونیدلینگ یکی از روش‌های پیشرفته برای درمان پیری پوست و آسیب‌های آن است. عده ای از افراد پس از انجام مزونیدلینگ اظهار دارند که لک صورت آنها بیشتر شده است، در ادامه به علت ایجاد این لک ها میپردازیم.

مزایای مزونیدلینگ

  1. برطرف کردن جای جوش و اسکار قدیمی
  2. جوانسازی پوست
  3. تولید کلاژن
  4. از بین بردن فرورفتگی ها، برجستگی ها و چین وچروک ها
  5. رفع ترک های ناشی از بارداری و لاغری های سریع
  6. جمع شدن و افزایش الاستیسیته پوست
  7. افزایش انعطاف پذیری و کشسانی پوست
  8. ترمیم زخم های قدیمی
  9. بر طرف کردن سوختگی های قبلی
  10. افزایش نفوذ کرم ها و ویتامینه ها در پوست تا ۹۰%
  11. کم رنگ کردن و رفع لک های سطحی پوست
  12. افزایش خونرسانی به پوست
  13. نفوذ به عمیق ترین لایه پوست
مزونیدلینگ

روش درمان با مزونیدلینگ

برای انجام مزونیدلینگ پوست از سیستم سوزنی دیجیتال استفاده می‌شود. این دستگاه دارای تعداد زیادی سوزن‌های ریز و بسیار ظریف است که داروهای مخصوص از طریق آنها به پوست تزریق می‌شوند. پیش از شروع درمان با این روش، پزشک با استفاده از پمادهای بیحسی یا بعضی داروها محل درمان را بیحس می‌کند. پس از مرحله بیحسی، کوکتل‌های مزوتراپی در سیستم سوزن دیجیتال قرار می‌گیرند. پزشک با توجه به سن بیمار، نوع پوست، میزان آسیب و محل درمان مقدار دارو و عمق نفوذ سوزن‌ها را تنظیم می‌کند. همچنین مدت‌زمان درمان نیز با توجه به همین موارد تعیین می‌شود. پس از قرار دادن این سیستم بر روی پوست، سوزن‌ها وارد پوست شده و معمولاً در ناحیه میانی درم و اپیدرم قرار می‌گیرند. محل ورود و قرارگیری سوزن‌ها در این روش میکروپانچ نامیده می‌شود که از طریق آن داروها وارد پوست می‌شوند. ورود این داروها به پوست باعث تحریک کلاژن‌ها و رفع اثرات پیری پوست می‌شود.

مراقبتهای قبل از مزونیدلینگ

مراقبت‌های بعد از مزونیدلینگ

از جمله مهم‌ترین مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ صورت عبارتند از:

علت لک بعد از مزونیدلینگ چیست؟

حساسیت به مزونیدلینگ

یکی از علائم حساسیت به مزونیدلینگ، ایجاد لک می باشد حتی ممکن است ۳۶ ساعت بعد از درمان ظاهر شود. دلیل آن هم می تواند به خاطر استفاده از بیحسی های موضعی باشد که از طریق میکرونیدل ها به پوست وارد می شوند و ایجاد حساسیت می کنند.

جوش قبل از میکرونیدلینگ

اگر بیماری دارید، قبل از انجام مزونیدلینگ با پزشک خود مطرح کنید؛ به دلیل اینکه این عمل میتواند باعث گسترش آن و یا حتی ایجاد لک بعد از مزونیدلینگ شود، مخصوصاً زمانی که جوش ها و ضایعه های فعال روی پوست خود داشته باشید.

حساس شدن پوست به نور آفتاب

در مزونیدلینگ به دلیل این که بالاترین لایه ی پوست دچار اختلال شده است، پوست نسبت به آفتاب حساستر خواهد شد و ممکن است در اثر نور افتاب پوستتان دچار لک شود. برای جلوگیری از ایجاد لک به مدت یک ماه از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید پرهیز کنید؛ زیرا برای ترمیم لایه های بالایی آسیب دیده پوست ۲۸ روز زمان لازم است.

علت تیرگی پوست بعد از مزونیدلینگ

در برخی افراد که پوست تیره یا به شدت حساسی دارند، احتمال بروز تیرگی و لک بعد از مزونیدلینگ وجود دارد؛ اما احتمال آن بسیار کم است.

درمان تیرگی و لک پس از مزونیدلینگ

پزشک برای این که پوست هر چه سریعتر بهبودی خود را به دست‌ آورد یا دچار لک و تیرگی نشود به تجویز یکسری کرم ها می پردازد. توجه داشته باشید که باید آنها را در زمان مناسب خود مصرف کرد، استفاده مداوم از آنها روند بهبودی پوست را سرعت می بخشد. تا مدتی پس از انجام مزونیدلینگ نباید از کرم های محرک و لایه بردار استفاده کرد؛ چرا که ترکیب اسیدی دارند و برای پوست مضر هستند. استفاده از کرم های ضد آفتاب نیز تا ۴۸ ساعت بعد از انجام این روش توصیه نمی شود.

کاندید نامناسب مزونیدلینگ

استفاده از این روش درمان برای تمامی افراد با تیپ‌های مختلف پوستی که از مشکلاتی نظیر اسکار، آکنه پوست و لک‌های پوستی رنج میبرند، بلامانع است؛ اما در صورتی که یکی از مشکلات زیر را دارید، قبل از انجام این عمل، حتماً پزشک خود را در جریان قرار دهید:

  1. به یکی از انواع عفونت‌های پوستی فعال مانند تبخال مبتلا هستید.
  2. به داروهایی که در مزوتراپی مورد استفاده قرار میگیرند، حساسیت دارید.
  3. به دلیل ابتلا به یکی از بیماریهایی مانند دیابت، سیستم ایمنی قوی نداشته و زخم‌هایتان دیرتر از حد معمول، درمان میشوند.
  4. از داروهایی که منجر به رقیق شدن خون میشوند، استفاده میکنید.
  5. خانم های باردار

آدرس صفحه اینستاگرام

عوارض جانبی مزونیدلینگ

مانند هر شیوه درمانی دیگر که در زمینه زیبایی انجام می شود، مزونیدلینگ نیز ممکن است عوارضی داشته باشد که بسته به شرایط هر فرد می توانند متفاوت باشند. معمول ترین عوارضی که پس از مزونیدلینگ در بیماران مشاهده می شود به شرح زیر است:

کلینیک پوست مو و لیزر دکتر لادن ناظمی یکی از مراکز معتبر و مجهز است که با ارائه انواع خدمات جوانسازی پوست مانند رفع افتادگی و لیفت پوست گردن و صورت، پوستی جوان، شاداب و با طراوت را به شما مراجعین محترم هدیه می‌نماید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ماهک شیرازی [ 1402-08-22 ]
برای رفع لک های دور چشم مزونیدلینگ و مزوتراپی خیلی موثره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی با تزریق ژل چگونه است؟جوانسازی با تزریق ژل چگونه است؟

تزریق ژل یک عمل زیبایی است که مانند جادویی برای کاهش چین و چروک پوست صورت و سایر علائم پیری عمل می‌کند. این عمل باعث می‌شود چهره حجم بگیرد و درخشش و طراوت خود را دوباره به دست آورد ... ادامه مطلب

روشهای جدید لیزری در درمان ملاسما (لک های پوست صورت)روشهای جدید لیزری در درمان ملاسما (لک های پوست صورت)

ملاسما یا همان لکه‌هایی با طیف رنگی خاکستری - قهوه‌ای بر روی صورت يکي از مشکلات رایج پوستی است که غالباً گونه‌ها، پل بيني، پيشاني، چانه و بالای لب بالایی را درگیر می‌کند. با این وجود لک‌های پوستی که رنگ تیره‌تری دارند؛ معمولاً روی گونه‌ها ظاهر می‌شوند ... ادامه مطلب

کانتورینگ سیگما چگونه انجام میشود؟کانتورینگ سیگما چگونه انجام میشود؟

هایفو سیگما لیفت از خطوط کانونی و میکرو اولتراسوند برای جوانسازی غیرتهاجمی صورت استفاده می کند.با این تکنولوژی، لیفتینگ به صورت طبیعی با تحریک لایه ها ... ادامه مطلب