اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

بهترین روشهای درمان خط اخم عمیق چیست؟

به خطوط عمودی که بین دو ابرو وجود دارند، خط اخم گفته می‌شود. در واقع خط اخم ممکن است در هر سنی به وجود بیاید و نمی‌توان گفت که تنها افزایش سن، باعث ایجاد خط اخم می‌شود.؛ زیرا برخی از افراد در اوایل دوره‌ی بیست سالگی متوجه تشکیل این خطوط می‌شوند. خط اخم روی ظاهر شما تأثیر چشمگیری دارد و این خط می‌تواند شما را پیرتر از سن واقعی خود نشان دهد و همچنین احساس رضایت شما را نسبت به چهره خود از بین ببرد. با برطرف نمودن این عارضه می توان به جوانسازی و شادابی پوست چهره کمک کرد.
روش‌های متعددی برای درمان خط اخم عمیق وجود دارد که با توجه به عمق، محل قرارگیری و سن و نوع پوست بیمار بهترین درمان خط اخم عمیق می‌تواند متفاوت باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل ایجاد خط اخم

خطوط اخم ناشی از حرکات مکرر عضلات صورت در اثر اخم کردن یا سایر حالات چهره ایجاد میشوند. این خطوط با افزایش سن و به دلیل اینکه پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست میدهد، عمیق‌تر شده و شکل ثابتی به خود میگیرند. افرادی که عینک میزنند ممکن است خطوط اخم و خطوط پیشانی برجسته‌تری داشته باشند؛ چرا که این افراد در اکثریت مواقع برای بهتر یا با دقت دیدن، چشمان خود را جمع میکنند. برخی موارد دیگر اعم از عوامل محیطی و سبک زندگی هم میتوانند در ایجاد خطوط اخم نقش داشته باشند که این موارد عبارتند از:

رفع خط اخم

روشهای درمان خط اخم عمیق

لیزر کربن دی اکسید

لایه‌برداری و جوانسازی پوست با لیزر یکی از گزینه‌های درمانی پرکاربرد برای از بین بردن خطوط اخم و چین چروک پیشانی بوده است که اغلب نتایج خوبی را نیز به همراه دارد. لیزر مورد استفاده برای این کار، لیزر کربن‌دی‌اکسید (CO2) است که می‌توان توسط آن به‌طور دقیق، نقاط مورد نظر در پوست را هدف قرار داد.

آر اف فرکشنال

یکی از این روشها برای درمان خط اخم، لیزر RF فرکشنال است که در این متد درمانی اشعه‌های لیزر به عمق مشخصی از پوست نفوذ کرده و آسیب‌های جزئی به آن وارد می‌کنند تا کلاژن سازی را در پوست فعال نمایند؛ در نتیجه پوست به طور خودکار ترمیم و بازسازی خواهد‌ شد و این خطوط برطرف می‌شوند.

لیفت با نخ

لیفت با نخ نیز یکی دیگر از روشهای کم عارضه و بی ضرر درمان خط اخم است. در این روش با استفاده از نخهای قابل جذب و کارگذاری آنها در زیر پوست، خطوط اخم درمان می‌شوند.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس احتمالاً محبوب‌ترین و پرکاربردترین روش برای از بین بردن و رفع خط اخم و چروک پبشانی است که تأثیرگذاری آن نیز به اثبات رسیده و متخصصین زیبایی بیش از هر روش دیگری آن را توصیه می‌کنند. بسته به این که چروک‌ها و خطوط اخم شما تا چه حد عمیق باشند، پزشک شما تعیین می‌کند که چند واحد تزریق باید انجام شود.

تزریق فیلر

تزریق ژل یا فیلر یک گزینه‌ درمانی بدون جراحی برای مبارزه با اثرات پیری بر روی صورت می‌باشد. ژل‌های تزریقی طراحی‌ شده‌اند تا ناحیه‌های تورفته را برجسته کرده، درون خطوط و چین و چروک‌ها را پرکرده و به صورت حالت دهند. هیالورونیک اسید یک ماده‌ی طبیعی است که در بدن انسان یافت می‌شود.

تزریق چربی

استفاده از چربی اتولوگ برای پر کردن خطوط اخم روشی جدید است و برای آن از چربی بدن خود متقاضی استفاده می‌شود. استفاده از چربی بدن خود فرد باعث می‌شود که احتمال بروز واکنش آلرژیک فوق العاده کمتر شود. چربی مورد استفاده برای این روش را می‌توان از هر قسمتی از بدن که چربی اضافی دارد مانند شکم، ران‌ها یا باسن دریافت کرد.

جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت چه به صورت جراحی لیفت میانی یا لیفت کامل انجام شود، تهاجمی‌ترین روش برای رفع و از بین بردن خطوط اخم و چین و چروک پیشانی است. تصمیم گرفتن برای انجام این جراحی ممکن است بسیار سخت باشد؛ اما اگر شما به دنبال روشی با نتایج تقریباً دائمی (10 الی 20 سال) هستید، احتمالاً این روش، مناسب‌ترین گزینه برای شما است. پزشک در این روش پوست پیشانی را کشیده و ابروها را بالا می‌برد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

پیشگیری از بروز خطوط اخم

  1. از قرارگرفتن در معرض اشعه مضر فرابنفش خورشید اجتناب کنید و در صورت قرارگیری در معرض آفتاب، حتماً کرم ضدآفتاب بزنید.
  2. از سیگار کشیدن بیش از حد اجتناب کنید چراکه این کار موجب خشک شدن پوست شما می‌شود و احتمال تشکیل چروک‌های پوستی بیشتر می‌شود.
  3. روزانه مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست شما هیدراته باقی بماند و خشک و چروکیده نشود.
  4. استفاده از عینک آفتابی باعث می‌شود که در هنگام قرارگرفتن در معرض نور خورشید چشمان خود را جمع نکنید و در نتیجه کمتر اخم کنید.

هزینه رفع خط اخم

هزینه رفع خط اخم بسته به روش درمانی مناسب شما، نوع و مقدار مواد استفاده شده، مهارت و تجربه‌ی پزشک و محل انجام درمان برای رفع خط اخم می‌تواند متفاوت باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :گلنوش فتاحی [ 1402-08-22 ]
خانم دکتر به نظر شما پلاسما درمانی نقش موثری در درمان چین و چروک پوست و درمان خط اخم دارد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوبوتاکس ؛ جدیدترین روش بوتاکسمزوبوتاکس ؛ جدیدترین روش بوتاکس

روشی به نام مزوبوتاکس ابداع شده است که بیشتر در افرادی کاربرد دارد که دوست ندارند بعداز تزریق بوتاکس چهره ی مصنوعی یا به بین دیگر ماسکه ای داشته باشند. خیلی از بازیگران از این روش استفاده می کنند چرا چهره شان حالت طبیعی داشته باشد و در عین طبیعی بودن جوانی صورت خود را حفظ کرده باشند ... ادامه مطلب

کاربرد تزریق آنزیم لب چیست؟کاربرد تزریق آنزیم لب چیست؟

بهترین و مؤثرترین راه برای اصلاح فرم لب، تزریق ژل لب است‌. ژل های لب بر پایه‌ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت کننده و پرکننده بافت نر ... ادامه مطلب

نکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید رعایت کنیدنکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید رعایت کنید

امروزه با استفاده از تکنیک های زیبایی نظیر تزریق ژل لب به راحتی می توان با بهبود ساختار ظاهری لب ها در کمترین زمان ممکن به فرم دلخواه رسید. ... ادامه مطلب