اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

درمان تیرگی های ناشی از التهاب پوست با لیزر کیوسوئیچ

ملانین رنگدانه‌ای است که به پوست، مو و ناخن رنگ می‌دهد. طیف گسترده‌ای از رنگ‌های پوستی در سراسر جهان با توجه به مقدار ملانین تولید شده توسط بدن در پوست هر انسان وجود دارد. ملانوسیت‌ها سلول‌هایی در پوست هستند که ملانین تولید می‌کنند. عوامل مختلفی ممکن است روی پوست تأثیر بگذارد و باعث افزایش ملانوسیت‌ها و تولید ملانین شود. در بسیاری از موارد، این واکنش‌ها در واقع بخشی از روند طبیعی دفاع یا بهبودی پوست هستند. با این حال، گاهی اوقات این فرآیندهای طبیعی و ضروری می‌توانند منجر به تغییرات طولانی مدت در رنگ پوست شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

برخی از انواع هایپرپیگمنتاسیون تظاهر، توزیع (جایی که روی پوست ظاهر می‌شود) یا علل منحصر به فردی دارند. این لک ها بر اثر عوامل مختلفی چون افزایش سن، تغییرات هورمونی، عوامل ژنتیکی و قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر نور خورشید ایجاد می شوند و تغییراتی را در ظاهر انسان ایجاد می کنند. این تغییرات گاهی اوقات به اندازه ای است که فرد را به فکر رفع لکه ها می اندازد. راه های مختلفی برای رفع تیرگی های روی پوست وجود دارد که لیزر یکی از آنها است.

لیزر کیوسوئیچ (Q-switched laser) یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن تیرگی روی پوست است. این لیزر امواجی با طول موج مشخص تولید می کند و آن ها را به لایه های زیرین پوست می تاباند. اشعه های لیزر توسط رنگ‌دانه های پوستی جذب می شوند و آنها را از بین می برند. لیزر کیوسوئیچ یکی از ایمن ترین و سریع ترین روش ها برای از بین بردن تیرگی پوست محسوب می شود و ضرری به انسان نمی رساند. این لیزر یکی از مؤثرترین روش های لیزری جهت درمان تیرگی پوست به شمار می آید و دارای طول موج خاص (۱۰۶۴ نانومتر) می باشد که روی پوست تابانده و موجب متلاشی نمودن دانه های رنگی زیر پوست می گردد.

رنگ های خرد و شکسته شده به طور طبیعی از بدن دفع می گردد و رنگ ناحیه به مرور همانند رنگ نواحی دیگر پوست به رنگ طبیعی خود باز خواهد گشت. این نوع فناوری تنها در یک جلسه قادر است لک های التهابی پوست را کاهش دهد.

انواع تیرگی ناشی از التهاب پوست

لک بعد از التهاب پوست یا هایپرپیگمنتیشن التهابی (افزایش بیش از حد رنگدانه ها) یک اصطلاح پزشکی است که برای توصیف هرگونه تیرگی پوست در مقایسه با رنگ معمولی پوست استفاده می‌شود. برخی از رایج‌ترین انواع لک ‌های بعد از التهاب پوست:

لیزر کیوسوئیچ مناسب رفع تیرگی کدام نواحی بدن است؟

لیزر کیوسوئیچ قابل استفاده بر روی بخش ‌های مختلف بدن است و می‌تواند بر روی بیشتر قسمت ‌های بدن از جمله صورت، گردن، دست‌ ها و پاها استفاده شود.

مزایای لیزر کیوسوئیچ در رفع تیرگی پوست

لیزر کیوسوئیچ دارای مزایای فراوانی است که باعث می‌شود یکی از روش ‌های درمانی پرکاربرد و محبوب در زمینه‌ های مختلف پزشکی و زیبایی باشد. برخی از این مزایا عبارتند از:

این روش برای همه افراد با پوست ‌های مختلف مناسب است: به عنوان مثال بیشتر روش‌ های لیزر درمانی برای افراد با پوست تیره مناسب نیست؛ اما روش لیزر با کیوسوئیچ برای این افراد نیز قابل استفاده است.

رفع تیرگی پوست با لیزر کیوسوئیچ چگونه است؟

این روش درمانی، از روش ‌های بدون درد شناخته می‌شود؛ اما در هر صورت برای جلوگیری از حس کردن سوزش بر روی پوست در حال درمان، ابتدا پماد بی حسی بر روی موضع تحت درمان زده می‌شود. سپس بر اساس محل تحت درمان، نوع پوست و نوع و اندازه لک یا رنگ، پزشک اشعه را به صورت کنترل شده بر سطح پوست می‌تاباند. رنگدانه‌ هایی که با اشعه لیزر از بین رفته ‌اند، از طریق سیستم لنفاوی دفع شده و یا با پوسته پوسته شدن سطح تحت درمان، از بدن خارج شده و رنگ‌دانه‌های جدید جایگزین خواهد شد.

درمان تیرگی پوست با لیزر

تعداد جلسات رفع تیرگی بدن با لیزر کیوسوئیچ

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان آسیب ‌های پوست با لیزر کیوسوئیچ اصولاً به تصمیم پزشک معالج وابسته است. پزشک با معاینه و شرایط خاص هر بیمار و لک پوستی ، نوع پوست، رنگ پوست و موارد تخصصی، تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان را تعیین می‌کند. در حالت استاندارد، تعداد جلسات موردنیاز برای تیرگی های کمرنگ که در ابعاد کوچکی قرار دارند، ۳ الی ۴ جلسه است؛ اما برای ابعاد بیشتر و تیرگی های پر رنگ ‌تر ممکن است نیاز به ۵ الی ۶ جلسه لیزر درمانی نیاز باشد. فاصله هر جلسه لیزر معمولاً ۱ ماه است؛ اما همه ی موارد بستگی به تشخیص پزشک ممکن است کمتر یا بیشتر تغییر کند.

نکات قبل از درمان تیرگی پوست با لیزر کیوسوئیچ

  1. قبل از جلسات لیزر کیوسوئیچ به هیچ عنوان نباید تحت روندهای تیره و برنزه کردن پوست قرار بگیرید.
  2. به مدت 2 هفته نیز بهتر است مصرف داروهای حاوی آسپیرین را قطع کنید.
  3. در جلسه لیزر بهتر است پوستتان عاری از هر نوع کرم و لوسیون باشد.
  4. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.
  5. از سه روز قبل از درمان توصیه می‌شود از مرطوب کننده استفاده کنید.
  6. از ۱ روز قبل موهای ناحیه لیزر را با تیغ بتراشید.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

اقدامات پس از درمان تیرگی پوست با لیزر کیوسوئیچ

میزان اثرگذاری لیزر کیوسوئیچ در رفع تیرگی پوست

این تکنیک برای درمان تیرگی پوست یکی از مناسب‌ترین روش ‌ها شناخته شده است. فرد با انتخاب این روش می‌تواند تنها در یک جلسه تیرگی پوستی خود را از بین ببرد یا دست کم کمرنگ کند. نحوه عملكرد اين نوع ليزر با هدف قرار دادن رنگدانه موسوم به ملانين در پوست ناحيه تحت درمان مي باشد. ستون نور ليزر با طول موج 532 يا 1064 نانومتر اين رنگدانه را متلاشي مي كند و زخمي سطحی بر روي پوست به وجود مي آيد كه طي چند روز بهبود مي يابد. رنگدانه هاي متلاشي شده توسط سلول های به خصوص (ماكروفاژها) كه در خون همه افراد وجود دارند، بلعيده شده و از بدن خارج مي شوند.

کاندیدای نامناسب لیزر کیوسوئیچ

هزینه رفع تیرگی پوست با لیزر کیوسوئیچ

هزینه لیزر بر ‌اساس چندین عامل مانند شدت و گستردگی تیرگی ها، تعداد جلسات مورد ‌نیاز برای رسیدن به نتیجه مطلوب و نوع دستگاه لیزر استفاده شده تعیین می‌شود.

عوارض لیزر کیوسوئیچ

  1. ایجاد لک‌ های تیره پوستی در ناحیه: این عارضه موقتی است و با استفاده از پمادهایی که پزشک تجویز می‌کند درمان می‌شود.
  2. ایجاد لک‌ های کمرنگ پوستی در ناحیه: این عارضه که برعکس عارضه قبلی است در اکثر موارد در اثر خطای انسانی و مهارت پایین پزشک ایجاد می‌شود. متأسفانه بهبودی این عارضه مدت زیادی طول خواهد کشید. به همین دلیل باید پزشک با مهارتی را انتخاب کنید.
  3. ایجاد جای زخم
  4. قرمزی و بعد از آن پوسته پوسته شدن پوست: این عارضه طبیعی است و پس از مدتی برطرف می‌شود. فقط باید مراقب نور آفتاب در این مدت باشید.

تزریق چربی یکی از روشهای رایج و پرطرفدار برای فرم دهی و افزایش حجم در صورت و بدن است. ماندگاری و ایجاد ظاهری مطلوب در تزریق چربی، ارتباط تنگاتنگی با مهارت در تزریق دارد. دکتر لادن ناظمی یکی از پزشکان مجرب و با مهارت بالا است که تزریق چربی در اصفهان توسط ایشان انجام می‌پذیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بالا بردن ابرو با تزریق ژل امکان پذیر است؟آیا بالا بردن ابرو با تزریق ژل امکان پذیر است؟

پرکننده های پوستی، حجم از دست رفته را باز می گرداند و به عنوان پشتیبان، از افتادگی ابرو جلوگیری می کنند و ابرو را به سمت بالا لیفت می دهند. ... ادامه مطلب

در چه مواردی از تزریق ژل استفاده میشود؟در چه مواردی از تزریق ژل استفاده میشود؟

تزریق ژل یا فیلر یکی از بهترین روشهای جوانسازی، افزایش حجم و فرم دهی به صورت است. در این روش می‌توان به طور آنی شاهد تغییرات اساسی در چهره بود. تزریق ژل فرآیندی غیرجراحی است که به واسطه آن‌ می‌توان جوانتر و زیباتر شد ... ادامه مطلب

ویژگی های لیزر الکساندرایت کندلاویژگی های لیزر الکساندرایت کندلا

در لیزر کندلا الکساندرایت جذب انرژی توسط ریشه مو انجام می‌گیرد. اگر مو، ضخیم و تیره باشد با تاباندن لیزری با انرژی پایین، انرژی کافی را به خود جذب می کند؛ اما برای اثربخشی روی موهای نازک، نیاز به واردکردن انرژی بیشتری در مدت زمان کوتاه‌تری است ... ادامه مطلب