اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

آیا ژل بعد از تزریق به صورت حرکت می کند؟

اسید هیالورونیک و کلاژن دو ماده‌ای هستند که باعث نرمی و جوان ماندن پوست صورت می‌شوند. با افزایش سن میزان این دو ماده در پوست کاهش می‌یابد و صورت شادابی خود را از دست می‌دهد. برای برگرداندن زیبایی چهره باید اسید هیالورونیک یا کلاژن به آن تزریق شود. این دقیقاً همان کاری است که تزریق ژل انجام می‌دهد. ژل یک ماده طبیعی یا مصنوعی است که با تزریق به بافت صورت، چین و چروک‌ها را از بین برده و حجم صورت را افزایش می‌دهد. ژل‌ها خود نوعی فیلر هستند که تنها برای حجیم کردن ناحیه‌های خاصی از صورت استفاده می‌شوند. گاهی اوقات بر اثر بی‌توجهی به نکات مراقبتی و پزشکی، مواد پرکننده از محل اصلی به محلی دیگر یا بافتی دیگر حرکت می‌کنند. همین امر موجب پدیدار شدن برآمدگی و برجستگی در نواحی اطراف تزریق می‌شود.

در صورتی که مقدار ژل تزریق شده بیش از حد نیاز باشد، ممکن است در زیر پوست شروع به حرکت کرده و به بافت و قسمت‌های اطراف ناحیه تحت درمان حرکت کند. ژل‌های مورد استفاده در تزریق، علاوه بر خاصیت پرکنندگی، تأثیرات دیگری هم بر روی پوست و سلول‌های بدن می‌گذارند، بنابراین با حرکت مواد تزریق شده بیش از اندازه، ژل‌ها ممکن است باعث تأثیرگذاری و آسیب به نواحی اطراف ناحیه تحت درمان شوند. در این صورت تأثیرگذاری ژل‌ها به نواحی اطراف ناحیه تحت درمان، ممکن است باعث ایجاد مشکلات غیر قابل درمان مانند نابینایی شود. تخلیه ژل یکی از روش های مؤثر برای این عارضه است. در ضمن می توان از روش هایی مانند تزریق هیالورونیداز (در ژل های هیالورونیک اسید)، گرم کردن و ماساژ موضعی محل تزریق ژل هم استفاده کرد.

در مطب دکتر لادن ناظمی، تزریق چربی و تزریق ژل در اصفهان با استفاده از بهترین برندهای ژل یا فیلر موجود و با تکیه بر دانش و کسب سالها تجربه در این زمینه انجام می‌پذیرد؛ و به همین جهت نتایج درخشانی نیز حاصل می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

دلایل حرکت ژل صورت

بنا به دلایلی مثل مراجعه به مراکز و کلینیک های غیر معتبر، انجام تزریق ژل توسط افراد غیر متخصص، استفاده از ژل‌ ها و فیلرها با ماندگاری دائم و استفاده از ژل‌ ها و فیلرهای ارزان قیمت سبب می شود که شما دچار عوارض تزریق ژل شوید. در واقع تمام این دلایل بستگی به کلینیکی دارد که شما به آن مراجعه کرده اید؛ چراکه کلینیک های غیر معتبر هم از ژل های نامرغوب و ارزان استفاده می کنند و هم عمل تزریق ژل را به افراد غیر متخصص می سپارند که سبب می شود افراد دچار عوارض تزریق ژل شوند.

عدم رعایت مراقبت های پس از تزریق ژل نیز از علل حرکت ژل در صورت می باشد.

کاربردهای تزریق ژل صورت

جابجایی ژل

نحوه تزریق ژل صورت

ناحیه درمان قبل از تزریق تمیز و ضدعفونی و به طور موضعی بیحس می‌شود. بسیاری از ژل‌ها حاوی لیدوکائین، نوعی داروی بیحسی ملایم است تا ناراحتی بیمار در طول درمان و پس از آن به حداقل برسد. پزشک، مقدار معینی از ژل را در نقطه مناسب زیر پوست تزریق می‌کند.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

از مصرف هر ترکیبی که حاوی آسپرین، ایبوپروفن، داروهای مسکن ضد التهابی با دوز بالا، ویتامین E، یا روغن ماهی باشد ۵-۳ روز قبل از تزریق ژل پرهیز کنید تا احتمال کبودی در محل تزریق کمتر شود.

مراقبت های پس از تزریق ژل

همانگونه که قبل از عمل باید مراقبت هایی صورت پذیرد بعد از عمل نیز باید مواردی را رعایت کنید. حتماً توجه داشته باشید که بعد از عمل از انجام حرکات ورزشی که باعث فشار به ناحیه صورت می شود اجتناب کنید و همچنین تا ۲ هفته پس از درمان در گرمای زیاد مانند سونای داغ قرار نگیرید. عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی را تا دو هفته بعد از تزریق ژل صورت ادامه دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ماندگاری نتایج تزریق ژل

این که ژل تزریق شده چقدر پایدار باشد، به چند عامل زیر بستگی دارد:

  1. نوع ژل (مثلاً هیالورونیک اسید یا هیدروکسی آپاتیت)
  2. برند و شرکت سازنده‌ی ژل
  3. محل تزریق ژل
  4. شرایط فردی شما (مثل سن)

اگر بخواهیم ماندگاری تزریق ژل را به صورت کلی بررسی کنیم، هرچه قوام ژل استفاده شده سفت‌تر باشد و در نواحی عمیق‌تری تزریق شود، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. البته این قانون همیشه درست نیست و استثناء هم دارد. برای اینکه نتایج تزریق ژل را حفظ کنید، تنها راه این است که به صورت دوره‌ای ژل تزریق کنید. ژل‌های ساخته شده از هیالورونیک اسید موقتی‌ترین انتخاب شما هستند و معمولاً بین ۶ تا ۱۸ ماه دوام دارند.

موارد منع تزریق ژل صورت

  1. زنان باردار یا شیرده
  2. افرادی که سابقه بیماری های خود ایمنی همچون آسم و آلرژی دارند.
  3. افراد مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می کنند.
  4. افراد دارای بیماری های خود ایمنی شدید مانند لوپوس و روماتیسم و سندرم نفروتیک
  5. افرادی با سابقه سکته قلبی
  6. افرادی که از داروی آسپیرین یا وارفارین استفاده می کنند.
  7. سابقه خون لخته شده و ترومبوز وریدهای عمقی
  8. افرادی که به خاطر بیماری قلبی از داروهای مختلف استفاده می کنند.
  9. افراد با سابقه سکته مغزی

قیمت تزریق ژل صورت

هزینه تزریق ژل به عوامل زیادی بستگی دارد. نوع ژل، برند و شرکت سازنده ژل و میزان مورد نیاز برای حجم دهی به لب‌ها از جمله عوامل مؤثر بر هزینه‌ی نهایی هستند. هزینه‌ی نهایی در جلسه مشاوره پیش از تزریق به شما اعلام می‌شود.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض تزریق ژل

عوارض معمول تزریق ژل در صورت عبارت است از:

شهروندان عزیز! درمان آکنه در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، با بکارگیری جدیدترین روشهای درمانی از جمله آر اف فرکشنال و درمانهای غیر لیزری قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید برای کسب آگاهی بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما از طریق تماس با شماره‌های 32240913 و 09336900224 اقدام نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان چین و چروک صورت با تزریق چربیدرمان چین و چروک صورت با تزریق چربی

تزریق چربی روشی سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن و بیهوشی می‌باشد. در این عمل با استفاده از چربی بدن خود شما، و تزریق این چربی به نقاطی که نیاز به افزایش حجم و جوانسازی دارند؛ پوستی جوانتر و شاداب تر می‌یابید ... ادامه مطلب

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد، صورت، بدن و بیکینیمراقبت های بعد از لیزر موهای زائد، صورت، بدن و بیکینی

لیزر موهای زائد، روشی برای کاهش و رفع موهای زائد بدن است که پس از پایان دوره آن پوستی صاف و بی مو خواهید داشت ... ادامه مطلب

درمان تیرگی های ناشی از التهاب پوست با لیزر کیوسوئیچدرمان تیرگی های ناشی از التهاب پوست با لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن تیرگی روی پوست است. ... ادامه مطلب