اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

عوارض تزریق ژل در دراز مدت

امروزه یکی از شایع‌ترین اقداماتی که افراد به آن می‌پردازند را می‌توان تزریق ژل در نظر گرفت. افراد با استفاده از ژل به دنبال فرم دهی به ناحیه مورد نظر خود هستند تا هرچه بیشتر زیبایی خود را تکمیل کنند؛ اما موضوعی که در رابطه با این موضوع وجود دارد، این است که تزریق ژل گاهی اوقات عوارضی را نیز در پی دارد. از همین جهت توصیه می‌شود پیش از پرداختن به چنین موضوعی، حتماً از عوارض تزریق ژل مطلع شوید و سپس تصمیم به انجام آن بگیرید. ژل‌های مورد استفاده برای استفاده در تزریق، انواع گوناگونی دارند و تمام آنها از سازمان غذا و داروی آمریکا، تأییدیه لازم را گرفته اند؛ اما برخی از آنها از کیفیت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و برخی دیگر به نسبت بی کیفیت به نظر می‌رسند. معمولاً ژل هایی که برای تزریق استفاده میشوند در دو دسته دائمی و موقتی قرار داده میشوند.

ژل های موقتی از موادی تشکیل شده‌اند که ساختاری مشابه با مواد درونی پوست و بدن داشته و در نتیجه بعد از مدتی به راحتی جذب بدن پوست میشوند. در حالی که ژل های دائمی به دلیل ساختاری که دارند خیلی دیرتر جذب شده و معمولاً مشکلات جدی را برای فرد ایجاد میکنند. همین مسئله باعث میشود که بدن این ماده را به عنوان یک عامل خارجی و بیگانه شناسایی کند و در نتیجه به آن واکنش نشان دهد. بر همین اساس، بسیاری از پزشکان تزریق ژل دائمی را توصیه نمیکنند.

ژل دارای برخی عوارض عمومی است که بعد از تزریق بسیار طبیعی است و این عوارض در عرض چند روز الی چند هفته کاملاً از بین می روند؛ اما بنا به دلایلی تزریق ژل سبب عوارض طولانی مدت می شود. عوارض ناشی از ژل های تزریقی کاملاً بستگی به نوع ژل دارد. ژل هایی خوب هستند که نخست بدن به آنها واکنش ندهد و بعد به مرور زمان قوام و شکل خود را زیر پوست محل تزریق از دست ندهند. البته مواردی از عارضه هم وجود دارد که ربطی به کیفیت بد آن ژل تزریقی ندارد بلکه به علت تکنیک غلط تزریق است. مثلاً اگر موضع خوب ضد عفونی نشود و شرایط تزریق استریل رعایت نشود در محل تزریق ممکن است عفونت ایجاد شود.

در مطب دکتر لادن ناظمی، تزریق چربی و تزریق ژل در اصفهان با استفاده از بهترین برندهای ژل یا فیلر موجود و با تکیه بر دانش و کسب سالها تجربه در این زمینه انجام می‌پذیرد؛ و به همین جهت نتایج درخشانی نیز حاصل می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد ژل های تزریقی

انواع ژل های تزریقی

ژل های بهبود دهنده کیفیت و بافت پوست را می‌توان در ۴ دسته مختلف قرار داد:

عوارض تزریق ژل در دراز مدت

کاندیدای مناسب تزریق ژل

  1. افراد غیر سیگاری
  2. افرادی که صورت کشیده دارند (صورت‌های مستطیلی)
  3. افرادی که دچار لاغری صورت شده‌اند.
  4. کسانی که در اثر افزایش سن، چربی ناحیه گونه خود را از دست داده‌اند.
  5. افرادی که گونه‌‌های آنها چین و چروک دارد.

کاندیدای نامناسب تزریق ژل

مطابق با دستورالعمل‌های سازمان غذا و دارو (FDA)، افراد زیر از تزریق ژل به گونه‌ ها خودداری کنند:

  1. افرادی که اختلالات خونریزی دارند.
  2. افرادی که نسبت به ترکیبات مصنوعی مورد استفاده در ژل‌های پوستی حساسیت دارند.
  3. افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و مزمن
  4. خانم‌های باردار و شیرده.

نحوه ی تزریق ژل

قبل از تزریق ژل صورت، ناحیه مورد نظر باید تمیز و روی آن بیحسی موضعی زده ‌شود. بسیاری از ژل‌ها حاوی لیدوکائین هستند که یک بیحس کننده ملایم است و برای کاهش ناراحتی در طول و بعد از تزریق به کار می‌رود. سپس پزشک یک مقدار دقیق از ژل را بر اساس مشکل ناحیه مورد نظر، زیر پوست تزریق می‌کند. بسته به نوع ژل و نواحی تحت درمان، نتایج بلافاصله پس از تزریق ژل مشهود هستند. برخی افراد ورم و کبودی مختصری دارند که موقتی است و پس از چند روز از بین می‌رود. بلافاصله پس از تزریق می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید؛ اما پزشک ممکن است توصیه کند که یک روز استراحت کنید و فعالیت‌های شدید انجام ندهید.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

مهم ترین فاکتور در انجام هرگونه عمل و تزریق، انتخاب کلینیک و پزشک معتبر و قابل اعتماد است. سپس بعد از مطلع شدن از این موارد، در صورت تمایل این تکنیک را انجام می دهید. لازم است قبل از تزریق ژل به چند موارد دقت کنید:

مراقبت های بعد از تزریق ژل

بعد از تزریق ژل لازم است موارد زیر را برای بهبود سریع تر انجام دهید:

  1. چند روز اول بعد از تزریق ژل نباید بر روی نواحی تزریق شده بخوابید. اگر چه شما از بهترین ژل برای تزریق استفاده کرده اید؛ ولی خوابیدن بر روی این نواحی، آسیب هایی به پوست شما وارد می کند. سعی کنید صاف و به پشت بخوابید.
  2. بهتر است تا 48 ساعت بعد از تزریق ژل، از انجام برخی فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  3. تا زمانی که خطر مبتلا شدن به عفونت از بین نرود، از دست زدن به پوست خود، خودداری کنید.
  4. تا 48 ساعت پس از تزریق از قرار گرفتن مستقیم، در برابر نور خورشید خودداری کنید و همچنین از رفتن به سونا و بخار نیز اجتناب کنید.
  5. داروهای تجویز شده را در زمان مشخص مصرف کنید تا سریع تر به بهبودی برسید.

ماندگاری تزریق ژل

میزان ماندگاری تزریق به شرایط جسمانی و واکنش بدن بستگی دارد. به طور معمول ماندگاری ژل تزریق شده بین ۶ الی ۱۸ ماه متغیر است.

قیمت تزریق ژل صورت

هزینه تزریق ژل به عوامل مختلفی بستگی دارد. در قسمت زیر به طور کاملتر به بررسی فاکتورهای مؤثر در قیمت تزریق ژل پرداخته‌ایم:

  1. حجم ژل مورد نیاز برای رسیدن به هدف اصلی و ظاهری زیبا
  2. قسمت مورد نظر برای تزریق ژل
  3. نوع ژل انتخابی
  4. برند ژلی که با هدف تزریق انتخاب می‌شود.
  5. هزینه‌های مربوط به کلینیک زیبایی
  6. اجرتی که پزشک به عنوان دستمزد برای خود در نظر گرفته است.

تمامی فاکتورهای عنوان شده در بالا به طور قابل توجهی در هزینه تزریق ژل، تأثیرگذار خواهند بود.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض تزریق ژل به صورت

در کلینیک دکتر لادن ناظمی می‌توانید از انواع روشهای رفع غبغب در اصفهان، متناسب با شرایط و وضعیت خود بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چگونه ماندگاری تزریق چربی را افزایش دهیم؟چگونه ماندگاری تزریق چربی را افزایش دهیم؟

تزریق چربی راه خوبی برای جبران حجم از دست رفته بدن در طی پیری و جوانسازی بدن است.ماندگاری تزریق چربی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا اگر این ماندگاری کم باشد، شما باید پس از مدتی کوتاه دوباره تزریق را انجام دهید. ... ادامه مطلب

مهم ترین نکات تزریق ژل به پیشانیمهم ترین نکات تزریق ژل به پیشانی

تزریق ژل پیشانی در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی با بهترین نتایج همراه است. دکتر ناظمی با بهره گیری از سالها تجربه و کسب مهارت در تزریق ژل، یکی از بهترین پزشکانی هستند که اینگونه خدمات را به مراجعین مطب خود ارائه می‌نمایند ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس و درمان چین و چروک هاتزریق بوتاکس و درمان چین و چروک ها

بوتاکس یکی از درمان‌های تزریقی است که چین و چروک‌های صورت را با شل کردن ماهیچه‌هایی که موجب آن شده‌اند، برطرف می‌کند. بوتاکس حاوی فرمول رقیق شده‌ای از سم بوتولیسم است که باعث تضعیف کنترل‌شده و فلج عضلات می شود. در نتیجه پوست روی ماهیچه شل شده و چین و چروک‌ها برطرف می‌گردند ... ادامه مطلب