اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

با چه روشهایی میتوانید خال های پوستتان را بردارید؟

خال، رایج ترین ضایعه پوستی است که از سلول های ملانوسیت و به دلیل تجمع رنگدانه تشکیل شده است. خالها معمولاً به رنگ های قهوه ای روشن، قهوه ای تیره یا سیاه دیده می شوند و اغلب بی خطر هستند. خال ها ممکن است به صورت مادرزادی وجود داشته باشند یا به صورت اکتسابی و به دلیل تماس با نور خورشید، بارداری یا مصرف داروهای هورمونی به وجود آمده باشند. در صورتی که از وجود خال روی صورت یا سایر نواحی بدن رضایت ندارید و باعث شده تا ظاهر شما زیبایی کمتری داشته باشد بهتر است با مراجعه به پزشک آن را بردارید. با توجه به اینکه محل به وجود آمدن خال ها و نوع آنها می تواند تفاوتهایی با هم داشته باشد، می توان از روش های مختلفی برای خال برداری استفاده نمود. البته فاکتورهای دیگری نیز در این زمینه تأثیرگذار هستند که از مهم ترین آنها می‌توان به سن بیمار، بزرگ یا کوچک بودن خال، عمق خال، رنگ خال و حتی محل خال اشاره نمود.

خال از جمله ضایعات پوستی است که گاهی از لحاظ زیبایی و در مواردی هم به لحاظ درمانی نیاز به برداشت آن وجود دارد. شما برای برداشت انواع خال در اصفهان، می‌توانید به مطب دکتر لادن ناظمی مراجعه نموده و با بکارگیری مناسب ترین روش اقدام به برداشت خال نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.

انواع خال

خال ها ممکن است در سنین مختلف و به دلایل متفاوتی به وجود بیایند و رشد کنند. همین امر باعث شده است تا دسته بندی های خاصی برای انواع خال در نظر گرفته شود.

خال های اکتسابی

این نوع از خال ها ممکن است به دلیل تماس مستقیم با نور آفتاب، حاملگی، بلوغ و … به وجود بیایند. خالهای اکتسابی بعد از ۳۰ سالگی معمولاً نمود کمتری دارند و به وجود نمی آیند؛ اما در دوران نوجوانی پوست هر فرد مستعد برای تشکیل انواع خال های اکتسابی می باشد.

خال های مادرزادی

در گذشته وجود خال های مشترک بین افرادی که نسبت فامیلی با هم داشتند را نوعی نشانه برای تشخیص این نسبت می‌دانستند؛ اما تحقیقات پزشکی هنوز نتوانسته است دلیل ثابت و خاصی برای بروز این خال ها پیدا کند. فقط مشخص شده است که این خال ها ممکن است از بدو تولد همراه با نوزاد باشند و یا اینکه در دو سال اول روی بدن تشکیل شوند.

خال برداری

روش های برداشتن خال

رادیوفرکوئنسی (RF)

بافت در عمل رادیوفرکوئنسی یا جراحی با امواج رادیویی با بهره‌گیری از فرکانس بالا با جریان متغیر بریده می‌شود. بافت در این روش بدون اعمال هیچگونه فشار فیزیکی به‌طور همزمان بریده و خون آن منعقد می‌شود. روش رادیوفرکانسی (RF) بر استفاده از امواج رادیویی با فرکانس بالا به منظور کاهش دما از طریق الکترودهای میکروفیبری رادیوفرکانسی استوار است. از مزایای برداشتن خال با آر اف این است که خون در این روش بدون آسیب دیدن بافت، بند می‌آید و کوچکترین خطر یا احتمال بروز شوک در اثر سوختگی وجود ندارد.

لیزر

برداشتن خال گوشتی با لیزر روشی آسان‌تر است که کوچکترین جای زخمی را نیز باقی نمی‌گذارد. ابتدا ناحیه مورد نظر به صورت موضعی بیحس می‌شود، سپس رنگدانه موجود در خال گوشتی با لیزر بریده می‌شود که در مرحله بعد طی فرایندهای التیام‌بخشی طبیعی خود بدن محو می‌شود. روی خال پوسته می‌بندد که در نهایت می‌افتد. برداشتن خال صورت با لیزر معمولاً ایمن است و احتمال باقی ماندن جای زخم بسیار پایین، حدود یک درصد است.

شیو کردن

برداشتن خال با تراشیدن آن تقریباً شبیه روش برش دادن است. در این روش با استفاده از چاقوی جراحی، پزشک، لایه‌های خال را تا زمانی که خال از بین برود می تراشد. قبل از شروع پروسه، بیحسی موضعی برای شما انجام می گیرد و در اغلب موارد پس از انجام این روش نیاز به بخیه زدن نیست؛ اما ممکن است در محل خال برداشته شده، یک لکه کوچک صورتی رنگ روی پوست باقی بماند که به کمک کرم‌های ترمیم کننده قبل محو شدن است.

کرایو

روش کرایوتراپی ، روشی نوین در برداشت ضایعات پوستی می باشد که ممکن است یک یا چند جلسه زمان نیاز داشته باشد تا خال‌ها به صورت کامل از بین بروند. در این روش از نیتروژن مایع استفاده می شود که دمایی حدود ۱۹۶- درجه سانتیگراد دارد. نیتروژن مایع، در مخزن مخصوصی نگهداری می شود و توسط لوله ی واسط و فلاکس، به سری خاص Liquid Nitrogen Spray مرتبط شده و در زمان انجام عمل، از آن خارج می شود. برای برداشتن زگیل و برداشتن خال، این گاز توسط دستگاه مذکور، به محل شلیک می شود و باعث انجماد فوق العاده سریع آن می شود.

کوتر

یکی از روش های بسیار قدیمی و منسوخ شده برای خال برداری، روش حرارتی یا کوتریزاسیون می باشد. به دلیل عدم تعیین دقیق عمق آسیب بافتی و احتمال زیاد در ایجاد اسکار، به خصوص برای برداشتن خال های صورت امروزه استفاده از این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود.

جراحی

بعضی خال ها نیاز به برش و بخیه دارند؛ زیرا سلول های آن ناحیه با گذر زمان رشد می کنند و دوباره خال دیگری را تشکیل می دهند. به همین علت خال با بخشی از پوست بریده شده و در نهایت بخیه زده می شود. جای بخیه بسیار کوچک بوده و بعد از مدتی برطرف خواهد شد. این کار پس از بی حسی ناحیه به وسیله چاقوی جراحی انجام می شود.

مراقبت های بعد از خال برداری

عوارض برداشتن خال

بعد از برداشتن خال ممكن است عوارضي ايجاد شود كه بسته به نوع و روش برداشت متفاوت است؛ ولي اغلب بعد از گذشت چند هفته بهبود مي‌يابد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

هزینه برداشتن خال

هزینه برداشتن خال، بسته به پزشک، شهری که شما در آن زندگی می‌کنید و اندازه و تعداد خالی که می‌خواهید بردارید، متفاوت است.

همشهریان گرامی! برای حذف موهای زائد خود، با مراجعه به کلینیک های مجهز و دارای کادری مجرب، بهترین نتایج لیزر موهای زائد در اصفهان را تجربه نمایید و از مراجعه به مراکز غیر تخصصی و افرادی که مهارتی در این زمینه ندارند، جداً خودداری کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سینا رستگاری [ 1402-05-11 ]
سلام خوب هستین خواستم ببینم برداشتن خال یا زگیل با محلول گیاهی چجوریه ؟ چون یک سایتی پیدا کردم به نام خال درمانی که میگن با مواد گیاهی خال یا زگیل رو برمیدارن و رفتم توی سایتشون مطالعه کردم و دیدم که جواز هم دارن ولی در کل به نطرتون چجوریه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تأثیر اولتراپی در رفع غبغبتأثیر اولتراپی در رفع غبغب

اولتراپی روشی و غیرتهاجمی و غیر جراحی می باشد که با دستگاه، امواج فراصوت بر لایه های زیرین پوست اثر می گذارد و عمل لیفت پوست را انجام می دهد ... ادامه مطلب

لیفت پوست با نخ یکی از روشهای نوین جوانسازی پوستلیفت پوست با نخ یکی از روشهای نوین جوانسازی پوست

در روش لیفت پوست با نخ، بازسازی بافت‌ها از طریق تحریک کلاژن‌ها و نئوواسکیولاریزیشن برای تقویت بافت‌ها و افزایش کشسانی پوست به خوبی انجام میشود ... ادامه مطلب

رهایی از گودی زیر چشم با تزریق ژل یا چربیرهایی از گودی زیر چشم با تزریق ژل یا چربی

گودی زیر چشم از جمله مشکلات بدون عارضه رایجی است که بسیاری از افراد به ویژه بانوان را درگیر کرده است. دانستن علل گودی زیر چشم به افراد کمک می کند تا از عواملی که باعث بروز این مساله می شوند پیشگیری کنند ... ادامه مطلب