اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

معرفی روشهای لیفت صورت بدون جراحی

پوست صورت نسبت به پوست سایر قسمت‌های بدن حساس‌تر است و بیشتر دستخوش تغییرات مخرب نظیر بالا رفتن سن، پرتو نور خورشید، افزایش وزن و استعداد ژنتیکی می‌شوند. روند افزایش سن به تمام لایه‌های پوست، بافت زیر پوستی و عضله پهنی به نام پلاسما نفوذ می‌کند. به دلیل از بین رفتن کلاژن و اسید هیالورونیک احتمال خشک شدن پوست افزایش می‌یابد و با گذر زمان پوست نازک‌تر می‌شود. در نتیجه پوست سفتی و حجم خود را از دست می‌دهد و به علت عوامل مرتبط با سبک زندگی و نیروی جاذبه پوست شروع به تغییر می‌کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علاوه بر این تغییر وزن نیز می‌تواند تأثیر قابل توجه در وضعیت ظاهری صورت داشته و باعث ایجاد علائم پیری پیش از موعد برای فرد شود. افتادگی پوست، ضعیف شدن عضلات و جمع شدن بافت چربی در پوست زیر ناحیه چانه و خط فک می‌تواند باعث ایجاد ظاهر نامناسب برای افراد شود. زمانی که این اتفاق برای چهره شما رخ می‌دهد، با استفاده از انواع روش‌های لیفت صورت می‌توانید پوست خود را بالا کشیده و حالت چهره خود را حفظ کنید. تشخیص دقیق اینکه چه روشی برای برطرف کردن افتادگی‌های صورت شما بهتر خواهد بود به پزشک بستگی دارد. پزشک معمولاً با توجه به شرایط سنی و سلامتی بیمار، میزان آسیب، ناحیه تحت درمان، نوع پوست و … مناسب‌ترین روش را به شما توصیه می‌کند.

عوارض و خطرات کشیدن پوست صورت با عمل جراحی

  1. عفونت
  2. خونریزی
  3. جای زخم
  4. آسیب عصبی
  5. ریختن مو در نزدیکی محل برش
  6. آسیب به ساختارهای عمیق‌تر
  7. عدم تقارن چهره

مزایای لیفت صورت به روش غیر جراحی

روشهای لیفت صورت بدون جراحی

بهترین روشهای غیر جراحی کشیدن پوست صورت

تزریق ژل

یکی از اصلی‌ترین روش‌های لیفت غیرجراحی، لیفت صورت با تزریق ژل است. مواد تزریق شده در امتداد گونه‌ها، شقیقه، لب‌ها و زیر چشم حجم مناسبی ایجاد می‌کنند. با ایجاد حجم چین و چروک و فرورفتگی‌های پوست از بین می‌رود و باعث ایجاد پوستی جوان و شاداب می‌شود. پرکننده‌های پوستی از مواد مختلفی تشکیل شده‌اند. مواد شبه ژل مانند اسید هیالورونیک ، اسید پلی لاکتیک یا هیدروکسیلاپاتیت کلسیم در این ژل‌ها وجود دارند. این مواد غنی از رطوبت بوده و باعث صافی پوست می‌شوند.

تزریق بوتاکس

یکی از ارزان‌ترین و کم‌خطرترین روش‌ها برای لیفتینگ صورت و درمان افتادگی‌های خفیف تزریق بوتاکس است. این روش با محدود کردن حرکت عضلات مانع از بروز چین و چروک می‌شود و ضمن از بین بردن آنها مانع از افزایش چروک‌ها در پوست شما خواهد شد.

نخ‌های PDO

یکی از روش های لیفت صورت بدون جراحی، استفاده از نخ های خار دار یا PDO است. در این روش، نخ های مخصوص استریل شده که قابلیت جذب در پوست دارد، زیر پوست قرار می گیرد و قابل رؤیت نیست. وقتی نخ ها در جای خود قرار گرفتند، فرآیند کلاژن سازی طبیعی پوست صورت و سلول سازی با اثر جذب شدن نخ در بدن، فعال خواهد شد. کار نخ ها، ثابت نگهداشتن موقعیت جدید پوست و بافت ها می باشد که در یک جلسه صورت می پذیرد. سلول های فیبروپلاست پوست، تولید پروتئین کلاژن کرده و سبب سفت شدن پوست و ارتقاء ضخامت بافت زیر پوست می شود.

لیزر RF فرکشنال

در روش RF فرکشنال از امواج رادیویی برای جوانسازی و لیفتینگ استفاده می‌شود. این امواج می‌توانند بر روند کلاژن سازی پوست تأثیر بگذارند و افتادگی‌های آن را تا حد زیادی برطرف کنند. با استفاده از این تکنیک بدون نیاز به جراحی و البته تزریق می‌توانید پوستی جوان‌تر و جذاب‌تر داشته باشید؛ چراکه امواج رادیویی حالت ارتجاعی پوست را برمی‌گردانند و آن را سفت‌تر می‌کنند.

اندولیفت

یکی دیگر از روش‌های بدون تزریق برای لیفت صورت اندولیفت است. در این تکنیک از نور لیزر با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر استفاده می‌شود. این روش بدون نیاز به بیهوشی یا ایجاد زخم و تزریق و در بعضی موارد بدون استفاده از ماده بیحسی موضعی انجام می‌شود و نتایج آن شگفت‌انگیز است. به کمک نور لیزر چربی‌های زیر پوست تجزیه می‌شوند تا شلی و پف ناشی از تجمع آنها از بین برود. علاوه بر این تحریک سلول‌های تولیدکننده کلاژن باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده و سفت شدن پوست خواهد شد.

تزریق چربی

در این روش چربی از بدن خود شخص گرفته شده و در نواحی مورد نظر تزریق می‌شود. تزریق چربی (فیلر) یک روش نیمه تهاجمی است. در این روش سلول‌های چربی از نواحی دیگر بدن از طریق لیپوساکشن استخراج شده و به صورت تزریق می‌شود. با تزریق چربی حجم قسمت‌های مختلف صورت افزایش پیدا می‌کند. سلول‌های چربی با بافت صورت ادغام می‌شوند و برای چندین سال ماندگاری خواهد داشت.

لیزر

از لیفت با لیزردرمانی برای ایجاد پوستی صاف استفاده می‌شود. این روش باعث تولید مجدد سلول‌های پوستی ‌شود. افرادی که بر اثر افزایش سن پوست ناصافی دارند، این روش را می‌توانند امتحان کنند. لیزردرمانی برای پوست‌هایی که در معرض آفتاب آسیب دیده یا به دلیل جای جوش و لک پوست ناهموار است، توصیه می‌شود. پزشک با توجه به نیاز شخص نوع لیزر را مشخص می‌کند. لیزر باعث کلاژن‌سازی در لایه‌های زیرین پوست بدون آسیب به لایه‌های بالایی می‌شود.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ از دیگر روش‌هایی است که به رفع افتادگی پوست و صافی آن کمک می‌کند. در این روش پزشک با استفاده از سوزن‌های کوچک انرژی و گرمایی را به لایه‌های زیرین پوست می‌فرستد. این انرژی باعث تولید کلاژن و بافت پوستی جدید می‌شود.

هایفوتراپی (اولتراپی)

هایفوتراپی (HIFU) پیشرفته‌ترین فناوری مورد تأیید FDA است. یکی از تکنیک‌های غیرتهاجمی لیفتینگ صورت است. در این روش از انرژِی اولتراسوند استفاده می‌شود. این انرژی به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کند و از این طریق باعث تحریک بافت پوست و افزایش تولید کلاژن می‌شود.

کربوکسی تراپی

در روش کربوکسی‌ تراپی گاز CO2 در لایه‌های میانی پوست انتشار پیدا می‌کند. در این حالت اکسیژن رسانی در آن ناحیه کم می‌شود. کمبود اکسیژن مغز را تحریک کرده و خون و مواد مغذی را به قسمت مورد نظر می‌رساند. این روند باعث تشکیل کلاژن بیشتر و جوانسازی پوست می‌شود.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

کرایولیپولیز

کرایولیپولیز یک روش انجمادی برای حل چربی اضافی است. اگر شخص چربی اضافی زیر چانه داشته باشد، پزشک پیش از انجام سایر روش‌های لیفت از کرایولیپولیز برای مشخص شدن خط فک استفاده می‌کند. این کار باعث می‌شود، اثر لیفتینگ بهتر دیده شود.

هزینه کشیدن پوست صورت بدون جراحی

هزینه لیفت صورت بسته به نوع روش انتخابی از سوی پزشک، متفاوت می باشد. در برآورد هزینه لیفت صورت عواملی نظیر:

هایفوتراپی یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی و لیفت پوست است که توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان انجام می‌شود. اگر مایل به جوانسازی پوست با هایفوتراپی هستید با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

نظرات کاربران درباره این مطلب :وجیهه [ 1402-08-22 ]
سلام خانم دکتر بهترین روش لیفتینگ صورت از نظر شما چه روشی هست ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نحوه تزریق ژل خط اخم چگونه است؟نحوه تزریق ژل خط اخم چگونه است؟

استفاده از ژل در منطقه بین دو ابرو و محل خط اخم بسیار موثر و در عین حال نیازمند دقت زیادی است. یکی از دلایلی که تزریق ژل خط اخم را محبوب کرده است ناتوانی دیگر روش ها مثل بوتاکس است ... ادامه مطلب

آیا انواع لک صورت با مزوژل پروسترولین رفع میشود؟آیا انواع لک صورت با مزوژل پروسترولین رفع میشود؟

مزوژل پروسترولین، درمانی تخصصی برای تغییرات ناخواسته رنگدانه ای پوست است. با تزریق این ماده به پوست می‌توان با لک ها و تیرگی های پوست خداحافظی کرد و پوستی روشن تر و بدون لک داشت ... ادامه مطلب

مزوتراپی غبغب؛ مزایا، عوارض، مراقبتها و هزینهمزوتراپی غبغب؛ مزایا، عوارض، مراقبتها و هزینه

یکی از روش های غیرتهاجمی و بی عارضه برای از بین بردن غبغب، روش مزوتراپی غبغب می باشد ... ادامه مطلب