اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

کدام دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد صورت بهتر است؟

موهای زائد در صورت و بدن هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی شود. اصلاح منظم این موها با روش‌های مختلف مانند بند انداختن، تیغ، اپیلاسیون، کرم‌های موبر و …. از جمله روش‌های زمان بر می‌باشد که هر بار منجر به تحمیل هزینه‌هایی برای افراد می‌شود. تمامی روش‌های نامبرده موها را به صورت موقتی از بین می‌برد و هر چند روز یا چند هفته یک بار باید آنها را تکرار نمود. امروزه لیزر موهای زائد به عنوان بهترین روش از بین بردن موهای زائد صورت و بدن، شناخته می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

روش لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ی لیزر بر پوست تابانده می شود و با از بین بردن فولیکول موی آن قسمت موجب از بین بردن موها می شود. در جهان امروزی با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، دستگاه های زیادی در حیطه لیزر موهای زائد صورت و بدن طراحی و تولید شده اند. این دستگاه‌ ها به دلیل داشتن امواج لیزر با طول موج‌ های مختلف برای افرادی با رنگ پوست و موهای مختلف، مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

انواع لیزر موهای زائد صورت

بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم صورت

یکی از بهترین و مؤثرترین فناوری‌های لیزر در دنیا برای از بین بردن موهای ضخیم، لیزر الکساندرایت است. این دستگاه که در میان برخی افراد به اختصار «الکس» نیز تلفظ می‌شود، با ارسال پرتو لیزر به بافت پوست، باعث رفع موهای زائد می‌شود. پرتوهای لیزر در دستگاه Alexandrite از یک منبع کریستال با همین نام تابانده می‌شوند.

بهترین لیزر موی زائد صورت برای پوست سفید

بهترین طول موج برای از بین بردن موهای زائد در سطح پوست های سفید و روشن طول موج الکساندرایت یا همان الکس است. در واقع دستگاه هایی که از این طول موج برای از بین بردن موهای زائد استفاده میکنند در اصطلاح دستگاه لیزر الکساندرایت نامیده میشوند. طول موج الکساندرایت (Alexandrite) با طول موج حدود 755 نانومتر به عنوان یکی از مناسب‌ترین طول‌های موج برای پوست‌های سفید محسوب می‌شود. این طول موج به دلیل تأثیر بر روی ملانین (پیگمانت پوستی) و خطر کمتر تغییر رنگ پوست (هیپوپیگمانتاسیون) در پوست‌های سفید، برای درمان موهای زائد مناسب است.

بهترین لیزر موی زائد صورت برای پوست سبزه

لیزر ND:YAG در حال حاضر بهترین گزینه برای لیزر پوست سبزه و تیره در نظر گرفته می شود؛ اما گزینه های دیگری نیز برای لیزر این پوست ها وجود دارند. دستگاه لیزر ND:YAG میزان تجمع ملانین در نقاط عمیق پوست را تخمین می زند و بین این رنگدانه ها و رنگدانه های پوست تمایز قائل می شود. از دلایل دیگری که این دستگاه را برای پوست های تیره به یک گزینه ایده آل تبدیل می کند، طول موج آن است. با توجه به این که طول موجود دستگاه لیزر ND:YAG برای تأثیرگذاری بر لایه های عمیق پوست و تنها ملانین موجود در فولیکول بهینه شده است،‌ احتمال سوختگی پوست با این لیزر بسیار کم خواهد بود. لازم به ذکر است که این دستگاه لیزر بر روی پوست های روشن و موهای بور و نازک تأثیر چندانی نخواهد داشت.

یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین لیزرهایی که برای پوست های تیره و سبزه کاربرد دارند، لیزر دایود می باشد. یکی از مهم ترین مزایای لیزر دایود که مهم ترین تفاوت آن با لیزر الکساندرایت نیز محسوب می گردد، استفاده از طول موج های بلند و کوتاه می باشد. این طول موج ها با توجه به نوع مو، عمق و ضخامت آن تنظیم می شوند. در نتیجه رفع موهای زائد نازک در پوست های تیره با استفاده از لیزر دایود، بهترین انتخاب برای این افراد محسوب می شود.

رفع موهای زائد صورت

بهترین دستگاه لیزر موهای صورت برای پوست حساس

لیزر دایود، دارای طول موج نور 808 نانومتر است که نسبت به لیزر الکساندرایت یا ان دی یاگ بیشتر است. اگرچه طول موج های طولانی‌تر به طور کامل توسط ملانین (رنگدانه پوست) جذب نمی‌شوند؛ اما با عمق بیشتری وارد سلول های پوستی می‌شوند. در نتیجه احتمال آسیب بیشتری در مراکز رشد فولیکول وجود دارد که احتمال از بین رفتن موی زائد را بالا می برد. با توجه به اینکه پالس‌های لیزری دایود قابل‌تنظیم است می‌توانیم آن را ایمن‌ترین و بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای نواحی حساس بدانیم.

بهترین نوع لیزر برای موهای زیرپوستی صورت

یکی از برترین فناوری‌ها برای از بین بردن موهای زائد و موهای زیرپوستی به صورت دائم دستگاه لیزر دایود است دستگاه لیزر دایود یکی از انواع دستگاه های لیزر است که به صورت تماسی و به کمک ژل روی پوست باعث از بین رفتن موهای زائد می‌ شود. این لیزر با استفاده از طول موج 808nm یعنی طول موجی که روی فولیکول مو تأثیر می‌گذارد و باعث تخریب فولیکول‌ ها و از بین رفتن موهای زائد می شود.

اگر دستگاه لیزر را عوض کنیم چه میشود؟

در کل، تغییر دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد باعث وقوع عوارض خاصی نمی‌شود. بعد از تعویض دستگاه، شما به طور عادی و مانند همیشه با مشکلاتی مانند قرمزی پوست و احساس گرما مواجه خواهید شد. عمل تغییر دستگاه لیزر در واقع به خاطر دریافت نکردن نتیجه مطلوب بر روی پوست و موی شما است.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

تفاوت لیزر موهای زائد صورت آقایان و خانم ها

دستگاه های لیزر برای خانوم ها و آقایان یکسان است؛ اما تنظیمات دستگاه برای جنس و ضخامت موهای مختلف متفاوت است. همچنین برای از بین بردن موی زائد انتخاب شده می توان دستگاه را تنظیم کرد. به همین دلیل، لیزر موهای زائد مردان نیز مانند زنان تحت کنترل است و می توان درمان را به صورت برنامه ریزی شده پیش برد.

هزینه لیزر موهای زائد صورت

هزینه لیزر موهای زائد بستگی به عواملی مانند محل کلینیک یا مرکز لیزر، موقعیت جغرافیایی، تخصص پزشک، تجهیزات استفاده شده و سطح خدمات ارائه شده دارد.

در کلینیک دکتر لادن ناظمی می‌توانید از انواع روشهای رفع غبغب در اصفهان، متناسب با شرایط و وضعیت خود بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق مزوژل چه مزایایی دارد؟تزریق مزوژل چه مزایایی دارد؟

مزوژل ماده‌ای است که حاوی اسید هیالورونیک، انواع ویتامین‌ها، کو انزیم ها، آمینو اسیدها و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد. این ماده به نقاط مختلف پوست تزریق می‌شود و در اثر تزریق آن هیالورونیک اسید که وظیفه‌ی حفظ آب درون پوست و هیدراته شدن پوست را بر عهده دارد احیا می‌شود و پوست شاداب و جوان می‌گردد. ... ادامه مطلب

کاربرد تزریق آنزیم لب چیست؟کاربرد تزریق آنزیم لب چیست؟

بهترین و مؤثرترین راه برای اصلاح فرم لب، تزریق ژل لب است‌. ژل های لب بر پایه‌ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت کننده و پرکننده بافت نر ... ادامه مطلب

کاربرد هایفوتراپی چیست؟کاربرد هایفوتراپی چیست؟

دستگاه هایفو با استفاده از امواج متمرکز فراصوت لایه‌ای از پوست که در زیر لایه‌ی سطحی قرار دارد را مورد هدف قرار داده و به آن انرژی وارد می‌کند. انرژی امواج فراصوت باعث می‌شود که دمای این لایه به سرعت افزایش یابد ... ادامه مطلب