اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

نحوه عملکرد و انواع لیزر الکساندرایت

رفع موهای زائد بدن یک دغدغه اساسی برای بسیاری از مردم دنیا می­باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علوم، انتظارات زیادی از پزشکان در مورد رفع موهای زائد بدن می­رود. میزان طول موجی که دستگاه­‌های لیزر تولید و تابش می‌­کنند یکی از مهم‌ترین و اساسی ترین مواردی هست که در کاربردهای دستگاه لیزر اثرگذار می­‌باشد. به محدوده طول موج 710 تا 800 نانومتر لیزر الکساندرایت گفته می‌­شود و از آنجایی که این دستگاه‌­های الکساندرایت، طول موجی حدود 755 نانومتر را ساطع می­‌کنند، به آنها دستگاه‌­های لیزر الکساندرایت گفته می‌­شود.

به کارگیری لیزر الکساندریت در مطب دکتر لادن ناظمی، برای رفع دائمی موهای زائد در اصفهان انجام می‌شود. اگر مایل به انجام لیزر موهای زائد در این مرکز می‌باشید؛ با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت (ALEXANDRITE LASER) :

این نوع دستگاه‌ها دارای طول موج 755 نانومتر هستند که به دلیل اینکه در آنها از سنگ یاقوت یا الکساندرا استفاده شده است دارای کیفیت بالایی هستند و عمدتا برای لیزر موهای زائد استفاده می شوند. نور لیزر این نوع دستگاه متمایل به سرخ و در محدوده مادون قرمز است که بیشترین کاربرد آنها در لیزر موهای زائد می باشد و گاهی با کوتاه کردن پهنای پالس و زمان تخلیه در هدف این نوع دستگاه‌ها می‌توان برای از بین بردن رنگدانه‌های پوستی، تتو و یا کک و مک استفاده کرد.

انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت اندیاگ (ND:YAG) :

این نوع دستگاه دارای دو طول موج 755 نانومتر و 1064 نانومتر است و در حال حاضر دارای تنوع بیشتری به نسبت سایر دستگاه های الکس سرد است. علت تمایل بیشتر شرکت ها برای ساختن این دستگاه این است که می‌تواند علاوه بر لیزر موهای زائد به رفع درمان‌های پوستی نیز بپردازد. این نوع دستگاه‌های دارای لیزر الکساندرایت و اندیاگ می‌باشند که از طریق کوتاه کردن پهنای پالس لیزر اندیگ به رفع کک و مک، جای زخم، جای جوش، رفع عروق واریسی و سایر پیگمنت های پوستی می‌پردازد. این نوع دستگاه‌ها در حال حاضر محبوب‌ترین نوع دستگاه‌های لیزر دنیا هستند و عمده‌ی کلینیک‌های معتبر دنیا از این نوع دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

دستگاه لیزر الکساندرایت ترکیبی :

این نوع دستگاه‌ها دارای چندین طول موج لیزر الکساندرایت، لیزر اندیگ، لیزر دایود هستند که ترکیب این سه طول موج باعث جواب دهی بسیار عالی در پوست‌های مختلف می‌شود.

سیستم خنک‌کنندگی این نوع دستگاه‌ها آب است و معمولاً با ژل کار می‌کنند و اگر دارای استانداردهای لازم و ساخت کمپانی‌های معتبر اروپایی و آمریکایی باشند که می‌توانند جواب دهی بهتر و سرعت بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها داشته باشند.

نحوه عملکرد لیزر الکساندرایت

عملکرد لیزر الکس به این‌گونه است که طول‌موج نور با انرژی بالا به ناحیه هدف تابانده می‌شود و حرارت ایجاد می‌کند. در نتیجه لیزر الکس با فرآیند فوتوترمولیز کار می‌کند. فوتوترمولیز به این معناست که با استفاده از یک اشعه نوری منطقه خاصی را حرارت دهیم. این لیزر تنها ناحیه فولیکول موها را هدف می‌گیرد و به بافت پوست آسیبی نمی‌رساند. پالس‌های نوری فولیکول موها را هدف قرار می‌دهند و پس از اینکه فولیکول‌ها از ریشه بیرون می‌آیند به مرور زمان رشد آن‏ها کاهش می‌یابد. لیزر الکس برای تمامی نواحی بدن مانند ساعد، بازو، زیر بغل، بیکینی، صورت، ساق پا، ران و… استفاده می‌شود. همچنین با دو طول موج متفاوت تایپ پوستی و رنگ موهای مختلف را پوشش می‌دهد.

کاربردهای لیزر الکساندرایت

لیزر الکس تأییدیه FDA سازمان غذا و دارو آمریکا را دارد. کمپانی تولیدکننده لیزر الکساندرایت در آمریکا با نام سایناشور این دستگاه‌ها را به تمامی دنیا صادر می‌کند.

مشکلات پوستی که با لیزر الکس قابل درمان هستند:

عوارض جانبی استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت

لیزر دستگاه الکساندرایت برای بیماران دارای پوست تیره مؤثر نیست. حتی در بین افرادی که پوست سبک­تری دارند، احتمال از بین رفتن رنگدانه از پوست وجود دارد. از طرف دیگر، حتی این خطر وجود دارد که پوست در اثر نور، بیش از حد ملانین تولید کند که می‌تواند منجر به لکه‌های تیره روی پوست شود. درد در طول درمان شایع است اما نسبتاً کم است. یک ژل خنک‌کننده اغلب پس از درمان ناحیه اعمال می‌شود تا باعث کاهش درد و جلوگیری از تورم گردد. به دنبال این عمل، اغلب تورم و خارش وجود دارد، اما پس از گذشت چند روز از بین می­رود. احتمال دارد که پوست قرمز شود. احتمال خیلی اندک حدود 10 درصدی وجود دارد که کبودی به وجود آید، اما بعد از مدتی کبودهای ایجاد شده از بین می­رود.

تزریق ژل یکی از روشهای رایج و پرطرفدار برای جوانسازی، فرم دهی و افزایش حجم به صورت و بدن است. ماندگاری و ایجاد ظاهری مطلوب در این روش، ارتباط تنگاتنگی با مهارت در تزریق دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای تزریق ژل یا فیلر به پزشکان مجرب و ماهر مراجعه نمایید تا با نتایج مطلوب مواجه شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
با انواع اسید تراپی پوست آشنا شویدبا انواع اسید تراپی پوست آشنا شوید

یکی از اثر بخش ترین روش ها برای جوانسازی پوست و افزایش شادابی و درخشندگی آن اسید تراپی یا درمان پوست به وسیله اسید است. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر بینی چه روشی است؟تزریق فیلر بینی چه روشی است؟

فیلر بینی که همچنین به عنوان زیبایی غیرجراحی بینی شناخته می‌شود، به تغییرات شکل بینی که بدون مداخله جراحی انجام می‌شود، اشاره دارد. این روش معمولاً شامل تزریق فیلر پوست است. فیلرهای پوستی مانند فیلر اسید هیالورونیک محصولاتی هستند که برای اضافه کردن حجم ، به قسمت‌های مختلف صورت تزریق می‌شوند. ... ادامه مطلب

میزان ماندگاری و انواع ژل ژوویدرممیزان ماندگاری و انواع ژل ژوویدرم

ژل ژوویدرم (Juvederm) یکی از انواع فیلر موجود در بازار است که به عنوان فیلر برای از بین بردن چین و چروک و علائم پیری، افزایش حجم لب و گونه، زاویه سازی فک مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این ژل که دارای پایه اسید هیالورونیک است به صورت تزریقی توسط پزشک متخصص برای نواحی مختلف به ویژه گونه، لب و اطراف ده ... ادامه مطلب