اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

داروهای مناسب درمان ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلات شایعی است که افراد زیادی با آن مواجه هستند. البته ریزش مو را نمیتوان به خودی خود یک بیماری یا مشکل در نظر گرفت؛ چراکه همه افراد به صورت طبیعی مقداری از آن را تجربه می‌کنند؛ اما ریزش موی بیش از حد که باعث کم پشتی، طاسی و یا کچلی می‌شود، نوعی بیماری محسوب می‌شود و باید با آن مقابله کرد. روش‌های زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. بسیاری از افراد سریعاً اقدام به عمل کاشت مو می‌کنند؛ اما پیش از عمل می‌توان برخی از روش‌های درمانی کم‌خطرتر را امتحان کرد. استفاده از داروهای درمان ریزش مو یکی از این روش‌های کم خطر هستند.

به جهت این که داروها معمولاً از مواد گیاهی تولید می‌شوند، علاوه بر اینکه عوارض جراحی را ندارند، به خوبی بر عمل اثر کرده و در پیشگیری و درمان ریزش مؤثر هستند. داروهای درمان ریزش مو، طیف وسیعی از داروها هستند که به روش‌های مختلفی اقدام به درمان می‌کنند. برخی از آنها روی فولیکول‌های مو اثر می‌گذارند، برخی از آنها چربی سر را تنظیم می‌کنند و برخی دیگر سلامت گرافت مو را افزایش می‌دهند؛ اما در صورتی که عوامل ریزش مو مسائلی به غیر از ریزش ارثی باشند، با استفاده از داروهایی میتوان به قطع ریزش و یا تقویت مو کمک کرد که اغلب این داروها بعد از گذشت 6 ماه نتیجه خود را نشان می دهند و در صورتی که مصرف آنها قطع شود، الگوی طاسی مجدداً باز خواهد گشت.

درمان زودرس ریزش مو یا ترمیم مو ممکن است سرعت نازک شدن موها را کاهش دهد و باعث رشد مجدد موها گردد. روشهای درمانی متعددی برای توقف و پیشگیری از ریزش مو مانند مزوتراپی، هیرفیلر، پی آر پی و ... وجود دارد که توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان قابل انجام می‌باشند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.

پروپشیا

این دارو که فیناستراید نیز نام دارد به عنوان مهار کننده -5 آلفا ردوکتاز شناخته می شود و از تبدیل شدن تستوسترون به هورمون -5 آلفا دی هیدروتستوسترون که دارای نقش مهمی در ریزش مو است، جلوگیری به عمل می آورد. در رابطه با استفاده از این دارو باید گفته شود که استفاده از پروپشیا برای آقایان مناسب است و برای درمان آلوپسی الگوی مردانه به کار می رود.

ماینوکسیدیل موضعی

ماینوکسیدیل موضعی از ریزش و نازک شدن موها جلوگیری کرده و رشد موهای جدید را تحریک می‌نماید. نحوه تأثیر این دارو در درمان ریزش مو هنوز به خوبی شناخته نشده است؛ اما افراد زیادی توانسته‌اند با مصرف آن به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنند. اگرچه داروی ماینوکسیدیل به صورت بدون نسخه نیز قابل تهیه است؛ اما برای دستیابی به نتایج بهتر سعی کنید با یک متخصص مو در مورد مصرف آن مشورت کنید. پزشک متخصص مو می‌تواند علت دقیق ریزش مو را در شما تشخیص داده و مشخص کند که کدام غلظت از داروی ماینوکسیدیل (2 درصد یا 5 درصد) برای شما مناسب‌تر است. علاوه بر آن، متخصص مو می‌تواند نحوه صحیح استفاده از این دارو را به شما نشان دهد.

داروی ماینوکسیدیل به شکل کف یا مایع تولید می‌شود. برای دستیابی به بهترین نتایج، این دارو باید دو بار در روز مستقیماً بر روی پوست سر مالیده شود. البته ممکن است 4 ماه تا یک سال طول بکشد تا موها به طور محسوسی ضخیم و پر پشت شوند. همچنین ممکن است در اوایل دوره مصرف این دارو، ریزش موی سر شما هم بیشتر شود و حتی این ریزش مو تا یک یا دو ماه بعد همچنان ادامه داشته باشد. عوارض جانبی ناشی از داروی ماینوکسیدیل به ندرت گزارش شده است؛ اما می‌تواند شامل قرمزی و حساسیت پوست سر و رشد مو در صورت باشد.

فیناستراید خوراکی

فیناستراید دارویی است که برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه یا همان آلوپسی آندروژنتیک تجویز می‌شود. این دارو سرعت ریزش موها را کاهش می‌دهد و رشد موهای جدید را تحریک می‌نماید. نحوه عملکرد این دارو از طریق جلوگیری از تولید هورمونی که فولیکول‌های مو را در بدن از بین می‌برد، می‌باشد. این دارو یک بار در روز به صورت خوراکی مصرف می‌شود و بیشترین کارآیی آن هنگامی خواهد بود که هر روز در ساعت خاصی خورده شود.
آثار داروی فیناستراید بعد از حدود 4 ماه از شروع مصرف، قابل مشاهده خواهد بود؛ اما معمولاً تا یک سال بعد هم می‌توانید افزایش محسوس رشد موها را ببینید. پزشک متخصص موی شما بعد از حدود 6 ماه روند پیشرفت نتایج را بررسی می‌کند تا مشخص شود که آیا ادامه مصرف این دارو برای شما فایده‌ای دارد یا خیر. اگر تأثیر دارو خوب باشد می‌توان درمان را تا زمانی که رشد و تراکم موها به حد مطلوبی برسد، ادامه داد؛ اما اگر مصرف دارو متوقف شود، ممکن است ریزش موها دوباره شروع شود. عوارض جانبی ناشی از داروی فیناستراید خیلی نادر است، اما می‌تواند شامل اختلال نعوظ و افسردگی باشد.

درمان ریزش مو

داروهای آنتی‌آندروژن

هورمون هایی که سبب تعیین جنسیت در مردان و زنان می باشند آندروژن نام دارند. به دلایل مختلفی گاهی این هورمون ها بیشتر یا کمتر از میزان ایده آل خود کار می کند که سبب تضعیف و آسیب رسانی به فولیکول مو می شوند. این موضوع در دراز مدت سبب ایجاد ریزش مو در افراد می شود. با استفاده از داروهای ضد آندروژن می توان جلوی این بی نظمی هورمونی را گرفت تا ریزش مو متوقف شود.

آنتی‌آندروژن‌ها داروهایی هستند که مانع از فعالیت هورمون‌های آندروژن می‌شوند. آندروژن‌ها هورمون‌های جنسی هستند که فولیکول‌های مو را تخریب کرده یا به آنها صدمه می‌زنند، بنابراین داروهای آنتی‌آندروژن می‌توانند ریزش مو با الگوی زنانه که با عنوان آلوپسی آندروژنتیک نیز شناخته می‌شود را در خانم‌ها متوقف کنند. داروهای آنتی‌آندروژن را فقط با ارائه نسخه پزشک می‌توان تهیه کرد. این داروها شامل اسپیرونولاکتون و کنتراسپتیوها یا همان قرص‌های ضد بارداری است که حاوی استروژن هستند. داروهای آنتی‌آندروژن معمولاً تأثیر خود را حدود 4 ماه بعد از شروع مصرف نشان می‌دهند. برای جلوگیری از ریزش مجدد موها لازم است که این دارو حتماً به صورت درازمدت مصرف شود. داروهای آنتی‌آندروژن می‌تواند عوارض جانبی مختلفی از جمله اختلال در سیکل قاعدگی و خواب‌آلودگی را به دنبال داشته باشد. خانم‌هایی که قصد دارند باردار شوند، نباید از این داروها استفاده کنند.

کتوکونازول

کتوکونازول دارویی است که برای افرادی که دچار ریزش موی آندروژنتیک است تجویز میشود. معمولاً این دارو به شکل شامپو یافت می‌شود. کتوکونازول با کاهش التهاب فولیکول‌های مو باعث بهبود سلامت فولیکول‌ها و توقف ریزش مو می‌شود. این دارو معمولاً برای رفع شوره سر و عفونت‌های قارچی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، بهتر است که درمان با این دارو یا استفاده از این شامپو زیر نظر پزشک باشد. استفاده از محصولات محتوی کتوکنازول ممکن است با یک یا چند مورد از عوارض زیر همراه باشد:

داروهای مقابله با عفونت‌های قارچی درمان ریزش مو سکه ای

در صورتی که علت ریزش موی شما عفونت‌های قارچی روی پوست باشد، می‌توانید از داروهای ضد قارچ استفاده کنید. یک نوع عفونت قارچی با نام تینیا کیپتیس معمولاً منجر به ریزش مو خواهد شد و برای درمان این نوع قارچ می‌توان داروهایی خوراکی مصرف کرد. بیمار برای درمان باید حدود یک یا دو ماه صبر کند و فرآیند درمان را به صورت منظم پیگیری کند تا بتواند نتایج دلخواه را بگیرد و به خوبی درمان شود. عوارض جانبی ناشی از داروهای ضد قارچ می‌تواند شامل خارش و جوش‌های پوستی، اسهال و درد شکمی (معده) باشد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

داروهای کنترل یائسگی و درمان ریزش مو زنانه

هورمون درمانی یکی از روش‌هایی است که برای درمان ریزش مو در بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر اختلال در هورمون‌ها به خاطر یائسگی باشد، منجر به ریزش مو خواهد شد. اگر به پزشک در این زمینه مراجعه کنید، احتمالاً روش هورمون درمانی و استفاده از داروهای درمان ریزش مو برای کنترل هورمون‌ها را پیشنهاد خواهد کرد. این داروها طیف بسیار گسترده‌ای دارند؛ اما اصلی‌ترین ویژگی‌ همه آنها، کنترل هورمون‌های زنانه استروژن و پروژسترون است.

تزریق ژل یا فیلر در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پرتوکل‌های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می‌پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اگر بعد از بوتاکس دچار افتادگی پلک شویم...؟!اگر بعد از بوتاکس دچار افتادگی پلک شویم...؟!

امروزه در جهان دستیابی به ظاهری جوانتر از طریق تزریق بوتاکس بسیار متداول است. در روند تزریق بوتاکس، سم بوتولینوم موجود در تزریق باعث فلج می شود ... ادامه مطلب

آیا مزوتراپی در درمان ریزش مو موثر است؟آیا مزوتراپی در درمان ریزش مو موثر است؟

یکی از شایع‌ترین مشکلات مربوط به پوست و مو و زیبایی که دباعث دغدغه و نگرانی در مردان و زنان زیبا پسند در سراسر دنیا شده است ، ریزش مو می‌باشد. عدم تعادل هورمونها، کمبود مواد مغذی مناسب، کاهش گردش خون، بیماریهای خاص و مصرف داروها از جمله علل و عوامل ریزش مو در دنیای کنونی است ... ادامه مطلب

بهترین مارک ژل لب با ماندگاری بالابهترین مارک ژل لب با ماندگاری بالا

یکی از محبوب ‌ترین و پرطرفدارترین تکنیک‌ های زیبایی مورد استفاده در میان افراد، تزریق ژل لب است. ... ادامه مطلب