اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

رابطه تغذیه و جوش

شاید کمتر موضوعی این قدر مثل رابطه آکنه و تغذیه دچار چالش ،تناقض و تغییر شده است .مطالعات اولیه حدود ۵۰ الی ۶۰ سال قبل رابطه ای بین آکنه و تغذیه نیافتند و تقریبا تا ۱۰ سال قبل هرچه بیماران اصرار داشتند که بعضی غذاها مثل شکلات ،شیرینی، آجیل ها باعث بدتر شدن آکنه اشان میگردد توسط متخصصین پوست، این مطلب قبول نمیشد و این تاثیر انکار میگشت نهایتا به بیمار گفته میشد اگر خودش فکر میکند با غذای خاصی بدتر میشود میتواند از مصرف آن پرهیز کند!

ولی از سال ۲۰۰۵ به بعد مطالعات تازه ای در این زمینه انجام شد که بر خلاف مطالعات اولیه افراد بیشتری را در بر میگرفتند و از نظر شیوه کار و متد نسبت به مطالعات گذشته برتری زیادی داشتند از آن زمان به بعد هر روز مطالعات بیشتری، تاثیر تغذیه را بر آکنه مطرح میکند و علی رغم تنوع و گاها تناقض این مطالعات ،در تاثیر دو حالت تغذیه ای بر آکنه اتفاق نظر دارند.
۱.در مصرف شیر خصوصا شیر بدون چربی!
۲.در مصرف غذاهایی که اندکس گلایسمیک بالایی دارند.هر دو دسته موقعیت تغذیه ای یاد شده با افزایش انسولین و فاکتور محرک رشد انسولینی( IGF1)همراهند

در مطالعات دیگری نقش مقاومت به انسولین در ایجاد آکنه مطرح شده است چنین است که مثل خیلی بیماریهای دیگر سر رشته مشکل به سبک زندگی میرسد.از مهمترین متهمان در اینجا رژیم غذایی غربی است که همراه مصرف زیاد قندهای ساده و غذاهای پرکالری چرب و آماده است. تحرک کمتر که آنهم از نتایج زندگی مدرن و مکانیزه قرون اخیر است به بالا رفتن انسولین و مقاومت نسبت به آن، کمک میکند.
اینجاست که کم کم تکه های پازل کنار هم قرار میگیرند یعنی سبک زندگی پرکالری و کم تحرک انسان امروزی تنها باعث چاقی،دیابت نوع ۲،بیماریهای عروق کرونر و کانسر نمیشود بلکه تاثیرات سو آن به بیماریهایی مثل آکنه و پسوریازیس هم کشیده میشود.

با آنچه گذشت توصیه به سبک زندگی سالم تنها مختص متخصصان قلب و داخلی نیست بلکه با توجه به یافته های اخیر در درمان بیماریهای پوستی نیز فرصت مغتنمی ایجاد شده تا متخصصین پوست با توصیه بیماران به پیگیری سبک زندگی سالم بتوانند همزمان با بهبود کیفیت زندگی بیمارشان نقش مهمی در طول زندگی و سلامت جسمی او نیز ایفا کنند.

همشهریان گرامی! برای حذف موهای زائد خود، با مراجعه به کلینیک های مجهز و دارای کادری مجرب، بهترین نتایج لیزر موهای زائد در اصفهان را تجربه نمایید و از مراجعه به مراکز غیر تخصصی و افرادی که مهارتی در این زمینه ندارند، جداً خودداری کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سولماز کریمی [ 1402-07-01 ]
سلام خانم دکتر آیا با خوردن مواد غذایی گیاهی و پروتویینی میشه پوست صاف داشته باشیم بدون اینکه بخاییم درمانی انجام بدیم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین روشهای درمان خط اخم عمیق چیست؟بهترین روشهای درمان خط اخم عمیق چیست؟

به خطوط عمودی که بین دو ابرو وجود دارند، خط اخم گفته می شود. در واقع خط اخم ممکن است در هر سنی به وجود بیاید و نمی توان گفت که تنها افزایش سن، باعث ای ... ادامه مطلب

میکرودرم برای چه افرادی مناسب است؟میکرودرم برای چه افرادی مناسب است؟

میکرودرم روشی برای پاکسازی و جوانسازی پوست است. این روش درمانی غیرشیمیایی و غیر تهاجمی است و بدون نیاز به عمل باز ضورت می‌گیرد. در میکرو درم از اسپری میکروکریستال جهت از بین بردن لایه ی خارجی سلول های خشک و مرده استفاده می کند تا پوستی جوان تر و شاداب تر حاصل شود ... ادامه مطلب

کاربرد و مزایای پلاسما فرکشنالکاربرد و مزایای پلاسما فرکشنال

پلاسما فرکشنال یک روش جوانسازی پوست است که برای درمان هدفمند نواحی مشکل‌دار، جای زخم و جوش، کاهش چین‌وچروک‌های ریز و عمیق، ایجاد علائم کششی و تحریک پوست به تولید کلاژن و الاستین به‌منظور بهبود قابلیت ارتجاعی پوست، یکسان‌سازی رنگ پوست و تحریک بافت‌های پیوندی، استفاده می‌شود ... ادامه مطلب