اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

کومدون چیست و تفاوت آن با دیگر انواع آکنه

کومدون ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ پوست (فولیکول‌های مو) مسدود می‌شوند. سلول‌هایی که به فولیکول‌های ریز مو (صورت) منقبض می‌شوند در آکنه بسیار چسبناک می‌شوند و به یکدیگر می‌چسبند و در نهایت منافذ را مسدود می‌کنند و چربی تولید شده توسط غدد سباسه در پشت منافذ مسدود شده جمع می‌شود و باعث تشکیل کومدون می‌شود. زیبایی در چهره یکی از پارامترهای مهم در ارتباطات اجتماعی و اعتماد به نفس فردی می‌باشد، لذا فشردن یا دست‌کاری مداوم کمدون ها باعث برجستگی‌های قرمز، زخم‌های قرمز باز، خراش، پوسته و دلمه می‌شود که می‌تواند به مرور زمان به یک گره یا کیست پیشرفته تبدیل شود، در نتیجه تخلیه کمدون ها می بایست توسط پزشک انجام گردد.

دکتر لادن ناظمی در اصفهان می‌توانند انواع مشکلات و بیماری های پوستی مانند انواع جوش و کومدون ها را با جدیدترین روشها درمان نمایند. ایشان با استفاده از امکانات به روز و مدرن، به شما در بهبودی و رفع مشکلات پوستی، همچنین زیبای و جوانسازی پوست یاری می‌رسانند. برای آشنایی با روش‌های درمانی مطب دکتر لادن ناظمی یا جهت رزرو نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

دلایل ایجاد کومدون

یکی از دلایل رایجی که سبب بروز جوش های سرسیاه و سرسفید می شود محبوس شدن فولیکول های مو می باشند. سلول های پوستی در یک روند طبیعی از سطح پوست جدا می شوند تا جای خود را به سلول های جدیدی بدهند. بعضی اوقات سلول های مرده پوست در داخل فولیکول های مو حبس می شوند و وقتی که این سلول های مرده با چربی طبیعی پوست که توسط غدد چوبی پوست تولید می شوند ترکیب شوند منافذ پوستی مسدود می شوند و کومدون ها به وجود می آیند. لازم به ذکر است که این مدل از جوش ها در صورت افراد بزرگسال بیشتر به وجود می آیند؛ زیرا پوست آنها چرب تر است. همچنین شایان ذکر می باشد که بروز کومدون ها در افرادی که سیگار می کشند رایج تر است.

از دیگر دلایلی که سبب بروز کومدون ها می شوند عبارتند از:

کومدون چیست

انواع کومدون

تخلیه کمدون

لایه برداری

قدم اول درمان، استفاده از داروهای لایه‌برداری محسوب می‌شود که ممکن است این داروها بتوانند دهانه‌ی بسته‌شده‌ی غدد چربی‌ساز را باز کنند. به‌ دنبال تخلیه ‌شدن ترشحات، پوست صاف می‌شود؛ اما اگر کرم‌های لایه‌بردار برای درمان کافی نباشد، می‌توان به ‌شکل مکانیکی یا فیزیکی جوش‌ها را تخلیه کرد. البته این کار باید با وسیله‌ای انجام شود که حداقل عوارض و آسیب را برای پوست به همراه داشته باشد، بنابراین تخلیه‌ی جوش‌های زیرپوستی با فشار دادن آنها کار درستی نیست؛ زیرا ممکن است آسیبی به پوست وارد کند که جای آن بر روی پوست باقی بماند. این کار توسط پزشک یا پرستار و با وسیله‌ی مناسبی به نام کومدون اکستراکتور انجام می‌شود.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

قلم کومدون

قلم کومدون ابزاری است که برای برداشتن جوش‌های سرسیاه و سرسفید استفاده می‌شود. این‌گونه قلم‌ها معمولاً میله‌های کوچک شبیه به هم و همراه با حلقه‌های متصل به انتها هستند و گاهی یک نوک تیز دارند. این ابزار برای خارج کردن هسته جوش بدون آسیب زدن به پوست شما طراحی شده است. قلم کومدون استریلیزه شود. اگر ابزار، ضدعفونی نباشد، ممکن است باکتری بیشتری را به پوست شما انتقال دهد. از قلم کومدون متناسب با جوش‌های خود استفاده کنید. جوش‌های سرسیاه باید با قلم‌های کومدون خارج شوند، درحالی که جوش‌های سرسیاه قبل از خارج شدن باید با یک نیشتر نوک تیز سوراخ شوند. معمول‌ترین ابزار برداشتن جوش قلم کومدون دو سر است که هر سر سایز متفاوتی دارد. شما می‌بایست قلمی را انتخاب کنید که سایز آن با اندازه کومدون شما متناسب باشد.

اقدامات زیبایی، افزایش حجم و جوانسازی پوست صورت و بدن توسط دکتر لادن ناظمی ، با تکیه بر دانش و مهارت ایشان، و با مطلوب ترین نتایج انجام می‌شود. بهترین تزریق ژل لب در اصفهان نیز از جمله اقداماتی است که می‌تواند با کمترین عوارض و ایجاد زیبایی طبیعی به وسیله ایشان صورت پذیرد. اگر مایل به بهره مندی از این خدمت می‌باشید؛ لطفا با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :جابرزاده [ 1402-08-22 ]
من خودم در خانه یا استفاده از بخور و پاکسازی برای جوشه ای سر سیاه از قلم کومدون استفاده میکنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نحوه تزریق ژل خط اخم چگونه است؟نحوه تزریق ژل خط اخم چگونه است؟

استفاده از ژل در منطقه بین دو ابرو و محل خط اخم بسیار موثر و در عین حال نیازمند دقت زیادی است. یکی از دلایلی که تزریق ژل خط اخم را محبوب کرده است ناتوانی دیگر روش ها مثل بوتاکس است ... ادامه مطلب

بهترین روشهای درمان خط اخم عمیق چیست؟بهترین روشهای درمان خط اخم عمیق چیست؟

به خطوط عمودی که بین دو ابرو وجود دارند، خط اخم گفته می شود. در واقع خط اخم ممکن است در هر سنی به وجود بیاید و نمی توان گفت که تنها افزایش سن، باعث ای ... ادامه مطلب

مراقبتهای قبل و بعد از حذف تاتو با لیزر کیوسوئیچمراقبتهای قبل و بعد از حذف تاتو با لیزر کیوسوئیچ

ليزر کیوسوئیچ، بهترين گزينه براي پاک کردن تاتو محسوب می شود زيرا قابليت آن را دارد که رنگ تاتو را بدون ايجاد هيچ‌گونه جراحت و جاي زخم، برطرف کند. ... ادامه مطلب