اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

کدام جوش ها با داکسی سایکلین درمان میشوند؟

پوست یکی از ارکان بسیار مهم در زیبایی و سلامت به شمار می‌رود. به دلیل این که پوست صورت در معرض عوامل محیطی مختلف مانند آلودگی هوا، نور خورشید، آلاینده ها و … قرار دارد، به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد. جوش ها نوعی عارضه پوستی هستند که ظاهر پوست بسیاری از ما را تحت تأثیر قرار می دهند. در صورت زیاد بودن شدت جوش و یا مقاومت آن نسبت به درمان، فرد می بایست تحت نظر پزشک دارو مصرف کند. یکی از مؤثرترین روش های درمان خوراکی، مصرف کپسول داکسی سایکلین است. داکسی سایکلین نوعی آنتی‌بیوتیک از دسته «تتراسایکلین‌ها» است که با جلوگیری از ساختن پروتئین باکتریایی، رشد این پروتئین را متوقف کرده و عفونت موجود در بدن را درمان می‌کند. داکسی سایکلین برای درمان بسیاری از عفونت‌های باکتریایی اعم از آکنه استفاده می‌شود. این دارو با از بین بردن باکتری‌های آلوده در منافذ پوستی و کاهش یک ماده روغنی طبیعی در پوست که باعث ایجاد آکنه می‌شود، آکنه را درمان می‌کند. اکثر مواقع پزشکان برای عفونت‏های باکتریایی پوست و درمان‏ جوش‏ها از این دارو استفاده می‏کنند؛ زیرا تأثیرگذاری آن در درمان جوش‏ها بسیار شناخته شده است.

شهروندان عزیز! درمان آکنه در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، با بکارگیری جدیدترین روشهای درمانی از جمله آر اف فرکشنال و درمانهای غیر لیزری قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید برای کسب آگاهی بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما از طریق تماس با شماره‌های 32240913 و 09336900224 اقدام فرمایید.

کدام جوش ها با داکسی سایکلین درمان میشوند؟

داکسی سایکلین برای درمان آکنه التهابی متوسط تا شدید یا آکنه التهابی خفیف که با درمان های دیگر بهتر نمی شود استفاده می شود. این نوع آکنه زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها در منافذ مسدود شده پوست رشد کرده و باعث ایجاد برآمدگی قرمز و ملتهب شوند.

نحوه مصرف داکسی سایکلین برای جوش

برای درمان جوش با داکسی سایکلین، داکسی سایکلین به صورت کپسول، قرص و سوسپانسیون (مایع) تهیه می‌شود که به صورت دهانی مصرف می‌شود. برای تأثیرگذاری داکسی سایکلین باید برای یک بار یا دو بار در روز تجویز ‌شود. در هر بار مصرف حتماً یک لیوان آب همراه آن بنوشید. اگر معده شما با مصرف داکسی سایکلین دچار مشکل و ناراحتی می‏شود، بهتر است همراه غذا یا شیر آن را میل کنید؛ اما در این حالت ممکن است مقدار جذب دارو از معده شما را کم شود. با پزشک یا داروساز خود در مورد روش مناسب مصرف داکسی سایکلین صحبت کنید. حتماً داکسی سایکلین را طبق دستور پزشک استفاده کنید. بیشتر یا کمتر از دوز تجویز شده مصرف نکنید. درمان جوش با داکسی سایکلین سوسپانسیون را قبل از هر استفاده به خوبی تکان دهید تا دارو به طور یکنواخت مخلوط شود.

داکسی سایکلین

داکسی سایکلین برای جوش هورمونی

آنتی بیوتیک ها جزء داروهایی است که با عفونت باکتریایی مبارزه می‌‌کند و با تأثیرات بسیار خوبی در درمان جوش صورت همراه است و از بدتر شدن جوش هورمونی جلوگیری می‌کند. معمولاً استفاده از آنتی بیوتیک خوراکی برای درمان جوش هورمونی متوسط تا شدید تجویز می‌شود. داکسی سایکلین از جمله داروهایی هستند که برای درمان جوش تجویز می‌شوند.

دوز مصرفی داکسی سایکلین برای درمان جوش

دوز مصرفی داکسی سایکلین بر اساس علت درمان، مدت زمان مصرف آنتی بیوتیک و فاکتورهای مهم دیگر تعیین می‌شوند. محدوده‌ی اکثر دوزها بین 50 تا 500 میلی‌گرم است و معمولاً یک یا دو بار در روز مصرف می‌شوند.

مدت زمان درمان آکنه با داکسی سایکلین

در حالی که آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند عفونت‌های تنفسی یا سایر عفونت‌ها را در عرض یک یا دو روز برطرف کنند، آکنه کاملاً متفاوت است. ممکن است دو هفته طول بکشد تا متوجه‌ی بهبود پوست صورت خود شوید و حتی ممکن است برای درمان کامل آکنه و همچنین از بین بردن باکتری‌های روی سطح پوست که منجر به جوش می‌شوند، به 12 هفته زمان نیاز باشد.

موارد منع مصرف داکسی سایکلین

  1. داروهای ضد انعقاد خون (داروهای رقیق‌کننده‌ی خون)
  2. پنی سیلین
  3. آنتی اسیدها
  4. مکمل آهن
  5. مکمل منیزیم
  6. داروهای ضدبارداری خوراکی
  7. داروهای ضد صرع

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض کپسول داکسی سایکلین برای جوش

عوارض جانبی جدی‌ تردیگری نیز ممکن است در اثر مصرف قرص داکسی سایکلین رخ دهد، از جمله فشار خون داخل جمجمه (سردرد، تغییرات بینایی)، کهیر پوستی یا واکنش‌های آلرژیک، خونریزی، کبودی و غیره. در صورت تجربه‌ی هر یک از آنها فوراً به پزشک مراجعه کنید.

جوانسازی واژن از جمله اقداماتی است که در مطب دکتر لادن ناظمی با روشهایی مانند تزریق ژل به واژن انجام می شود. شما می توانید جهتریافت نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا عربان [ 1401-12-29 ]
سلام .من یه پسره سیزده ساله دارم حدودا یکساله کیست چربی کشاله رانش میزنه .بردم دکتر براش راکوتان و داکسی سالکین نوشته .یکی از کیستا عفونی شده .لطفا بگید این داروها مفیدند ؟؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بوتاکس دیستون (dyston)بوتاکس دیستون (dyston)

بوتاکس دیستون یک محصول ایرانی است که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و طبق آخرین استانداردهای اروپا و آمریکا تولید می‎ شود ... ادامه مطلب

تزریق ژل باسن و هیپ دیپ برای چه کسانی مناسب است؟تزریق ژل باسن و هیپ دیپ برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از روش های مرسوم و همچنین غیر تهاجمی پر کردن باسن و گودی بغل ران، استفاده از تزریق فیلر برای این ناحیه است ... ادامه مطلب

مهمترین کاربردهای لیزر کیوسوئیچمهمترین کاربردهای لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ یکی از تکنیک های موثر برای درمان لک های پوستی است که در اثر افزایش سن ایجاده می‌شوند. این لیزر بیش از یک دهه مورد استفاده بوده و توانسته است به خوبی لک های تیره سطح پوست را درمان نماید. همچنین این روش یکی از کم عارضه ترین و موثرترین روشهای پاک کردن تاتو می‌باشد ... ادامه مطلب