اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

زگیل تناسلی با چه روشی درمان می شود؟

زگیل تناسلی یکی از همه‌گیرترین بیماری‌های آمیزشی در جهان است که در اثر انتقال ویروس پاپیلوم انسانی بوجود می‌آید. این بیماری در صورت عدم درمان، به سرعت از شرکای جنسی انتقال می‌یابد و در زنان ریسک ابتلا به سرطان دهانه رحم را بالا می‌برد. امروزه روشهای موثری برای درمان این عاضه وجود دارد که در ادامه به بهترین روش درمان زگیل تناسلی اشاره خواهیم نمود.

در کلینیک دکتر لادن ناظمی از کرایوتراپی برای درمان موثر زگیل تناسلی استفاده می‌شود. این مرکز در اصفهان پذیرای بیمارانی است که به دنبال روشی قطعی برای درمان زگیل تناسلی هستند. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

علائم زگیل تناسلی

زگیل تناسلی به صورت برجستگی‌های کوچک تا متوسط گوشتی به رنگ پوست یا کم‌رنگ‌تر یا پررنگ‌تر روی سطح خارجی یا دیواره‌های داخلی واژن و نیز ناحیه بین مقعد و واژن و روی سطح دهانه رحم (سرویکس) رشد می‌کند. در مردان، ممکن است در نوک آلت تناسلی یا در طول بدنه آن یا روی سطح کیسه بیضه و نیز مقعد رشد کنند. سطح این زگیل‌ها ممکن است صاف یا کمی زِبر باشد. دیگر علائم زگیل تناسلی عبارتند از:

درمان زگیل تناسلی با کرایوتراپی یا سرما درمانی

درمان کرایوتراپی یا همان سرما درمانی در سه مرحله زگیل های ایجاد شده را از بین می برد.

در مرحله اول در واقع انتقال گرما موجب از بین رفتن زگیل ها می شود. نیتروژن مایع دمایی در حدود 196- درجه سانتی گراد دارد، یعنی هر چیزی می تواند موجب جوشیدن این نیتروژن شود. در طی کرایوتراپی زمانی که این مایع در تماس با زگیل قرار می گیرد، گرمای بدن بیمار به آن منتقل شده و موجب جوشیدن آن می شود. در نتیجه این امر موجب از بین رفتن زگیل می شود.

پس از مرحله اول سلولها زگیل تناسلی در تماس با نیتروژن منجمد می شوند، در این حالت نیتروژن برای از بین بردن کامل بافت زگیل به عمق بافت های زگیل تناسلی دسترسی پیدا کرده و سلول های آن را نابود می کند. به بیانی دیگر می توان گفت کرایوتراپی دیواره سلولها را تخریب می کند. مرگ سلول ها در این مرحله انجام می شود.
و در آخرین مرحله بعد از مرگ سلولی، التهاب ایجاد می شود که به از بین رفتن بافت کمک می کند. پس از وقوع التهاب، بافت های زگیل شروع به ریزش کرده در نتیجه قسمتهای ویروسی از بین می روند.

آیا استفاده از روشهای درمانی برای زگیل تناسلی الزامی است؟

ممکن است مدتی طول بکشد تا علائم زگیل تناسلی ظاهر شوند، بنابراین احتمال دارد زگیل ها تا چند هفته یا چند ماه پس از ابتلا آشکار نشوند. در برخی موارد، پدیدار شدن زگیل های تناسلی می تواند تا سال ها به طول انجامد. بروز زگیل ها می تواند در داخل و اطراف واژن یا مقعد، روی دهانه رحم، کشاله یا خود ران، آلت تناسلی مردانه یا کیسه بیضه رخ دهد. همچنین، HPV می تواند سبب به وجود آمدن زگیل در حلق، دهان، زبان یا لب ها شود. در برخی افراد، زگیل های تناسلی می توانند در ظرف 2 سال به صورت خود به خود رفع شوند اما درمان آن ها قادر به تسریع این فرایند است.

درمان زگیل تناسلی علاوه بر پیشگیری از مشکلات احتمالی مرتبط با سلامتی می تواند موارد زیر را نیز سبب شود:

با افزایش سن، گونه ها حجم خود را از دست می‌دهند و فرمی افتاده پیدا می‌کنند. تزریق ژل گونه یکی از روشهای غیرتهاجمی و کم عارضه است که در زمانی کوتاه، نتایج فوری بسیار موثری در زیبا سازی گونه ها خواهد داشت. با تزریق ژل گونه در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، با استفاده از مرغوب ترین فیلرها و مهارت ایشان در تزریق، شاهد تغییراتی طبیعی و اثرگذار در زیبایی چهره خود باشید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :اردلان [ 1402-07-18 ]
سلام خانم دکتر خسته نباشید والا چند وقتی هست دانه های قرمز رنگ به هم چسبیده زیادی روی سر التم زده لطفا اگه پماد یادارویی هست بهم معرفی کنید وطرز استفاده یه کم روم نمیشه برم دکتر.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه موقع بعد از تزریق ژل می توان آرایش کرد؟چه موقع بعد از تزریق ژل می توان آرایش کرد؟

تزریق ژل از روش های درمانی و زیبایی به جهت ترمیم جای زخم، بهبود چین و چروک و همچنین به منظور حجم دهی به بافت ها می باشد. ... ادامه مطلب

معرفی فیلر پلوریال کلاسیکمعرفی فیلر پلوریال کلاسیک

یکی از بهترین روش ها برای کاهش چین و چروک صورت و فرم دهی به صورت استفاده از ژل یا پرکننده ها می باشد ... ادامه مطلب