اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

چگونه ماندگاری تزریق چربی را افزایش دهیم؟

در طی گذشت زمان و افزایش عمر انسان، چین و چروک‌هایی در نواحی مختلف بدن به وجود می‌آیند. برای از بین بردن این چین‌وچروک‌ها ، راه‌هایی مانند تزریق چربی وجود دارد؛ اما موضوع مهمی که وجود دارد، ماندگاری تزریق چربی است. ماندگاری تزریق چربی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا اگر این ماندگاری کم باشد، شما باید پس از مدتی کوتاه دوباره تزریق را انجام دهید.

تزریق چربی راه خوبی برای جبران حجم از دست رفته بدن در طی پیری و جوانسازی بدن است. از آن جا که چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود، خطراتی مثل آلرژی یا پس زدن را به همراه ندارد و برای بسیاری از افراد که به دنبال اطلاعاتی در مورد این روش هستند، این نکته حائز اهمیت است که ماندگاری این تزریق چه مدت خواهد بود.

دکتر لادن ناظمی پزشک پوست و مو در اصفهان با سالها تجربه در زمینه تزریق چربی ، آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

نحوه انجام تزریق چربی

در این روش از چربی‌های بدن متقاضی برای حجیم سازی استفاده می‌شود؛ درصورتی‌که در روش‌های دیگر از مواد خارجی برای این کار استفاده می‌کنند. این روش به‌گونه‌ای است که از قسمت‌هایی همانند شکم، ران پا و زیر بازو که چربی اضافه ‌دارند، چربی را برداشت می‌کنند، سپس طی مراحلی آن را به قسمت مورد نظر تزریق می‌کنند.

تزریق چربی به دو روش برداشت انجام می‌گیرد که یکی از این روش‌ها تحت عنوان لیپوساکشن شناخته می‌شود. این برداشت به‌گونه‌ای است که جراح با سرنگ‌هایی از مناطق ذکرشده چربی برداشت می‌کند، سپس چربی مورد نظر را از خون و سلول های آسیب دیده جداسازی و آن را به محل‌هایی که شما خواستار ترمیم آن هستید، تزریق می‌کند.

روش دیگری برای برداشت چربی، لیپوتیک نام دارد. در این روش از دستگاه لیپوتیک استفاده می شود که در زمان اندکی چربی قابل توجهی برداشت می‌کند. این روش عوارض کمتری نسبت به لیپوساکشن دارد؛ ازاین‌رو هزینه بیشتری باید بابت آن بپردازید.

ماندگاری تزریق چربی

عوامل تأثیرگذار در ماندگاری تزریق چربی

در ابتدا نباید فراموش کرد که تزریق چربی یک راهکار دائمی نیست و مانند دیگر عمل‌های زیبایی این روش هم یک بازه زمانی ماندگاری و دوام دارد. نهایت ریزش سلول‌هایی که بعد از انتقال چربی مشاهده و گزارش شده است 50 درصد است و تکرار انتقال چربی بعد از ریزش و البته نه محو شدن کامل آنها باید انجام بگیرد. افرادی که در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک دارای مهارت و تخصص لازم انتقال چربی را انجام می‌دهند و خود مراقبت‌های لازم بعد از آن را به طور کامل انجام می‌دهند تا سال‌ها با اندام ایده ال خود زندگی می‌کنند. پس شاید تزریق چربی دائمی نباشد؛ اما ماندگاری بالایی خواهد داشت که در گرو مراقبت های فردی است.

علاوه بر موارد فوق، نکته مهم و اساسی که در تزریق چربی باید دانست این خواهد بود که در برخی اندام ها اصولاً ماندگاری انتقال چربی از اندام دیگر بیشتر خواهد بود و نباید انتظارات یکسانی از این عمل زیبایی و ماندگاری آن داشت. به طور مثال ماندگاری تزریق چربی در گونه بیش از خطوط کناری لب است.

یکی از عواملی که تزریق چربی را به عنوان ماندگارترین فیلر معرفی می‌کند، ساختار و نوع چربی‌ها است. ساختار چربی ها در بدن هر انسانی متفاوت است. هنگام تزریق چربی، از چربی‌های بدن خود بیمار استفاده می‌شود. نتایج موفقیت‌آمیز و ماندگاری که از تزریق چربی به دست می‌آید، به دلیل همین سازگاری چربی‌ها است و ساختار چربی‌های بدن بیمار کاملاً مشابه است و فقط در نوع محل قرارگیری با یکدیگر متفاوت هستند.

به‌طورکلی ماندگاری چربی در ناحیه‌ای که تزریق شده است به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان به آن موارد اشاره کرد:

۱- اگر تزریق چربی توسط یک پزشک با تجربه انجام گیرد، مطمئناً آن تزریق چربی به مدت طولانی، ماندگاری خواهد داشت و بدون هیچ‌گونه کبودی و تورم خواهد بود.

۲- سن

۳- جنسیت

۴- داشتن سابقه‌ی بیماری خاص در فرد

۵- ژنتیک

۶- شرایط آب و هوایی محیط

۷- کلینیکی که فرد به آن مراجعه می‌کند و تزریق چربی در آن صورت می‌گیرد. توجه کنید که تزریق چربی باید در بیمارستان‌ها و یا اتاق‌های مجهز و جراحی انجام گیرد.

۸- تعداد جلساتی که فرد برای تزریق چربی به آن مراجعه می‌کند تا این تزریق چربی صورت گیرد.

۹- میزان ورزشی که روزانه انجام می‌شود و یا پیاده‌روی که در افراد باعث چربی سوزی می‌شود.

مزایا و معایب تزریق چربی

مزیت اصلی: همان‌طور که قبلاً عنوان شد این نوع روش ترمیمی از طریق برداشت گرافت‌های چربی از بدن خود فرد انجام می‌شود. به همین دلیل احتمال واکنش‌های آلرژیک سیستم ایمنی بدن برای پس‌زدن چربی کاهش می‌یابد. از طرفی پیوند چربی در مقایسه با دیگر روش‌های ترمیمی ماندگاری بیشتری دارد و روشی کم‌تهاجم و مؤثر برای جوان‌سازی پوست است.

معایب: استخراج و آماده‌سازی چربی فرآیندی زمان‌بر و پرهزینه است. از طرفی هرچقدر وسعت ناحیه بیشتر باشد، این فرآیند طولانی‌تر خواهد شد. به همین دلیل تزریق چربی در سینه‌ها یا باسن به چندین جلسه درمانی نیاز دارد.

زمان انجام تزریق چربی

عوارض تزریق چربی

به‌صورت کلی عوارض و خطرات احتمالی تزریق چربی عبارت‌اند از:

تزریق ژل یکی از روشهای رایج و پرطرفدار برای جوانسازی ، فرم دهی و افزایش حجم به صورت و بدن است. ماندگاری و ایجاد ظاهری مطلوب در این روش، ارتباط تنگاتنگی با مهارت در تزریق دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای تزریق ژل یا فیلر به پزشکان مجرب و ماهر مراجعه نمایید تا با نتایج مطلوب مواجه شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
از بین بردن قوز بینی با تزریق ژل بینیاز بین بردن قوز بینی با تزریق ژل بینی

در موارد متعددی قوز بینی به خاطر عواملی غیر از ناهمگونی و برجستگی استخوان تیغه بینی است . با تزریق ژل به قسمت های فرو رفته می توان ظاهر بینی را صاف و قوز و انحنای نازیبا را برطرف کرد . برای اقدام در اولین قدم باید پزشکی متبحر را انتخاب کنید و از نوع و برند ژل آگاه شوید ... ادامه مطلب

نحوه تزریق ژل لب مدل عروسکی یا باربینحوه تزریق ژل لب مدل عروسکی یا باربی

مدل عروسکی ژل لب که با ژل لب مدل باربی نیز شناخته می شود، یکی از مدل های پرطرفدار در بین دختران به شمار می رود. ... ادامه مطلب

کاربرد تزریق آنزیم لب چیست؟کاربرد تزریق آنزیم لب چیست؟

بهترین و مؤثرترین راه برای اصلاح فرم لب، تزریق ژل لب است‌. ژل های لب بر پایه‌ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت کننده و پرکننده بافت نر ... ادامه مطلب