اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

درباره انواع فیلر بیشتر بدانید

با افزایش سن، میزان کلاژن در بدن انسان کاهش می‌یابد و پوست نازک‌تر و دارای چین و چروک می‌شود. کلاژن نوعی پروتئین در پوست می‌باشد که به آن خاصیت ارتجاعی می‌دهد و با افزایش سن، میزان تولید آن در بدن کاهش پیدا می‌کند. فیلر یا پرکننده‌های صورت، موادی مصنوعی یا طبیعی هستند که به داخل خطوط، چین و چروک‌ها و بافت‌های صورت تزریق می‌شوند. اکثر این مواد پرکننده قابل جذب هستند؛ بنابراین، نتایجی که از آن به دست می‎آید، موقتی است و با توجه به محصول و وضعیت پوست متقاضی، ماندگاری آن می‎تواند از ماه‌ها تا چند سال به طول بیانجامد. برای تهیه فیلر معمولاً مواد طبیعی انسانی و یا مصنوعی استفاده می‌شوند و میزان غلظت آنها سبب می‎شود تا عملکردهای متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشند. در حالت کلی می‎توان گفت برای برطرف کردن خطوط عمیق چهره مانند خط اخم و یا خط خنده، از انواع غلیظ آن استفاده خواهد شد.

فیلر در بین مردم به ژل نیز معروف شده است و برخی افراد به جای عبارت تزریق فیلر صورت، اصطلاح ژل صورت را به کار می‌برند. پرکننده‌های پوستی یا فیلر مواد ژل‌مانندی هستند که به‌صورت تزریقی وارد پوست می‌شوند تا خطوط چین‌ و چروک صورت را از بین برده یا در برخی نواحی مانند گونه‌ها و لب‌ها حجم و فرم مشخصی را ایجاد کنند. فیلرها تفاوت اندکی ازنظر نتایج با بوتاکس دارند؛ اما عوارض آن‌ها نسبت به بوتاکس کمتر می‌باشد. مهم‌ترین ویژگی فیلرها تحریک پوست برای ساخت کلاژن است.

تزریق ژل یا فیلر در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پرتوکل‌های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می‌پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

انواع فیلر

فیلرها از نظر عملکرد، به دو نوع محرک و حجم‌دهنده و براساس نوع ماده تشکیل‌دهنده آنها، به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

فیلر اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک در دسته فیلرهای حجم دهنده قرار می‌گیرد. این نوع، ایمن‌ترین نوع فیلر است؛ زیرا هیالورونیک اسید، به طور طبیعی در بافت بدن انسان وجود دارد. همین علت باعث شده است که استفاده از آن، برای همه افراد امکان پذیر باشد. به طور کلی، افراد بسیار کمی وجود دارند که نسبت به اسید هیالورونیک حساسیت نشان دهند. مدت زمان ماندگاری این فیلرها بین ۶ تا ۹ ماه است و به مرور، توسط بدن جذب می‌شود. ممکن است پس از تزریق این نوع فیلر کمی قرمزی در ناحیه تزریق شده مشاهده شود؛ اما طبیعی و موقتی است.

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم (CaHA)

این تزریق فیلر از کلسیم (به شکل ذرات میکروسکوپی) استفاده می‌کند و آن به ژلی اضافه می‌شود و سپس تزریق می‌شود. این فیلر از ضخامت بیشتری نسبت به HA برخوردار است و باعث می‌شود برای چربی‌های عمیق مناسب‌تر باشند. نتایج CaHA (نام تجاری Radiesse) تقریباً یک سال باقی می‌ماند.

اسید پلی- L- لاکتیک

این اسید تخریب پذیر به جای پر کردن چین و چروک، به تحریک تولید کلاژن پوست کمک می‌کند. این کار باعث استحکام پوست می‌شود و چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد. این تزریق فیلر تحت نام تجاری Sculptra Aesthetic اصلاح شده است و برای درمان چین و چروک‌های عمیق و افزایش حجم جایی که چربی از بین رفته استفاده می‌شود به تدریج مؤثر است؛ اما می‌تواند حداقل برای دو سال باقی بماند و آن را به یک تزریق فیلر نیمه کامل تبدیل کند.

چربی

تزریق چربی که در حقیقت زیرمجموعه‌ای از فیلرها می‌باشد و به آن پیوند چربی، انتقال چربی و لیپوفیلینگ نیز گفته می‌شود. روشی است که طی آن از چربی‌های بدن خود فرد برای پر کردن بی‌نظمی‌ها و شیارهای پوست صورت و نیز برای افزایش حجم برخی نواحی صورت استفاده می‌شود. البته باید اشاره داشت که هدف از تزریق چربی، صرفاً برجسته‌سازی نواحی موردنظر نبوده و از تزریق چربی برای جوانسازی مناطقی از صورت که با علائم پیری و افزایش سن روبرو شده‌اند نیز استفاده می‌شود. چربی لازم برای تزریق از طریق یک لیپوساکشن محدود و تنها با ایجاد یک یا چند برش 3 تا 5 میلی‌متری به دست می‌آید.

این چربی معمولاً از شکم یا داخل ران گرفته شده و توسط سانتریفیوژ، فیلتر شده و پس از خالص‌سازی، آماده تزریق می‌گردد.

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

این تزریق فیلر از توپ‌های ریز (به نام میکروسفرها) و کلاژن تشکیل شده است که باعث جمع شدن پوست می‌شوند. اگرچه این نوع تزریق فیلر (تحت نام Bellafill به بازار عرضه می‌شود) دائمی در نظر گرفته می‌شود؛ اما نتایج آن پنج سال باقی می‌ماند و معمولاً اولین انتخاب پزشکان نیست. بر اساس تحقیقات منتشر شده در زیبایی‌شناسی، تزریق فیلر های پوستی طولانی مدت دارای عوارض بالاتری مانند عفونت و ندول هستند.

انواع فیلر

آمادگی جهت تزریق فیلر

1. اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید حتماً پزشکتان را در جریان بگذارید. مثلاً در صورت استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپیرین باید از چند روز قبل از تزریق، طبق نظر پزشک مصرف آن را قطع کنید تا احتمال خونریزی کاهش یابد. البته توجه داشته باشید که در این مورد باید با متخصصی که برای شما آسپیرین را تجویز کرده نیز مشورت کنید تا به خاطر فیلر سلامتیتان به خطر نیفتد.
2. پزشک ممکن است چند آزمایش برای شما تجویز کند تا قبل از تزریق انجام دهید. این آزمایش‌ها مشخص می‌کند احتمال آلرژی نسبت به ماده پرکننده مورد نظر وجود دارد یا خیر.
3. قبل از انجام تزریق نباید هیچ‌گونه آرایشی روی صورت شما باشد و باید به‌خوبی صورت خود را با آب و صابون بشویید. حتی خود پزشک نیز قبل از انجام تزریق برای اطمینان بیشتر و ایمنی کار، صورت شما را با الکل پاک می‌کند.
4. نسبت به انجام این روش باید یک دید واقع‌گرایانه داشته باشید و از پزشکتان بخواهید همه موارد احتمالی و نتیجه‌ای که قرار است به وجود بیاید را به‌طور کامل برایتان توضیح دهد و اجازه ندهید هیچ سؤالی در ذهنتان بدون جواب بماند.

نحوه تزریق فیلر

تزریق فیلر صورت به طور کلی یک روش سرپایی است که تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. این روش تا یک ساعت طول می‌کشد. برای تزریق فیلر ابتدا پوست شما با یک بی‌حس‌کننده موضعی بی‌حس می‌شود. سپس پزشک پوست با استفاده از یک سوزن، مواد فیلر را در زیر پوست تزریق می‌کند. یک جلسه درمان حدود نیم تا یک ساعت دقیقه طول می‌کشد. تزریق برخی از مواد پرکننده در طی چند جلسه با فاصله چند هفته تکرار می‌شود. بسته به ناحیه تحت درمان، پرکننده و واکنش بدن در برابر پرکننده ممکن است عمل تزریق یک یا چند بار دیگر تکرار شود.

مراقبت‌های لازم پس از تزریق فیلر

روش تزریق فیلر مانند جراحی نیست و شما بعد از آن می‌توانید به کارهای روزمره خود بپردازید؛ اما باید برخی از توصیه‌های پزشکی را رعایت کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید. مهم‌ترین توصیه‌های پزشکی برای بعد از تزریق فیلر عبارت‌اند از:

1. بهتر است تا 24 ساعت بعد از تزریق برنامه خاصی نداشته باشید.
2. بهتر است تا 6 ساعت بعد از تزریق دراز نکشید و خم نشوید.
3. تا 24 ساعت از انجام کارهای سخت و سنگین و ورزش پرهیز کنید.
4. مصرف مایعات و بخصوص آب را تا چند روز بعد از تزریق افزایش دهید.
5. تورم و قرمزی یکی از عوارض کوتاه‌مدت و رایج تزریق فیلر است که باید به‌مرور تا چند روز بعد از تزریق بهبود یابد؛ بنابراین اگر خوب نشد یا افزایش پیدا کرد حتماً به پزشکتان مراجعه کنید تا علت بررسی شود.
6. از قرار گرفتن در محیط‌های بسیار گرم و نور خورشید تا بهبود کامل عوارض خودداری کنید.
7. به‌هیچ‌وجه روی مکان‌هایی که تزریق انجام‌شده است فشار نیاورید.
8. در صورت مشاهده ورم می‌توانید از کمپرس آب سرد برای کاهش آن استفاده کنید.
9. از خوردن مشروبات الکلی و مصرف دخانیات تا بهبودی کامل عوارض یعنی حدود سه روز الی یک هفته بعد از تزریق خودداری نمایید.

کاربرد و فواید تزریق فیلر

تزریق فیلر می‌تواند نتایج زیر را در صورت داشته باشد:

فیلرهای پوستی می‌تواند برای برطرف کردن علائم ناشی از سن و پیری پوست مفید باشد و روشی برای جوانسازی پوست به شمار می‌رود. در مورد اغلب بیماران، انجام جراحی‌هایی مانند لیفت صورت، ابرو و چشم می‌تواند بهترین روش باشد. روش‌های درمانی غیر جراحی مانند تزریق ژل یا فیلر بافت نرم نمی‌تواند به اندازه جراحی نتایج چشم‌گیری را در پی داشته باشد؛ اما می‌تواند زمان انجام لیفت را به تأخیر بیندازد.

مزایای تزریق فیلر

معایب فیلر

  1. یکی از عیب‌های این روش، غیردائمی بودن نتایج آن است. البته دوام آن به نوع واکنش بدن شما و کیفیت مواد فیلر بستگی دارد. با اینکه یک روش غیردائمی است؛ اما نسبت به بوتاکس بسیار ماندگارتر است.
  2. یکی دیگر از معایب فیلر هزینه بالای آن می‌باشد که به دلیل غیردائمی بودن آن باید هرچند ماه یک‌بار مجدداً شارژ شود.
  3. شایان‌ذکر است که نتایج این عمل زیبایی ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، بنابراین نمی‌توان هیچ تضمینی در مورد اثرات و مدت‌زمان اثر آن ارائه داد.

کاندید مناسب جهت تزریق فیلر

تزریق فیلر پوست به افرادی با ویژگی‌های زیر پیشنهاد می‌شود:

مدت‌زمان ماندگاری فیلر

ماندگاری فیلر تزریق شده به نوع ژل و تفکیک تزریق بستگی دارد و ممکن است در یک فرد با فرد دیگر چند ماهی تفاوت داشته باشد؛ اما به طور متوسط، دوام تأثیر فیلرها 6 الی 24 ماه می‌باشد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض جانبی فیلر

فیلر روشی محبوب برای افزایش زیبایی چهره است؛ اما این امر بدین معنا نیست که هیچ اثر بدی بر روی بدن ندارد. این مواد مانند هر مواد دیگر می توانند دارای بعضی از اثرات جانبی باشند. استفاده از این محصولات ممکن است باعث بروز مشکلات جدی مانند:

بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند از فیلرهای استاندارد برای تزریق استفاده کنید. برای تزریق این محصولات هرگز به سالن‌های زیبایی مراجعه نکنید. این مواد باید زیر نظر پزشک تزریق شوند. بهتر است قبل از انجام این کار از پزشک مشورت بگیرید و در صورت نیاز این روش زیبایی استفاده کنید.

تزریق فیلر بینی را در کلینیک دکتر لادن ناظمی، با سالها تجربه و مهارت در تزریق فیلر، در محیطی ایمن و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از معتبرترین برندهای فیلر موجود، در اصفهان تجربه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی زیر چشم با تزریق فیلر برای افرادی که پف زیر چشم دارندجوانسازی زیر چشم با تزریق فیلر برای افرادی که پف زیر چشم دارند

یکی از شیوه های رفع پف زیر چشم، تزریق فیلر است که یک نوع ماده پر کننده می باشد و در زیر پوست چشم تزریق می شود تا پف چشم را به آسانی رفع می کند. ... ادامه مطلب

کاربرد هایفوتراپی چیست؟کاربرد هایفوتراپی چیست؟

دستگاه هایفو با استفاده از امواج متمرکز فراصوت لایه‌ای از پوست که در زیر لایه‌ی سطحی قرار دارد را مورد هدف قرار داده و به آن انرژی وارد می‌کند. انرژی امواج فراصوت باعث می‌شود که دمای این لایه به سرعت افزایش یابد ... ادامه مطلب

چگونه ماندگاری تزریق چربی را افزایش دهیم؟چگونه ماندگاری تزریق چربی را افزایش دهیم؟

تزریق چربی راه خوبی برای جبران حجم از دست رفته بدن در طی پیری و جوانسازی بدن است.ماندگاری تزریق چربی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا اگر این ماندگاری کم باشد، شما باید پس از مدتی کوتاه دوباره تزریق را انجام دهید. ... ادامه مطلب