اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

ژل های دائمی یا غیرقابل جذب چه هستند؟

تزریق ژل یکی از روش‌های نوینی است که امروزه جهت رفع چین و چروک اطراف دهان، حجم‌دهی لب، صورت و اعضای بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تزریق ژل در واقع جایگزین تزریق چربی برای بسیاری از افرادی می‌باشد که بنا به دلایلی نمی‌توانند از تزریق چربی خود به منظور از بین بردن چین و چروک و یا حجم‌دهی بهره ببرند. تزریق ژل نیز به نوبه خود میتواند به طور موقت و به مدت چند ماه در ظاهر فرد تغییرات مثبتی ایجاد کند و زیبایی او را تحت تأثیر قرار دهد. اغلب فیلرها حاوی ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید می‌باشند که هیچ خطری برای فرد ایجاد نمی‌نمایند.

ژل دائمی نیازی به تزریق منظم ندارد و زمان ماندگاری آن زیاد است؛ اما عوارض و مشکلات بیشتری را نسبت به سایر انواع فیلر و ژل‌ها به دنبال دارد. پزشک باید برای مراجعه‌کنندگان، عوارضی که تزریق ژل‌های دائمی به دنبال دارد را توضیح دهد تا افراد بتوانند با آگاهی کامل درباره روش درمان تصمیم بگیرند. ژل‌های دائم از موادی تشکیل می‌شوند که بدن نمی‌تواند به سادگی آنها را دوباره جذب کند و بنابراین مجبور است مثل یک ماده بیگانه با آنها برخورد کند. با این وجود، تقاضای مردم برای تزریق ژل‌های دائم همچنان بالا است و شرکت‌های زیادی، همچنان ترکیباتی از ژل‌ها را تولید می‌کنند که بدن بتواند آنها را دیرتر جذب کند.

در مطب دکتر لادن ناظمی، تزریق ژل به گردن با استفاده از بهترین برندهای ژل یا فیلر موجود و با تکیه بر دانش و کسب سالها تجربه در این زمینه انجام می‌پذیرد؛ و به همین جهت نتایج درخشانی نیز حاصل می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

‌ ژل های دائمی یا Permanent

همان طور که از اسم این ژل‌ها پیدا است، این ژل‌ها قابل تجزیه به وسیله بدن نبوده و به طور دائم در بافت باقی می‌ماند. یکی از انواع این ژل‌ها خانواده «پلی‌اکریل‌آمید» است. اکوامید از برندهای معتبر این خانواده است که به علت عوارض زیاد، هنوز موفق به دریافت FDA نشده است. ژل «پاژ» یکی دیگر از ژل‌های این خانواده است که به علت قیمت پایین و دائمی بودن، متقاضی زیادی داشت متأسفانه بعد از چند سال هنوز درگیر عوارض این ژل هستند.

از برندهای دیگر این خانواده Artefill می‌باشد که در سال ۲۰۰۶ میلادی موفق به دریافت FDA شد. شاید ماندگاری دائم، جذاب به نظر برسد و فرد را وسوسه کند که از این فیلرها استفاده نماید. باید به خاطر داشته باشیم که ماندگاری دائم درست است که شما را از تکرار تزریق بی‌نیاز می‌کند؛ اما می‌تواند عوارض جدی و غیر قابل جبران داشته باشد.

ژل های دائمی

موارد تأثیرگذار بر ماندگاری ژل‌ها

ژل‌ها چه دائمی باشند و چه موقتی تحت تأثیر سبک زندگی، انتظارات فرد و نوع مراقبت افراد قرار خواهند گرفت. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:

  1. انتخاب یک کلینیک معتبر که دارای پزشکان متخصص و مجرب باشد.
  2. بهترین کلینیک در این زمینه باید دارای مجوز از وزارت بهداشت بوده و همچنین از برندهای ژلی که مورد تأیید FDA هستند و بهترین مارک‌های ژل موجود در کشور استفاده کند.
  3. نحوه تزریق ژل در نواحی تحت درمان توسط پزشک
  4. میزان مراقبت فرد از مناطق تحت درمان

مزایای تزریق ژل دائمی

یکی از مزیت‌هایی که تزریق ژل‌های غیردائمی می‌تواند به دنبال داشته باشد این است که این ژل سریع‌تر توسط بدن جذب می‌شود و بعد از 8 الی 12 ماه دیگر اثری از آنها در عمق پوست و بافت‌ها باقی نمی‌ماند؛ اما ژل‌های دائمی تا 2 الی 4 سال ماندگاری دارند و باعث بروز مشکلات زیادی می‌شوند که بیمار مجبور است در طی مدت‌زمان زیادی این مشکلات را تحمل کند.

یکی از بهترین مزیت‌هایی که تزریق کردن ژل از آن برخوردار است و می‌بایست به آن اشاره کنیم مقرون به صرفه بودن این روش است. افرادی که برای افزایش حجم برخی نواحی بدن خود اقدام به استفاده از این روش می‌کنند می‌توانند هزینه‌هایی که برای انجام این تزریق صرف می‌کنند را با هزینه‌هایی که برای روش‌های دیگر ممکن است هزینه کنند مقایسه کرده و خوشان متوجه این موضوع شوند.

از جمله مزیت‌های دیگری که می‌توانیم به آنها اشاره کنیم این است که استفاده از این روش نیازی به سپری کردن دوره‌ی نقاهت بلند مدت ندارد و افراد می‌توانند به راحتی پس از تزریق کردن ژل با استراحت در مدت بسیاری کوتاه به جامعه برگشته و مشغول انجام کارهای روزمره‌ی خود شوند.

موارد استفاده از تزریق ژل

بسته به نوع ژل برای افزایش حجم و اصلاح لب، گونه، زاویه فک، نادوان اشکی (زیر چشم)، شقیقه، خط خنده، خط اخم عمیق، چانه، خط غم، باسن، سینه، زاویه‌سازی صورت و جوانسازی پشت دست استفاده می‌شود.

افراد منع از تزریق ژل

تفاوت ژل‌های دائم با ژل‌های موقت

بسیاری از بیماران تفاوت بین ژل‌های دائمی و موقت را نمی‌دانند. ژل‌های موقت از موادی ساخته شده‌اند که بدن قادر به تجزیه و جذب دوباره آنها است که بسیاری از این مواد شبیه به مولکول‌های طببیعی خود بدن انسان هستند. ژل‌های دائم از موادی تشکیل می‌شوند که بدن نمی‌تواند به سادگی آنها را دوباره جذب کند و بنابراین مجبور است مثل یک ماده بیگانه با آنها برخورد کند. با این وجود، تقاضای مردم برای تزریق ژل‌های دائم همچنان بالا است و شرکت‌های زیادی، همچنان ترکیباتی از ژل‌ها را تولید می‌کنند که بدن بتواند آنها را دیرتر جذب کند. هر چه جذب ژل بیشتر طول بکشد، ژل هم دائمی‌تر محسوب می‌شود و در نتیجه، احتمال بروز مشکلاتی مثل عفونت و غیره هم بیشتر می‌شود.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض تزریق ژل‌های دائمی

تزریق چربی در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پرتوکل‌های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می‌پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تاثیر زاویه سازی فک و چانه با تزریق فیلرتاثیر زاویه سازی فک و چانه با تزریق فیلر

زاویه دهی به فک و صورت، روش سریعی است که به‌وسیله‌ی آن، بدون استفاده از عمل جراحی، فرم خط فک و صورت تغییر داده می‌شود. ... ادامه مطلب

آیا انواع لک صورت با مزوژل پروسترولین رفع میشود؟آیا انواع لک صورت با مزوژل پروسترولین رفع میشود؟

مزوژل پروسترولین، درمانی تخصصی برای تغییرات ناخواسته رنگدانه ای پوست است. با تزریق این ماده به پوست می‌توان با لک ها و تیرگی های پوست خداحافظی کرد و پوستی روشن تر و بدون لک داشت ... ادامه مطلب

تأثیر اولتراپی در رفع غبغبتأثیر اولتراپی در رفع غبغب

اولتراپی روشی و غیرتهاجمی و غیر جراحی می باشد که با دستگاه، امواج فراصوت بر لایه های زیرین پوست اثر می گذارد و عمل لیفت پوست را انجام می دهد ... ادامه مطلب