اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

درمان چین و چروک پوست با تزریق ژل

بالا رفتن سن و کم آب شدن پوست صورت، باعث ظهور چین و چروک در آن می‌گردد و موجب می‌شود که چهره پیرتر به نظر برسد و درخشندگی خودش را از دست بدهد. یکی از راه‌های رایج که برای رفع چین و چروک انجام می‌شود، تزریق ژل ضد چروک است که با از بین بردن چین و چروک‌ها ظاهری جوان‌تر، زیباتر و درخشان‌تر را به وجود می‌آورد. تزریق ژل به صورت، راه حلی موقتی برای رفع چین و چروک‌های صورت است که علاوه بر آن باعث رفع کم آبی و خشکی پوست هم می‌شود.

ژل‌هایی که مخصوص تزریق به صورت هستند، انواع مختلفی دارند که غالباً از مواد طبیعی مانند هیالورونیک اسید، کلاژن و کلسیم هیدروکسیل آپاتیت ساخته شده‌اند. از تزریق ژل برای رفع خطوط عمیق در صورت مانند خط لبخند، خطوط کنار چشم، گونه، لب و چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود و در بافت نرم زیر پوست صورت (که با افزایش سن و تابش نور آفتاب از بین رفته است) قرار می‌گیرد و با پر کردن آن ناحیه از پوست، باعث رفع چین و چروک می‌شود.

تزریق ژل یا فیلر در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پرتوکل‌های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می‌پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

مزیت‌های تزریق ژل

به طور کلی تزریق ژل، مزیت‌های بسیاری دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره خواهیم نمود:

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از ژل حاوی اسید هیالورونیک برای از بین بردن چین و چروک‌های سطحی پوست، بی‌خطر بودن آن است؛ چراکه تولید این ژل‌ها منشأ غیر حیوانی داشته و با PH تنظیم شده و نزدیک به PH پوست، خطر بروز تورم را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

درمان چین و چروک پوست با تزریق ژل

نواحی مورد استفاده تزریق ژل

چروک زیر چشم

چروک‌های زیر چشم، ظاهری خسته به چشم‌ها می‌دهند. کاهش حجم در این قسمت، از بین رفتن حالت کشسانی بافت پوست یا کاهش حجم استخوان می‌تواند دلیل آن باشد. با استفاده از یک روش پیشرفته، فیلرهای پوستی می‌توانند در زیر چشم، زیر گونه یا در هر دو ناحیه تزریق شوند تا به چشم‌ها ظاهری جوان‌تر بدهند.

چین‌های دور لب و بینی

به این چین‌ها خطوط خنده یا لبخند هم گفته می‌شود که دو چین پوستی در دو طرف بینی هستند که تا گوشه‌های لب امتداد می‌یابند. اگر خط لبخند دارید، تزریق ژل بهترین راه برای پر کردن این چین‌ها است که در ترکیب با فیلر گونه، صورت شما را بسیار جوان‌تر می‌کند.

گوشه‌های لب

گاهی مواقع، گوشه‌های لب به سمت پایین می‌افتند که ظاهری غمگین به شما می‌دهند. تزریق ژل صورت می‌تواند زیر گوشه‌های لب و مقدار کمی هم مستقیماً به گوشه لب‌ها تزریق شود.

خطوط ماریونت

خطوط ماریونت خطوطی هستند که بین گوشه لب‌ها به سمت چانه و فک امتداد دارند. این خطوط حالتی عروسک مانند به صورت می‌دهند. تحلیل استخوان‌های صورت با افزایش سن، می‌تواند منجر به ایجاد این خطوط در پوست صورت ‌شود. ژل برای پر کردن خطوط ماریونت گزینه بسیار خوبی است.

گونه‌ها

با افزایش سن، مقداری از چربی زیر پوست خود را از دست می‌دهیم. این امر منجر به کاهش حجم و حالت کشسانی پوست از جمله کاهش حجم گونه‌ها و افتادگی آنها می‌شود. افتادگی گونه می‌تواند ظاهر صورت را تکیده و خسته نشان دهد. تزریق ژل صورت در حجم دهی طبیعی گونه و لیفت ملایم آن نقش بسیار خوبی دارد.

لب‌ها و مرز ورمیلیون (بافت قرمز رنگ)

تزریق ژل لب با هدف حجیم کردن لب‌ها انجام می‌شود. در این حالت، فیلر پوستی درون لب تزریق می‌شود تا به آن ظاهری پرتر بدهد. گاهی نیز فیلر را دور لب‌ها تزریق می‌کنند تا مرز آنها با پوست صورت مشخص شود. این درمان برای اصلاح لب‌های نازک به کار می‌رود؛ اما برای برطرف کردن مشکلاتی مانند افزایش طول لب نیز کاربرد دارد.

افزایش حجم چانه

یک جایگزین ایده‌آل برای ایمپلنت چانه از طریق عمل جراحی، تزریق فیلر چانه است. فیلرها می‌توانند به برجسته کردن خطوط فک کمک کنند. با اینکه این راه حل موقتی است؛ اما روش خوبی برای بررسی نتیجه‌ی نهایی عمل زیبایی چانه، قبل از انجام آن است.

روک لب‌ها

وقتی لب خود را جمع می‌کنید، این چروک‌ها به صورت عمودی بالای لب ایجاد می‌شوند. این خطوط بیشتر به دلیل حرکات لب‌ها ایجاد می‌شوند؛ اما به آن خطوط سیگاری‌ هم گفته می‌شود؛ زیرا در هنگام مصرف سیگار، لب‌ها جمع و فشرده می‌گردند. اگر خطوط عمیق باشند، تزریق فیلر به بهبود ظاهر آنها کمک زیادی می‌کند.

نحوه‌ی تزریق ژل

قبل از تزریق ژل صورت، ناحیه مورد نظر باید تمیز، و روی آن بیحسی موضعی زده ‌شود. بسیاری از ژل‌ها حاوی لیدوکائین هستند که یک بیحس کننده ملایم است و برای کاهش ناراحتی در طول و بعد از تزریق به کار می‌رود. سپس پزشک یک مقدار دقیق از ژل را بر اساس مشکل ناحیه مورد نظر، زیر پوست تزریق می‌کند. بسته به نوع ژل و نواحی تحت درمان، نتایج بلافاصله پس از تزریق ژل مشهود هستند.

اقدامات قبل از تزریق ژل

در طول مشاوره متخصص پوست و مو، ناحیه مورد نظر را ارزیابی می‌کند و سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند. با اینکه فیلرهای پوستی خطر کمی دارند، باید سابقه پزشکی خود را کاملاً در اختیار پزشک بگذارید، مانند آلرژی، مشکلات پوستی و عصبی، یا داروهایی که می‌توانند سلامت شما یا نتایج تزریق فیلر را به خطر اندازند. به عنوان مثال اگر اخیراً داروهایی مانند آسپرین، بروفن یا ناپروکسن یا رقیق کننده‌های خون استفاده کرده‌اید، به پزشک تزریق ژل اطلاع دهید؛ زیرا می‌توانند احتمال کبودی را افزایش دهند.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق، از الکل، کافئین، مکمل نیاسین، غذاهایی که سدیم، شکر و یا کربوهیدرات ساده دارند، مصرف غذاهای تند و یا کشیدن سیگار، دوری کنید. این موارد ممکن است سبب افزایش تورم و تحریک پوست صورت شوند. از ترتینوئین و دیگر محصولات مشابه نیز استفاده نکنید.

موارد منع تزریق ژل

  1. حاملگی یا شیر دهی
  2. عفونت در ناحیه درمان (مثل تب‌خال یا آکنه)
  3. استعداد بیمار برای تشکیل گوشت اضافه (کلوئید یا اسکار هیپرتروفیک)
  4. اختلالات خونریزی دهنده (مثل کمبود پلاکت‌های خونی یا استفاده از داروهای ضد انعقاد)
  5. مصرف داروی اکوتان در 6ماه گذشته
  6. آتروفی پوست (نازکی پوست ناشی از مصرف طولانی مدت کورتون یا بیماری ژنتیک مثل سندروم اهلرز-دانلوس)
  7. اختلال در ترمیم (مثل ضعف ایمنی)
  8. بیماری‌های پوستی در ناحیه درمان (مثل ویتلیگو، پسوریازیس، اگزما)
  9. بیماری کنترل نشده سیستمیک
  10. واکنش حساسیتی (آنافیلاکتیک) قبلی
  11. آلرژی‌های شدید متعدد
  12. حساسیت به مواد تشکیل دهنده ژل
  13. اختلال روانی یا انتظارات نا معقول بیمار

مدت ماندگاری ژل

مدت زمان ماندگاری ژل‌ها نیز متفاوت است. اثر برخی از آنها ۶ ماه طول می‌کشد ، در حالی که برخی دیگر تا ۲ سال یا بیشتر طول می‌کشند. افراد باید نیازها و انتظارات فردی خود را با پزشک خود در میان بگذارند تا مشخص شود که کدام ژل، بهترین انتخاب برای آنها است.

عوارض جانبی تزریق ژل

واکنش‌های آلرژیک (حساسیت) ممکن است بعد از تزریق ژل ایجاد شوند؛ زیرا ژل‌های تزریق حاوی مواد خارجی هستند. واکنش‌های آلرژیک به صورت قرمزی ، تورم (ورم) ، درد و حساسیت به چشم می‌خورد. بعضی اوقات واکنش‌های آلرژیک زمان لازم را دارند و درنهایت به عنوان گره یا برآمدگی دردناک ظاهر می‌شوند. واکنش‌های آلرژیک ملایم با داروهای بدون نسخه ضد درد (فکر می‌کنید ایبوپروفن یا استامینوفن) ، آنتی هیستامین‌ها و کمپرس برطرف می‌شوند.

آدرس اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

هر تزریق در پوست می‌تواند راهی جهت ورود عوامل بیماری‌زایی مانند باکتری‌ها به داخل بدن باشد و باعث عفونت شوند. عفونت منجر به قرمزی ، التهاب ، درد و موارد دیگر می‌شود. اغلب عفونت‌های ثانویه توسط تزریق ژل با آنتی‌بیوتیک قابل درمان هستند. عفونت‌های شدیدتر که منجر به آبسه می‌شوند ممکن است به زهکشی جراحی نیاز داشته باشند.

هنگامی‌که ژل تزریق به طور تصادفی در رگ خونی تزریق می‌شود ، انسداد عروق می‌تواند رخ دهد. انسداد عروق به علت تزریق ژل پوستی منجر به درد شدید و تغییر رنگ پوست می‌شود.

تزریق چربی در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پرتوکل‌های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می‌پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین روشهای درمان خط اخم عمیق چیست؟بهترین روشهای درمان خط اخم عمیق چیست؟

به خطوط عمودی که بین دو ابرو وجود دارند، خط اخم گفته می شود. در واقع خط اخم ممکن است در هر سنی به وجود بیاید و نمی توان گفت که تنها افزایش سن، باعث ای ... ادامه مطلب

ماندگاری ، عوارض، مراقبتها و انواع فیلر لبماندگاری ، عوارض، مراقبتها و انواع فیلر لب

فیلر لب ماده ای است که به روش تزریق باعث حجیم شدن لب ها می گردد و ظاهری برجسته به لب ها می دهد همچنین فرم آنها را نیز اصلاح می کند. ... ادامه مطلب

مهمترین کاربردهای لیزر کیوسوئیچمهمترین کاربردهای لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ یکی از تکنیک های موثر برای درمان لک های پوستی است که در اثر افزایش سن ایجاده می‌شوند. این لیزر بیش از یک دهه مورد استفاده بوده و توانسته است به خوبی لک های تیره سطح پوست را درمان نماید. همچنین این روش یکی از کم عارضه ترین و موثرترین روشهای پاک کردن تاتو می‌باشد ... ادامه مطلب