اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

روشهای رایج و مؤثر ترمیم مو کدامند؟

موها یکی از فاکتورهای بسیار مهم در افزایش زیبایی افراد محسوب می‌شود؛ اما کم شدن حجم موها هم در آقایان و هم در خانم‌ها می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. یکی از بیماری‌های شایع در سراسر دنیا ریزش مو می‌باشد که برای تمامی افراد اعم از زن و مرد و در هر سنی ممکن است رخ دهد و دلایل متفاوتی نیز دارد. این مسئله می‌تواند تأثیرات عمیقی بر اعتماد به نفس افراد داشته باشد.

ترمیم مو یکی از مهمترین مواردی است که به شما کمک می‌کند نه تنها موهایی زیبا و مناسب داشته باشید بلکه از ریزش و یا کم پشت شدن آنها تا حد امکان جلوگیری کنید و یا دست کم به تعویق بیندازید. در حال حاضر عوامل و دلایل ریزش مو متعدد و مختلف هستند و به این معنی است که این معضل به دلایل متعددی ممکن است در افراد با پیش‌زمینه‌های ارثی، با سنین مختلف، کشورها و فرهنگ‌های متفاوت رخ بدهد.در ادامه انواع روش‌های رایج و مؤثر ترمیم مو را بیان می‌نماییم.

درمان زودرس ریزش مو یا ترمیم مو ممکن است سرعت نازک شدن موها را کاهش دهد و باعث رشد مجدد موها گردد. روشهای درمانی متعددی برای توقف و پیشگیری از ریزش مو مانند مزوتراپی، هیرفیلر، پی آر پی و ... وجود دارد که توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان قابل انجام می‌باشند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.

مزوتراپی مو

مزوتراپی، تزریق داروی خاص (مانند ویتامین، آنزیم یا هورمون)، در محل مورد نظر است. از مزوتراپی برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، برای تقویت مو (چه بعد از کاشت مو، چه به طور معمولی) استفاده می‌شود. نتایج حاصل از مزوتراپی برای مو بسیار سریع حاصل می‌شود و می‌توان به صورت اختصاصی برای هر فرد ترکیب دارویی خاصی بر اساس وضعیت عمومی و علت ریشه‌ای ریزش مو تزریق کرد. مزوتراپی در اصل یک روش درمانی جایگزین است که برای درمان ریزش مو با الگوهای مردانه و زنانه به کار می‌رود. اثربخشی این روش از طریق تنظیم مقدار عوامل رشد، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها در پوست سر بیمارانی است که دچار ریزش مو شده‌اند.

ترمیم مو

نحوه انجام مزوتراپی مو

مزوتراپی مو روشی است که طی مدت ۷ تا ۸ جلسه شما می‌توانید شاهد نتایج حاصل از آن باشید. این روش درمانی ۸ مرحله دارد که به شرح زیر می‌باشند:

در مرحله اول سر بیمار نزدیک بخار آب که در محدوده گاز است قرار داده می‌شود. هدف از انجام این روش کاهش سطح دردی است که بیمار قرار است احساس کند. در مرحله بعدی سوراخ‌های کوچکی درون سر بیمار ایجاد می‌شود بدون آنکه بیمار دچار درد شود. سپس ترکیب خاصی از مواد مغذی برای ارسال به همه آماده می‌‌شود که حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی است. علاوه بر این مواد ترکیباتی از قبیل برخی آمینو اسیدهای خاص نیز برای تزریق مورد استفاده قرار می‌گیرد. سپس در مرحله چهارم سر بیمار شسته و خشک می‌شود به نحوی که فقط رطوبت آن باقی بماند.

در مرحله پنجم از روغن‌های مراقبتی خاص استفاده می‌شود و روی موها قرار داده می‌شود. در آخرین مرحله ترکیبی از مواد مغذی و نکات مهم مربوط به مراقبت از مو در اختیار بیمار قرار داده می‌‌شود. این روش درمانی که از هشت مرحله ساخته شده است، حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

مزایای مزوتراپی مو

در حال حاضر افراد زیادی خواهان انجام مزوتراپی مو هستند و بزرگ‌ترین دلیل آن این است که مزوتراپی با مزایای زیادی همراه است که برخی از مزایای مهم آن به شرح زیر می‌باشد:

مزوتراپی مو می‌تواند طی مدت ۷ جلسه نتایج خوبی را به وجود بیاورد و نتایج حاصل از آن تا سال‌ها باقی می‌ماند و هیچگونه عارضه جانبی خاصی را ایجاد نخواهد کرد.

عوارض مزوتراپی مو

عوارضی که در اثر مزوتراپی مو ایجاد می‌شود معمولاً بسیار ناچیز بوده و قابل چشم ‌پوشی است. در روش مزوتراپی نیز همانند روش‌های دیگر که به صورت تزریقی انجام می‌شود، احتمال بروز ورم، درد جزئی و کبودی در ناحیه مورد تزریق به وجود می‌آید که معمولاً پس از گذشت چند ساعت این عوارض کاملاً از بین می‌روند. از جمله عوارضی که ممکن است پس از تزریق مزوتراپی به وجود آید سر درد می‌باشد که در همان روز کاملاً بهبود پیدا می‌کند. عفونت باکتریایی یکی دیگر از عوارض مزوتراپی مو می‌باشد که به ندرت اتفاق می‌افتد. در صورت مشاهده هرگونه علائم عفونت پس از پایان فرآیند تزریق، سریعاً پزشک خود را در جریان بگذارید.

PRP مو

پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP یکی از روش‌های نسبتاً نوین برای درمان ریزش مو است. در این روش از شما خون دریافت می‌شود و سپس با استفاده از دستگاه سانتریفوژ، پلاسمای خون را جدا می‌کنند. پلاسمای جدا شده غنی از پلاکت‌ است. پلاکت‌ها اجزایی در خون شما هستند که وظیفه‌ی اصلیشان انعقاد خون است؛ اما حاوی فاکتورهای رشدی هستند که می‌توانند به ترمیم بافتی کمک کنند. با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به پوست سر، این فاکتورهای رشد روی فولیکول‌های مو ساز، اثر گذاشته و باعث عملکرد بهتر آنها می‌شود.

مزایای پی آر پی مو (PRP)

  1. از خون خود شخص استفاده می‌شود، بنابراین لازم نیست نگران بیماری‌های عفونی و یا واگیردار باشید.
  2. اگر مقدار تزریق کم یا زیاد شود، بی‌اثر و بی‌خطر می‌باشد.
  3. لازم نیست نگران غیر استاندارد بودن و ناشناخته بودن محصول باشید.
  4. هزینه پی آر پی مو بسیار کمتر از روش‌های دیگر می‌باشد.

مراحل انجام پی آر پی مو (PRP)

درمان ریزش مو با پی آر پی (prp مو) در سه مرحله انجام می‌گیرد:

مرحله اول

خون از بدن فرد استخراج می‌شود سپس خون استخراج شده با دستگاه مخصوصی آماده می‌شود.

مرحله دوم

پس از حدود ده دقیقه، خون استخراج شده در دستگاه سانتریفیوژ به سه لایه تقسیم می‌شود:

مرحله سوم

به پوست سر تزریق می‌شود و هر ۴-۶ ماه یک‌بار نیز تکرار درمان لازم است.

از پی آر پی مو یا پلاسمای خون غنی از پلاکت برای تجدید و تقویت موهای ضعیف و در معرض خطر ریزش استفاده می‌شود، با این روش سلول‌ها به روشی طبیعی ترمیم می‌شوند. برای رشد مطلوب، تراکم طبیعی مو و افزایش تراکم در مناطق کم مو، ترکیبی از پی آر پی و کاشت مو توصیه می شود.

عوارض جانبی پی آر پی مو

با این حال، باید در نظر داشت هر درمانی که شامل تزریق است، عوارض جانبی زیر را به همراه دارد:

همچنین این خطر وجود دارد که فرد به ماده بیهوشی استفاده شده در درمان، واکنش منفی نشان دهد. اگر تصمیم دارید درمان PRP را برای ریزش مو استفاده کنید، از قبل در نحوه بیهوشی و حساسیت‌ها و سطح تحمل با پزشک مشورت کنید.

فیلر مو

فیلر مو اولین ماده حجم دهنده و پر پشت کننده موها در جهان است که فرمول تشکیل دهنده آن شامل اسید هیالورونیک و پپتیدهای فعال است. کوکتل فیلر مو با استفاده از سرنگ با سوزن بسیار ریز به پوست سر تزریق می‌شود و به محض تزریق مواد داخل آن آزاد و فعال شده و در مدت زمان کوتاهی سلول‌های پوست و مو را تقویت می‌کنند. با استفاده از فیلر مو می‌توانید ریزش غیر طبیعی مو را درمان کرده و با احیای سلول‌های پوست سر گردش خون در سر افزایش پیدا کرده و در نتیجه سرعت رشد موها بهتر شده و بعد از گذشت دو هفته تأثیر بسیار قابل‌ملاحظه‌اش را در بهبود رشد موها و کاهش ریزش مو خواهید دید.

کاربرد و خواص مواد تشکیل دهنده فیلر مو

در این ترکیب بی‌نظیر هفت پپتید عملکرد همزمان دارند.

  1. دکاپپتید 18 (Deca peptide 18) پوست را برای تشکیل فولیکول‌های جدید تحریک می‌کند.
  2. اسید هیالورونیک رتیکولوم رطوبت لازم را به ریشه مو می‌رساند، فیبروبلاست ها را تحریک و به عنوان یک محافظ کلی عمل می‌کند.
  3. الیگو پپتید 54 (Oligo peptide 54) ریزش مو را متوقف می‌کند و فاز آناژنیکی رشد مو را طولانی‌تر می‌نماید.
  4. دکا پپتید 10 (Deca peptide 10) به پوست و ریشه مو مواد مغذی را می‌رساند.
  5. اکتا پپتید 2 (Octa peptide 2) سلول موها را در برابر استرس، اشعه مضر UV و سایر فاکتورهای خطرناک محافظت می‌کند.
  6. اکتا پپتید 11 (Octa peptide 11) باعث کلاژن سازی می‌شود.
  7. الیگو پپتید 71 (Oligo peptide 71) به الیگو پپتید 54 (Oligo peptide 54) در درمان ریزش مو کمک می‌نماید.

مزایای فیلر مو

نحوه تزریق فیلر مو

ماده فیلر توسط یک سرنگ با سوزن بسیار ریز به پوست سر تزریق می‌شود. بلافاصله پس از وارد شدن فیلر به زیر پوست مواد داخل آن آزاد و فعال می‌شوند و در مدت زمان کوتاهی سلول‌های پوست و مو را تقویت می‌کنند. این روش از مرگ سلولی جلوگیری می‌کند و سلامت ناحیه تزریق شده را تضمین می‌کند. به همین علت ریزش غیرطبیعی موها قطع و درمان می‌شود. با احیای سلول‌های پوست سر، گردش خون بهبود می‌یابد. بهبود گردش خون مواد لازم برای تغذیه فولیکول‌ها را تأمین می‌کند، در نتیجه فولیکول‌ها تحریک شده و سرعت رشد آنها افزایش می‌یابد.

آدرس اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض جانبی فیلر مو

فیلر مو یک محصول ایمن و سالم برای مصرف‌کنندگان است و تا کنون عوارض جدی و نگران کننده‌ای برای آن گزارش نشده است؛ اما همانند هر درمان دیگری برای مو، امکان بروز عوارض بسیار سطحی مانند درد ناحیه تزریق، سوزش پوست و یا واکنش‌های آلرژی‌زا مانند قرمزی، تورم، خارش و کبودی وجود دارد. برای کاهش این دست از عوارض بهتر است در هنگام تزریق از برخورد مستقیم فیلر با پوست جلوگیری شود.

کاندید مناسب جهت ترمیم مو

  1. افرادی که به دلیل مسائل بیرونی همچون استرس، بارداری و… دچار ریزش مو شده‌اند.
  2. افرادی که دچار مشکلات مرتبط با ساقه مو هستند.
  3. افرادی که مشکل ریزش موی سکه‌ای دارند.
  4. در افرادی که سرعت رشد موی آنها کاهش غیرمعمول یافته است.
  5. افرادی که جنس موهایشان نازک و ضعیف است.
  6. تقویت رشد موها
  7. افزایش حجم و پرپشتی موها
  8. جلوگیری از پیشرفت طاسی در مردان و زنان
  9. کسانی که کاشت مو انجام داده‌اند.
  10. به جهت افزایش اثرگذاری عمل کاشت مو

تزریق ژل یا فیلر در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پرتوکل‌های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می‌پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
معرفی فیلر پلوریال کلاسیکمعرفی فیلر پلوریال کلاسیک

یکی از بهترین روش ها برای کاهش چین و چروک صورت و فرم دهی به صورت استفاده از ژل یا پرکننده ها می باشد ... ادامه مطلب

تکنیک تزریق ژل لب مدل روسیتکنیک تزریق ژل لب مدل روسی

مدل های مختلفی برای تزریق ژل یا فیلر لب وجود دارد که یکی از آنها مدل جذاب تزریق ژل لب روسی است. در این روش تمرکز بر لب بلا است. در واقع در لب مدل روسی قد لب بالا افزایش می‌یابد و فرم لب از حالت یکنواختی خارج می‌شود ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست دست و انگشتان با تزریق ژل یا فیلرجوانسازی پوست دست و انگشتان با تزریق ژل یا فیلر

با بالا رفتن سن ظاهر دست‌ها هم تغییر می‌کند. پوست دست جمع شده، چروک می‌خورد و عروق دست، تاندونها و استخوانها بیش از پیش قابل ملاحظه می‌گردند. با تزریق فیلر به دست‌ها می‌توان به پوست پشت دست حجم داد و دستها را جوان تر از قبل نمود. نتایج این درمان معمولاً تا شش ماه ماندگاری دارد ... ادامه مطلب