اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

انواع لیزر برای جای بخیه

در مواقعی به علل مختلف روی پوست دست یا صورتتان زخم هایی ایجاد شدند و یا در اثر اتفاقاتی باید بخیه ای روی پوست شما زده می شده است. جای زخم و بخیه در برخی از مواقع بهبودی کامل پیدا نمی کنند و می توانند در ظاهر افراد اثرگذار باشند. در این میان بسیاری هستند که به دنبال بهترین روش درمانی هستند تا بهبودی کامل حاصل شود و محل زخم و بخیه به طور کامل از بین برود. اسکار پوستی یا جای زخم، پاسخ طبیعی بدن پس از بهبود زخم است. با استفاده از تکنولوژی‌های جدید می‌توان برای درمان جای بخیه اقدام کرد که لیزر یکی از آنها است. مهمترین هدف از انجام لیزر، ایجاد شرایطی است تا لکه‌های پوستی ناشی از اسکار از بین برود و پوست، خودش را ترمیم کند. سلول‌های با رنگی ناهمگون با رنگ پوست ما، از بین بروند و سلول‌های جدید پوستی، جای آنها را بگیرند. امواج لیزر با قدرت فوق‌العاده‌ای که دارد، به بافت زیرین پوست نفوذ می‌کند و ضمن تحریک این نواحی به کلاژن‌سازی و تولید الاستین، در جوانسازی پوست اثرگذار است. لیزر جای بخیه، روشی سرپایی محسوب می‌شود و نیاز به بستری ندارد. معمولاً هر جلسه لیزر پوست، بسته به میزان سطح جای زخم، یک تا دو ساعت زمان می‌برد. ممکن است بسته به جای زخم و شرایط آن، به یک تا ۵ جلسه لیزر نیاز داشته باشید. عملکرد نهایی لیزرها به شدت جراحت و میزان عمق بافت آسیب دیده بستگی دارد.

شما می توانید برای لیزر جای بخیه به مطب دکتر لادن ناظمی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز از سریق تماس با شماره تلفن 32240913 اقدام فرمایید.

مزایای لیزر جای بخیه

انواع لیزر برای جای بخیه

1. لیزر CO2

این لیزر یکی از قوی ترین لیزر های شناخته شده است که توانایی نفوذ به عمق پوست را دارد. همچنین یکی از قوی ترین لیزر ها برای رفع جای سوختگی ها، زخم ها و بخیه است. استفاده از این لیزر ممکن است مرحله ریکاوری بیمار را کمی طولانی تر کند. به صورت معمول ریکاوری بعد استفاده از این لیزر ۲ هفته می‌باشد.

2. لیزر اربیوم ERBIUM YAG

استفاده از این لیزر برای رفع جای زخم های کم عمقی مانند بخیه های کم عمق مناسب می‌باشد. این لیزر به نسبت مقایسه ای قدرت کمتری در مقابل با لیزر فرکشنال co2 دارد. مزیت بالای این لیزر آن است که در این لیزر، ما به بی حسی کمتری احتیاج داریم. زمان ریکاوری بیماران نیز بسیار سریع تر از لیزر co2 است و حدوداً دو هفته می‌باشد.

انواع لیزر برای جای بخیه

3.لیزر IPL

یکی از کاربردهای اصلی و منحصر به فرد لیزر PDL درمان کلوئید (گوشت اضافی)، جای زخم‌های قدیمی و از بین بردن تجمعان عروقی در زیر پوست است. دستگاه IPL به معنی نور پالسی شدید است که درواقع یک دستگاه لیزر به حساب نمی‌آید؛ اما کاربردی مشابه با آن دارد. این دستگاه نسبت به بسیاری از دستگاه‌های لیزر دیگر، بهتر کار می‌کند. اساس کار این روش درست مانند لیزر است، یعنی پرتوهای نوری به صورت متمرکز در یک ناحیه کوچک تابیده می‌شود. تفاوت آن با لیزر در این است که تنها در یک طول موج مشخص، پرتوهای نوری تولید نمی‌شود، بلکه در یک بازه گسترده، نور شدید و پرانرژی تولید و به سطح پوست تابیده می‌شود. نکته بسیار مهم این است که استفاده از دستگاه IPL باید توسط پزشک انجام شود تا عوارضی را در پی نداشته باشد. با این وجود می‌تواند با تأثیر بر رگ‌های خونی زیر پوست و تحریک بافت‌های عمیق پوست به کلاژن سازی ، بافت اسکار یا جای زخم را از بین ببرد.

روند درمانی لیزر

در این نوع از درمان، تکنسین های زیبایی کلینک ها از قدرت بالای اشعه ی لیزر های نام برده شده برای نابودی لایه های فوقانی آسیب دیده استفاده می‌کنند. (همچنین لیزر به نواحی میانی نیز نفوذ کرده و پوست را صاف نازک می کند). اگر جای بخیه روی صورت شما باشد، تکنسین های لیزر درمانی به شما عینک های مخصوص می‌دهند. این عینک ها در برابر اشعه های احتمالی ساطع شده از لیزر به چشم شما مقاومت می‌کنند. ممکن است به شما بی حسی های موضعی را اعمال کنند. این بی حسی ها به دردهای احتمالی که ممکن است حین عمل داشته باشید پایان می دهند. متخصصین لیزر درمانی برای از بین بردن جای بخیه از روی پوست شما، لیزر را همانند یک چوب دستی روی محل بخیه شده حرکت می دهند. این کار باعث می شود تعداد زیادی از سلول های آسیب دیده از بین بروند.

اقدامات قبل از لیزر جای بخیه

مراقبت های بعد از لیزر جای بخیه

پس از ترمیم اسکار با لیزر، لازم است نسبت به مراقبت از محل تحت درمان، دقت کنید. عفونت در این ناحیه، عواقب بسیار زیادی دارد. سعی کنید از کرم ضد آفتاب باکیفیت استفاده کنید و به‌هیچ‌وجه در مقابل نور آفتاب نباشید. حتماً تا بهبودی کامل ناحیه درمان، از حضور در محیط‌های پر خطر پرهیز کنید. حضور در استخر، باشگاه و محیط‌های این‌چنینی تا زمان بهبودی کامل توصیه نمی‌شود.

افراد نامناسب جهت لیزر جای بخیه

این روش برای افرادی که مبتلا به سرطان هستند و همین طور زنان باردار مناسب نیست.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

هزینه لیزر جای بخیه

جلسات لازم برای درمان با توجه به نوع پوست و اسکار باقی مانده بر روی آن تعیین می شود. آثار بخیه می تواند در افراد مختلف بسیار متفاوت باشد؛ بنابراین نمی توان یک عدد کلی به عنوان جلسات مورد نیاز برای درمان با لیزر مشخص کرد. بسته به نوع و شدت جراحت یا عارضه پوستی، پزشک می تواند تعداد این جلسات را تعیین کند. هزینه درمان با لیزر نیز به تعداد جلسات، شدت عارضه و … بستگی دارد.

عوارض لیزر جای بخیه

لیزردرمانی یک روش غیر تهاجمی است و باعث ایجاد درد نمی‌شود و نور لیزر بدون بروز عوارض جانبی در پوست نفوذ می‌کند. تنها در ناحیه تحت درمان حس گرما ایجاد خواهد شد. در برخی از مواقع درد خفیفی در قسمت تحت درمان ایجاد می‌شود. هرگونه درد و ناراحتی معمولاً پس از 24 ساعت رفع می‌شود. درد معمولاً فقط در جلسات اولیه درمان ایجاد می‌شود. این حالت موقتی است و در اثر فعالیت سیستم دفاعی بدن امکان بروز التهاب خفیف وجود دارد.

در مطب پوست و لیزر دکتر لادن ناظمی با مجهز بودن به پیشرفته ترین دستگاه‌ها، و دانش و تجربه کادر درمانی، می‌توانید در زمانی محدود و بدون عوارض، لیزر فول بادی در اصفهان را انجام دهید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سمیه باغبانباشی [ 1402-07-29 ]
لیزر دستم زخم بوده بسته شده گوشتی شده

مهدی واحدی زاده [ 1402-07-08 ]
باسلام خدمت شما بند داخل درگیری یک چاقو به صورت هم خورد حدود 15 عدد بخیه خورد آیا امکان داره با لیزر درمان بشه ردی از جای چاقو نماند

آیناز [ 1401-09-17 ]
هزینه لیزر جای بخیه ابرو چقدر میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مهم ترین نکات تزریق ژل به پیشانیمهم ترین نکات تزریق ژل به پیشانی

تزریق ژل پیشانی در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی با بهترین نتایج همراه است. دکتر ناظمی با بهره گیری از سالها تجربه و کسب مهارت در تزریق ژل، یکی از بهترین پزشکانی هستند که اینگونه خدمات را به مراجعین مطب خود ارائه می‌نمایند ... ادامه مطلب

تکنیک تزریق ژل لب مدل روسیتکنیک تزریق ژل لب مدل روسی

مدل های مختلفی برای تزریق ژل یا فیلر لب وجود دارد که یکی از آنها مدل جذاب تزریق ژل لب روسی است. در این روش تمرکز بر لب بلا است. در واقع در لب مدل روسی قد لب بالا افزایش می‌یابد و فرم لب از حالت یکنواختی خارج می‌شود ... ادامه مطلب

آیا جوش های هورمونی به درمان نیاز دارند؟آیا جوش های هورمونی به درمان نیاز دارند؟

جوش‌ یکی از مشکلات متداول و شایع پوستی است که اغلب در اثر عفونت، تغییرات هورمونی، واکنش های آلرژیک و واکنش های دارویی ایجاد می شود. ... ادامه مطلب