اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

پیشگیری و درمان راش پوستی ناحیه تناسلی

راش پوستی یا بثورات جلدی، به ناحیه ای از پوست گفته می شود که ملتهب، متورم و یا تحریک شده باشد و شبیه به جوش یا زخم به نظر می رسد. این نقاط برجسته، لکه دار، پوسته پوسته یا قرمز می شوند و پوست آنها دچار خارش یا سوزش می شود. مواد آلرژی زا، گرما و مشکلات پزشکی خاص، همگی باعث بروز این گونه واکنش های پوستی می شوند. برخی از راش های پوستی فوراً ظاهر می شوند؛ اما تشکیل برخی دیگر زمان می برد. راش تناسلی به طور معمول به گسترش لکه‌های برجسته و ضایعات نامنظم روی ناحیه تناسلی اشاره دارد. درک علت و علائم راش‌های تناسلی می‌تواند به تشخیص و درمان کامل کمک کند.

دکتر لادن ناظمی در اصفهان می‌توانند انواع مشکلات و بیماری های پوستی مانند قارچ پوستی را با جدیدترین روشها درمان نمایند. ایشان با استفاده از امکانات به روز و مدرن، به شما در بهبودی و رفع مشکلات پوستی، همچنین زیبای و جوانسازی پوست یاری می‌رسانند. برای آشنایی با روش‌های درمانی مطب دکتر لادن ناظمی یا جهت رزرو نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

علت راش پوستی ناحیه تناسلی

علل راش‌های غیرعفونی:

علت‌های راش عفونی:

درمان راش پوستی ناحیه تناسلی

علائم راش پوستی ناحیه تناسلی

علائم شایع در این مورد عبارتند از:

تشخیص راش پوستی در ناحیه تناسلی

در هر موردی که در آن علت بروز راش پوستی روشن نیست، این موضوع اهمیت دارد که فرد برای تشخیص کامل مشکل به پزشک یا درماتولوژیست مراجعه کند. تشخیص کامل به یک معاینه بالینی نیاز دارد؛ زیرا پزشک باید برای تصمیم‌گیری درست در مورد درمان، علائم مشخص راش را بشناسد. پزشکان در عین حال ممکن است یک تست سواب را در مورد ترشحات یا سطح ضایعات برای بررسی علل عفونت‌های خاص انجام دهند. در برخی موارد این احتمال وجود دارد که پزشک، تست خراش پوست را انجام دهد که در آن یک تکه کوچک از ضایعات برای بررسی بیشتر برداشته می‌شود. در دیگر موارد ممکن است نیاز به انجام تست‌های خون نیز وجود داشته باشد.

درمان راش پوستی در ناحیه تناسلی

  1. روشهای متعددی برای درمان راش تناسلی وجود دارد که بر مبنای علت بروز راش انتخاب می‌شوند.
  2. کرم یا اسپری هیدروکورتیزون غیر نسخه‌ای ممکن است به تسکین راش‌های خارش‌دار کمک کند. پزشکان عموماً در زمان تحقیق برای یافتن علت دقیق بروز راش، کرم‌هایی مثل هیدروکورتیزون را برای درمان علائم راش تناسلی تجویز می‌کنند.
  3. شپش بدنی و شپش زهاری معمولاً با انجام یک شستشوی دارویی برطرف می‌شوند. این ماده پاک کننده زمان درازی بر روی پوست رها می‌شود تا مواد عفونی کننده از بین بروند و سپس با انجام شستشو آنها از بدن دور می‌شوند. گال معمولاً با استفاده از پمادها و کرم‏‌ها دارویی از بین می‌رود.
  4. درمان عفونت‌های مخمری با استفاده از داروهای ضد قارچ انجام می‏شود که به صورت کرم و پودر برای راش استفاده می‌شود و استفاده از اشکال قرص این داروها در مورد راش به ندرت لازم می‌شود.
  5. موارد زگیل‌های تناسلی هم با استفاده از داروهای نسخه‌ای یا برداشتن توسط نیتروژن مایع و لیزر مورد درمان قرار می‌گیرند. برای پزشک بهترین گزینه برداشتن زگیل‌ها محسوب می‌شود.
  6. عفونت‌های باکتریایی مثل سیفلیس با استفاده از آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود.
  7. تبخال تناسلی هیچ درمانی ندارد؛ اما علائم آن را می‌توان با استفاده از دارو تحت کنترل قرار داد.
  8. برای اختلالات خودایمنی مثل پسوریازیس نیز درمانی وجود ندارد؛ اما برخی از داروها به کنترل علائم ایجاد شده توسط اختلال کمک می‌کنند.
  9. اگر راش تناسلی ناشی از آلرژی باشد، از دور خارج کردن ماده آلرژی‌زا می‌تواند باعث رفع مشکل شود. در این اثناء می‌توان علائم را مورد درمان قرار داد و در صورت مشخص نبودن دقیق عامل بروز آلرژی پزشک می‌تواند تست آلرژی انجام دهد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

زمان مراجعه به پزشک

در صورت بروز راش پوستی یا همان بثورات همراه با هر یک از علائم زیر، فوراً به پزشک مراجعه کنید:

پیشگیری از راش تناسلی

برخورداری از سکس ایمن می‌تواند به پیشگیری از راش‌های ناشی از بیماری‌های واگیردار جنسی کمک کند. برخورداری از رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش منظم می‌تواند سیستم ایمنی را قوی نگه داشته و به مقابله با عوامل بیماری‌زا کمک نماید. از واکنش‌های آلرژیک می‌توان با دوری کردن از مواد آلرژی‌زا اجتناب کرد.

یکی از روشهای نسبتا جدید زیبایی و جوانسازی چشم، لیفت چشم گربه ای است که با روشهایی مانند بوتاکس چشم گربه ای در اصفهان و لیفت با نخ توسط دکتر لادن ناظمی انجام می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباه لیفت چشم گربه ای با بوتاکس با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

نظرات کاربران درباره این مطلب :کاوه [ 1402-09-07 ]
سلام خانم دکتر من آقا هستم 42 ساله و روی کلاهک آلتم یک دانه سفید رنگ زده ک دورش صورتی رنگه، پماد ضد قارچی و قرص استفاده کردم درمان نشد چکار کنم؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ویژگی های لیزر الکساندرایت کندلاویژگی های لیزر الکساندرایت کندلا

در لیزر کندلا الکساندرایت جذب انرژی توسط ریشه مو انجام می‌گیرد. اگر مو، ضخیم و تیره باشد با تاباندن لیزری با انرژی پایین، انرژی کافی را به خود جذب می کند؛ اما برای اثربخشی روی موهای نازک، نیاز به واردکردن انرژی بیشتری در مدت زمان کوتاه‌تری است ... ادامه مطلب

درمان سولار لنتیگو یا کک و مک ناشی از آفتاب سوختگیدرمان سولار لنتیگو یا کک و مک ناشی از آفتاب سوختگی

لنتیگو لک هایی دایره ای شکل و معمولاً به رنگ قهوه ای تا سیاه هستند که توسط پوست طبیعی احاطه شده اند ... ادامه مطلب

روشهای جدید لیزری در درمان ملاسما (لک های پوست صورت)روشهای جدید لیزری در درمان ملاسما (لک های پوست صورت)

ملاسما یا همان لکه‌هایی با طیف رنگی خاکستری - قهوه‌ای بر روی صورت يکي از مشکلات رایج پوستی است که غالباً گونه‌ها، پل بيني، پيشاني، چانه و بالای لب بالایی را درگیر می‌کند. با این وجود لک‌های پوستی که رنگ تیره‌تری دارند؛ معمولاً روی گونه‌ها ظاهر می‌شوند ... ادامه مطلب