اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

تأثیرات و موارد مصرف پردنیزولون

پردنیزولون جزء دسته‌ای از داروها است که به آنها استروئید یا کورتیکواستروئید می‌گویند که به کورتون هم معروف هستند. پردنیزولون مانند دیگر استروئیدها مانع از ترشح موادی در بدن می‌گردد که موجب بروز التهاب می‌شوند. این دارو به دو شکل قرص و آمپول وجود دارد و در درمان بسیاری از بیماری های دیگر تجویز می شود. پردنیزولون واکنش سیستم ایمنی بدن شما را در برابر بیماری های از جمله بیماری پوستی کاهش می دهد تا علائم مانند تورم، درد و واکنش های آلرژیک را کاهش دهد. با این حال این دارو دارای عوارض جانبی بسیاری است که باید در مصرف آن احتیاط کرد. طریقه ی مصرف پردنیزولون و عوارض احتمالی مصرف آن بر پوست از نکات با اهمیتی هستند که قبل از مصرف این دارو باید از آنها آگاه باشیم.

دکتر لادن ناظمی در اصفهان می‌توانند انواع مشکلات و بیماری های پوستی مانند قارچ پوستی را با جدیدترین روشها درمان نمایند. ایشان با استفاده از امکانات به روز و مدرن، به شما در بهبودی و رفع مشکلات پوستی، همچنین زیبای و جوانسازی پوست یاری می‌رسانند. برای آشنایی با روش‌های درمانی مطب دکتر لادن ناظمی یا جهت رزرو نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

موارد مصرف پردنیزولون

پردنیزون باعث کاهش التهاب در بدن می شود. برهمین اساس پزشک می تواند در موارد زیر آن را برای شما تجویز کند:

پردنیزون با تضعیف سیستم ایمنی بدن شما کار می کند. این عمل با مسدود کردن مواد شیمیایی که به طور معمول باعث التهاب می شوند، می توانند به کاهش التهاب در بسیاری از قسمت های بدن کمک کنند.

مصرف پردنیزولون

نحوه ی مصرف پردنیزولون

ملاحظات مصرف پردنیزولون

اطلاعات بسیار مهمی درباره پردنیزولون وجود دارد که قبل از استفاده از این دارو باید آنها را بدانید. برخی از این اطلاعات به شرح زیر است:

  1. در صورت حساسیت به پردنیزولون و یا ابتلا به عفونت قارچی پوست در هر نقطه از بدن، نباید از قرص پردنیزولون استفاده نمود.
  2. قبل از مصرف پردنیزولون، در صورت ابتلا به هرگونه بیماری و یا مصرف هر گونه دارو، شرایط را به پزشک معالج گزارش دهید؛ چراکه بسیاری از بیماری ها تحت تأثیر مصرف این دارو قرار می گیرند و بسیاری از داروها با پردنیزولون تداخل دارند.
  3. داروهای استروئیدی ممکن است سیستم ایمنی بدن را ضعیف کنند. این مسئله باعث می شود بیماری به راحتی به عفونت مبتلا شود و یا اینکه عفونت های بدن او تشدید شوند. به همین دلیل توصیه می شود قبل از مصرف این دارو، پزشک را از شرایط بدن خود و وجود عفونت ها آگاه سازید.
  4. در طول مصرف این دارو توصیه می شود از تماس با افراد بیمار و یا افراد مبتلا به بیماری های عفونی خودداری کنید. در صورت برقراری ارتباط با افراد مبتلا به سرخک و یا آبله مرغان، به منظور درمان پیشگیرانه، به پزشک اطلاع دهید. این بیماری ها می توانند عوارض جدی و خطرناکی مانند مرگ برای افرادی که در حال مصرف داروهای استروئیدی هستند، داشته باشند.
  5. در طول مصرف این دارو از واکسن زدن به منظور پیشگیری از بیماری ها اجتناب کنید؛ چرا که واکسن ها در طول مصرف این دارو ممکن است به خوبی عمل نکنند و موجب پیشگیری کامل از بیماری نشود.
  6. توصیه می شود به صورت ناگهانی مصرف قرص پردنیزولون را قطع نکنید. حتماً این کار باید تحت نظر پزشک صورت گیرد.

کاندید نامناسب مصرف پردنیزولون

اگر یکی از این شرایط را دارید، حتماً پیش از مصرف پردنیزولون، با پزشک در میان بگذارید:

اگر چنین مشکلاتی دارید، حتماً با پزشک در میان بگذارید:

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض پردنیزولون برای پوست

آکنه پوست ، خشکی پوست ، نازک شدن پوست، کبودی و یا تغییر رنگ پوست از عوارض پردنیزولون بر پوست است.

اقدامات زیبایی، افزایش حجم و جوانسازی پوست صورت و بدن توسط دکتر لادن ناظمی ، با تکیه بر دانش و مهارت ایشان، و با مطلوب ترین نتایج انجام می‌شود. بهترین تزریق ژل لب در اصفهان نیز از جمله اقداماتی است که می‌تواند با کمترین عوارض و ایجاد زیبایی طبیعی به وسیله ایشان صورت پذیرد. اگر مایل به بهره مندی از این خدمت می‌باشید؛ لطفا با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اهمیت مراقبت پس از تزریق بوتاکساهمیت مراقبت پس از تزریق بوتاکس

بوتاکس یک روش اثبات شده و کارآمد در رفع بسیاری از مشکلات درمانی و زیبایی در علم پزشکی است که اغلب پزشکان در حوزه های مختلف پزشکی از آن استفاده می کنند ... ادامه مطلب

تزریق ژل زیر چشم به چه منظور انجام می شود؟تزریق ژل زیر چشم به چه منظور انجام می شود؟

تزریق ژل زیر چشم به منظور درمان گودی، تیرگی و چین و چروک این ناحیه، از اقدامات رایج پوستی است که با کمترین عوارض در مراکز معتبر پوست و مو، توسط پزشکان پوست صورت می‌گیرد ... ادامه مطلب

بوتاکس دیستون (dyston)بوتاکس دیستون (dyston)

بوتاکس دیستون یک محصول ایرانی است که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و طبق آخرین استانداردهای اروپا و آمریکا تولید می‎ شود ... ادامه مطلب