اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

بیماری لوپوس چیست و چه علائمی دارد؟

لوپوس اریتماتوزیس سیستمیک، شایعترین نوع بیماری لوپوس است. بیماری خود ایمنی که در آن سلول‌های سیستم ایمنی اشتباهاً به بافت‌های خود حمله می‌کند و منجر به بروز التهاب و آسیب بافتی در ارگان‌های درگیر می‌شود. این بیماری می‌تواند بر روی مفاصل، پوست، مغز، ریه‌ها، کلیه‌ها و رگ‌های خونی تأثیر بگذارد و بیمار با علائمی مانند مفصل درد، حساسیت و راش های پوستی و مشکلات مربوط به ارگان های داخلی رو به رو شود. برخی افراد بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند و مواردی مانند عفونت‌ها، مصرف برخی داروها یا حتی تماس با نور خورشید می‌تواند بروز بیماری را تحریک کند. درمان قطعی برای لوپوس وجود ندارد و هدف از درمان، کنترل علائم و محدود شدن میزان آسیب وارده به ارگان ها و بدن می باشد.

دکتر لادن ناظمی در اصفهان می‌توانند انواع مشکلات و بیماری های پوستی مانند قارچ پوستی را با جدیدترین روشها درمان نمایند. ایشان با استفاده از امکانات به روز و مدرن، به شما در بهبودی و رفع مشکلات پوستی، همچنین زیبای و جوانسازی پوست یاری می‌رسانند. برای آشنایی با روش‌های درمانی مطب دکتر لادن ناظمی یا جهت رزرو نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

علل ابتلا به لوپوس

علائم بیماری لوپوس در زنان

افراد مبتلا به SLE علائم متفاوت و مختلفی بروز می‌دهند که بستگی به شدت و مرحله بیماری دارد. عدم دسترسی به مراقبت‌های درمانی، تشخیص دیرهنگام، درمان‌های نه چندان مؤثر و پیروی نکردن از رژیم‌های درمانی سبب تشدید علائم لوپوس می‌شود. شایع‌ترین علائم لوپوس به شرح زیر است:

بیماری لوپوس چیست

انواع بیماری لوپوس

آیا بیماری لوپوس خطرناک است؟

آیا بیماری لوپوس باعث مرگ میشود؟

التهابی که توسط بیماری لوپوس به وجود می آید می تواند باعث نارسایی کلیه و آسیب دیدن کلیه ها، اختلالات حافظه، کم خونی، خونریزی و یا التهاب رگ ها، بیماری های ریوی و بیماری های قلبی شود. همچنین ابتلا به بیماری لوپوس خطر عفونت، سرطان و مشکلات بارداری را افزایش می دهد، بنابراین در صورتی که بیماری کنترل و درمان نشود و پیشرفت کند به دلیل بروز عوارض فوق احتمال مرگ وجود دارد.

آیا بیماری لوپوس واگیردار است؟

لوپوس بیماری خودایمنی است که واگیردار نمی‌باشد و نمی‌تواند از فردی به فردی دیگر منتقل شود.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

درمان بیماری لوپوس چیست؟

درمان لوپوس با توجه به علائم و نشانه‌های بیماری در نظر گرفته می‌شود. تعیین روش درمانی مناسب و داروهایی که باید مصرف شود، مستلزم معاینات بالینی دقیق و بررسی مزایا و معایب هر یک از روش‌های درمانی می‌باشد. در صورتی که علائم شدت بگیرد و سپس از بین برود، نیاز است تا تغییراتی در داروها و دوز مصرفی آنها ایجاد شود. داروهایی که در درمان لوپوس تجویز می‌شوند، عبارتند از:

  1. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی: داروهایی مانند ناپروکسن و ایبوپروفن به درمان درد، التهاب و تب ناشی از بیماری لوپوس کمک می‌کنند. دوزهای قوی تری از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی در دسترس هستند و البته ممکن است این قبیل داروها با عوارضی مانند خونریزی معده، مشکلات کلیوی و بالا رفتن ضربان قلب همراه باشند.
  2. بیولوژیک‌ها: بلیموماب، نوع متفاوتی از دارو است که به صورت داخل وریدی تزریق می‌شود و به کاهش علائم در افراد مبتلا به لوپوس کمک می‌کند. تهوع، اسهال و عفونت از جمله عوارض مصرف این دارو است و ممکن است در برخی افراد، علائمی از تشدید افسردگی نیز دیده شود.
  3. داروهای ضد مالاریا: داروهایی مانند هیدروکسی کلروکین که در درمان مالاریا استفاده می‌شوند، بر روی سیستم ایمنی تأثیر می‌گذارند و می‌توانند احتمال تشدید علائم و بیماری لوپوس را کاهش دهند. از جمله عوارض جانبی این داروها می‌توان به ناراحتی معده و در موارد نادر، آسیب‌های چشمی اشاره کرد.
  4. مهارکننده‌های سیستم ایمنی: داروهای مهار کننده سیستم ایمنی می‌توانند در درمان موارد شدید بیماری لوپوس مؤثر باشند، داروهایی از قبیل آزاتیوپرین، میکوفنولات و متوترکسات. از جمله عوارض مصرف این داروها می‌توان به افزایش احتمال بروز عفونت، آسیب‌های کبدی، افزایش احتمال ناباروری و افزایش ابتلا به سرطان اشاره کرد.

یکی از روشهای نسبتا جدید زیبایی و جوانسازی چشم، لیفت چشم گربه ای است که با روشهایی مانند بوتاکس چشم گربه ای در اصفهان و لیفت با نخ توسط دکتر لادن ناظمی انجام می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباه لیفت چشم گربه ای با بوتاکس با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صرمدی [ 1402-09-01 ]
سلام خانم دکتر من روی بینیم و گونه هام برآمدگی و قرمزی هست به شکل پروانه ایی آیا این بیماری لوپوس یه بیماری دیگه اییه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هیالورونیک اسید و مزایای آن برای پوستهیالورونیک اسید و مزایای آن برای پوست

ماده هیالورونیک اسید، مؤثر در آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست است و در کاهش عمق چروک‌ها، جوانسازی، استحکام و کشش پوست نقش اساسی دارد. هیالورونیک اسید می‌تواند در قالب یک درمان موضعی (مستقیماً بر روی پوست)، مکمل یا از طریق تزریق استفاده شود ... ادامه مطلب

نتایج سابسیژن چه زمانی مشخص می شود و چقدر دوام دارد؟نتایج سابسیژن چه زمانی مشخص می شود و چقدر دوام دارد؟

سابسیژن روشی به نسبت جدید است که در درمان های جوانسازی، آکنه، انواع اسکار و ضایعات آبله مرغان استفاده می شود. ... ادامه مطلب

مراقبتها، روش تزریق و ماندگاری فیلر خط خندهمراقبتها، روش تزریق و ماندگاری فیلر خط خنده

فیلرها از جمله پرکننده هایی هستند که با بالاترین سازگاری و بهترین کیفیت می توانند به رفع خطوط مختلف در ناحیه صورت از جمله خط خنده کمک کنند. ... ادامه مطلب