اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

تزریق مزوبوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از مهم‌ ترین عناصر جوانی، پوست صورت می باشد که بیشتر از هر جای بدن آثار پیری را به نمایش می‌ گذارد. با گذر زمان و عوامل مخرب، زیبایی و جوانی صورت دستخوش تغییراتی می شود که این تغییرات شامل ایجاد چین و چروک و خطوط عمیق و از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست صورت می باشد. مزوبوتاکس ترکیبی از روش های جوانسازی پوست بوتاکس و مزوتراپی می‌باشد که برای کاهش حرکات صورت و جلوگیری از ایجاد چین و چروک و همچنین پرکردن چروک و خطوط صورت استفاده می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

در این روش سم بوتولینوم در مواد احیا کننده پوست رقیق می‌شود و این مواد همانند روش مزوتراپی به پوست تزریق می‌شوند. به صورت خلاصه در روش مزوبوتاکس، اسید هیالورونیک ، کوکتل ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه، عناصر ریز و عصاره‌های گیاهی همراه با دوزهای بسیار کمی از سم بوتولینوم به صورت بسیار سطحی به پوست تزریق می‌شوند تا چین و چروک‌‌ها، منافذ باز پوست، قرمزی پوست، تعریق زیاد، تولید زیاد چربی، کاهش، درمان و بهبود یابند.

کاربردهای مزوبوتاکس

مزایای مزوبوتاکس

  1. اثرات فوری: نتایج درمان با مزوبوتاکس بسیار سریع و فوری است و برخی از افراد می‌توانند در عرض چند روز پس از تزریق نتیجه‌ آن را مشاهده کنند.
  2. عدم نیاز به بستری شدن: تزریق مزوبوتاکس یک روش غیرجراحی است و نیازی به بستری شدن ندارد.
  3. نیاز به تکرار کم: نتایج درمان مزوبوتاکس معمولاً تا چند ماه به طول می‌انجامد و برای حفظ نتیجه درمان، تزریق مجدد مزوبوتاکس در فواصل طولانی‌تر انجام می‌شود.
  4. ایمنی و تحمل بالا: تزریق مزوبوتاکس در بیشتر افراد بسیار ایمن است و مشکلات جانبی کمتری در آن مشاهده می‌شود.

مراحل انجام مزوبوتاکس

قبل از انجام مزوبوتاکس، مانند هر اقدام زیبایی پزشکی دیگر باید پوست متقاضی توسط پزشک متخصص معاینه و سوابق پزشکی او بررسی شود. بعد از انجام معاینات لازم در صورت نیاز به تزریق مزوبوتاکس پیش از شروع تزریق، برای کاهش درد، از بی حسی موضعی در ناحیه تزریق استفاده می شود، سپس انجام تزریق انجام می شود.

مزوبوتاکس

مراقبتهای قبل از تزریق مزوبوتاکس

قبل از انجام مزوبوتاکس باید چند نکته ی مهم را در نظر بگیرید که عبارتند از:

مراقبتهای پس از تزریق مزوبوتاکس

این عمل، روش سختی نیست و به مراقبت های خاصی نیاز ندارد. با این حال، بهتر است که توصیه های زیر را پس از مزوبوتاکس در نظر بگیرید:

کاندیدای مناسب مزوبوتاکس

برای انجام مزوبوتاکس، سن خاصی در نظر گرفته نشده است و در همه سنین قابلیت استفاده وجود دارد. پوستی که از نظر ظاهری سلامت خود را حفظ کرده است ممکن است به اقدامات درمانی زیادی نیازی نداشته باشد؛ اما برای پیشگیری و به تأخیر انداختن روند پیری پوست همیشه راه حل هایی وجود دارد. پوستی که بیشتر در معرض خطر قرار گرفته است قطعاً نیاز به درمان و ترمیم و بازسازی دارد. پوست های چین و چروک دار، پوست چرب مستعد افتادگی و منافذ باز پوست و جوش از دیگر گزینه های قابل استفاده برای مزوبوتاکس می باشد.

محدودیت های تزریق مزوبوتاکس

  1. برخی از افراد به دلیل استفاده از برخی از داروها نمی توانند Meso botox تزریق کنند. لازم است در صورت هر گونه دارویی پزشک خود را مطلع کنید.
  2. افراد مبتلا به بیماری گراویس ( این افراد یک ضعف عضلانی دارند).
  3. افرادی که دچار بیماری تنفسی هستند.
  4. کسانی که به بوتاکس حساسیت دارند.
  5. خانم های باردار و شیرده
  6. افرادی که به داروهای تزریقی حساسیت دارند.

تعداد جلسات تزریق مزوبوتاکس

تعداد جلسات مزوبوتاکس برای هر شخص با توجه به درمانی که نیاز دارد و شرایط بدنی و محیطی متفاوت است.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

ماندگاری مزوبوتاکس

روش درمانی مزوبوتاکس، دائمی نیست و پس از مدت 3 تا 6 ماه پوست به تدریج به حالت اولیه برمی گردد، بنابراین در صورت تمایل باید دوباره مزوبوتاکس انجام شود.

عوارض مزوبوتاکس

از جمله عوارض مزوبوتاکس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قرمزی در ناحیه تزریق
  2. تورم پس از تزریق
  3. کبودی مختصر در ناحیه تزریق
  4. امکان بروز آلرژی و حساسیت های پوستی
  5. ایجاد احساس خارش در ناحیه تزریق

هزینه تزریق مزوبوتاکس

معمولاً برای مزوبوتاکس هزینه ثابت و مشخصی وجود ندارد؛ زیرا قیمت این عمل زیبایی نسبت به عوامل تأثیر گذار بر روی آن متغیر می باشد. موارد بسیاری بر هزینه مزوبوتاکس تأثیر می گذارند که عبارتند از:

میزان تزریق بوتاکس

  1. نوع برند بوتاکس
  2. نوع مواد مزوتراپی
  3. میزان مواد مزوتراپی
  4. دستمزد پزشک

دکتر لادن ناظمی یکی از پزشکان مجربی است که با کسب مهارت در نتیجه سالها فعالیت در زمینه های مختلف پوست و مو، می‌تواند ارائه دهنده بهترین روشهای درمان جای جوش و جوش در اصفهان به شما مراجعین محترم باشد. اگر مایل به کسب آگاهی بیشتر در زمینه درمان جای جوش توسط ایشان می‌باشید، با شماره های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا تغییر رنگ پوست با لیزر امکان پذیر است؟آیا تغییر رنگ پوست با لیزر امکان پذیر است؟

سفید کردن پوست با استفاده از لیزر روشی است که در آن پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن پوست ناهموار، نامطلوب یا آسیب دیده استفاده می شود ... ادامه مطلب

مزوتراپی برای پوست چه مزایایی دارد؟مزوتراپی برای پوست چه مزایایی دارد؟

مزوتراپی روشی است که در آن توسط پزشک از سوزن های بسیار ریز برای تزریق آنزیم ها، هورمون ها و ویتامین ها به منظور جوان سازی پوست استفاده می‎ شود. مزوتراپی، به منظور درمان موارد اساسی مانند التهاب و گردش خون ضعیف که باعث آسیب رسیدن به پوست خواهد شد، صورت می‌گیرد ... ادامه مطلب

تاثیر زاویه سازی فک و چانه با تزریق فیلرتاثیر زاویه سازی فک و چانه با تزریق فیلر

زاویه دهی به فک و صورت، روش سریعی است که به‌وسیله‌ی آن، بدون استفاده از عمل جراحی، فرم خط فک و صورت تغییر داده می‌شود. ... ادامه مطلب