اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

مراقبتهای قبل و بعد از حذف تاتو با لیزر کیوسوئیچ

تاتو یا خالکوبی بدن اقدامی است که امروزه در میان افراد مختلف جامعه رواج پیدا کرده است. همزمان با محبوبیت این روش، بعضی از افراد بعد از گذشت مدت زمانی و به دلایل مختلف پشیمان شده و به دنبال راهی برای پاک کردن تاتوی خود هستند. در حال حاضر ليزر کیوسوئیچ، بهترين گزينه براي پاک کردن تاتو محسوب مي‌شود؛ زيرا قابليت آن را دارد که رنگ تاتو را بدون ايجاد هيچ‌گونه جراحت و جاي زخم، برطرف کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

ليزر کيوسوئیچ يک دستگاه پيشرفته پزشکي است که براي توليد طول موج‌هاي خاصي از نور طراحي شده است. نور توليد شده با طول موج مورد نظر توسط بافت هدف که در اين مورد، همان ماده رنگي تتو مي‌باشد، جذب مي‌شود. پالس ليزر کيوسوئيچ تنها در کسري از ثانيه انجام مي‌گيرد و اين قابليت را براي پرتوی ليزر فراهم مي‌کند که با کارآيي بالايي از پوست عبور کند و با توليد حداقل گرما به طور مؤثري توسط ذرات جوهر تاتو جذب شود.

انجام مراقبت‌های ویژه بعد از جلسه‌ی پاک کردن خالکوبی، به منظور جلوگیری از بروز عفونت، تغییر در بافت پوست و سایر عوارض جانبی لیزر، ضروری است. مراقبت هاي بعد از پاك كردن تاتو با ليزر به تسریع روند بهبودی کمک زیادی میکند.

نحوه‌ پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ

پزشک قبل از درمان ناحیه را با استفاده از پمادهای بی‌حسی، بی‌حس می‌کند. یک هندپیس روی سطح پوست و در محل تتو قرار داده می‌شود تا نور لیزر به جوهر تاتو تابیده شود. زمان انجام پاک کردن تاتوهای کوچک معمولاً طی چند دقیقه به اتمام می‌رسد؛ اما برای تاتوهای بزرگتر زمان بیشتری لازم است تا پرتوی لیزر به تمام نواحی تابانده شود. پس از اتمام هر جلسه‌ی درمان، رنگ تاتو کم رنگ‌تر خواهد شد تا اینکه در نهایت به طور کامل برطرف شود.

آیا حذف تاتو با لیزر باعث تاول می شود؟

تاول یا پوسته به ویژه در مواردی که از یخ استفاده نمی شود، امکان دارد مشاهده شود که عمدتاً در عرض 1 الی 2 هفته بهبود می یابد. به ‌ندرت پیش می‌آید که بعد از لیزر کیوسوئیچ روی پوست شما تاول به وجود بیاید. به تاول‌های روی پوست دست نزنید. هرگونه زخم می‌تواند باعث ایجاد عفونت شود. توصیه می‌شود برای جلوگیری از عفونت، در روزهای اول بعد از لیزر تتو از پمادهای آنتی بیوتیک استفاده شود. همچنین این پماد باعث کاهش خارش می‌شود.

استفاده از آنتی بیوتیک ها پس از لیزر کیوسوئیچ

48 ساعت پس از انجام لیزر، بهتر است از استفاده از داروها و موادی که پوست را حساس به نور می‌کنند، مانند هیدروکینون و ورتینویید موضعی و غیره خودداری کنید. این اقدام باعث کاهش خطر عوارض مرتبط با تماس پوست با نور می شود. در دو روز اول بعد از لیزر، استفاده از پماد آنتی بیوتیک و بتامتازون با تجویز پزشک توصیه می شود.

استفاده از کمپرس یخ پس از لیزر کیوسوئیچ

قرمزی بعد از لیزر کیوسوئیچ یکی از طبیعی‌ترین واکنش‌های پوست است. برای درمان قرمزی پوست بعد از لیزر می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید. به این منظور یخ را لای یک پارچه یا حوله کاملاً تمیز بپیچید و روی ناحیه تحت ‌درمان قرار دهید.

حذف تاتو با لیزر کیوسوئیچ

بهترین پماد بعد از لیزر کیوسوئیچ

در دو روز اول بعد از لیزر، استفاده از پماد آنتی بیوتیک و بتامتازون با تجویز پزشک توصیه می شود.

کرم ترمیم کننده پس از حذف تاتو با کیوسوئیچ

از روز چهارم برای بازسازی پوست از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید. کرم ترمیم کننده به مدت دو هفته و کرم ضدآفتاب هر دو ساعت استفاده شود.

رفع قرمزی و کبودی پس از حذف تاتو با لیزر

پس از درمان، ممکن است پوست به طور فوری قرمز شود که ممکن است تا 72 ساعت طول بکشد. این قرمزی ناشی از خونریزی جزئی یا متوسط در داخل پوست پس از جلسه درمان است. همچنین قرمزی ممکن است همراه با تاول همراه باشد، که نشان دهنده حساسیت لایه بالای پوست است. برای جلوگیری از ایجاد فشار یا اصطکاک بر روی پوست، از ورزش‌های مستلزم سایش و اصطکاک اجتناب کنید. همچنین هر نوع آب یا عرق را با آرامی با گذاشتن و برداشتن یک گاز استریل یا حوله تمیز خشک کنید. پس از اینکه پانسمان ناحیه تحت درمان را برای 20 دقیقه باز بگذارید تا خشک شود، آن را دوباره بپوشانید. قرمزی پوست برای بعضی از افراد بیشتر از دیگران طول می‌کشد، اگر قرمزی در عرض 7 تا 10 روز بهبود نیافته باشد، با کلینیک یا پزشک خود تماس بگیرید.

آیا جای تاتو پس از لیزر روی پوست می ماند؟

می‌توان اینگونه بیان کرد که هیچ راهی مؤثرتر و ایمن‌تر از لیزر برای پاک کردن جوهر تاتو از نقاط مختلف بدن وجود ندارد. نحوه عملکرد لیزر به گونه ای است که با شکستن ذرات جوهر در پوست و تحریک غدد لنفاوی سبب محو شدن تاتو و تجزیه شدن رنگدانه‌ها می‌گردد. جای لیزر تاتو ممکن است قرمزی و یا تیرگی ایجاد شود که طولانی نخواهد بود و از بین می رود؛ اما اگر مراقبت های بعد از لیزر تاتو به خوبی انجام نگیرید و جای زخم کنده شود ممکن است جای زخم باقی بماند، بنابراین خیلی مهم است که بعد از لیزر تاتو حتماً به مراقبت های تجویز شده توسط پزشک دقت کنید.

جای لیزر حذف تاتو تا کی می ماند؟

پوست ممکن است پس از چند ساعت شروع به پوسته ‌ریزی و تاول زدن کندکه این حالت معمولاً 3 تا 14 روز طول می‌کشد تا برطرف شود. این عوارض جانبی طبیعی و قابل پیش‌بینی هستند؛ زیرا بدن می‌خواهد به سرعت خود را ترمیم کند و بنابراین لایه خارجی آسیب دیده پوست می‌ریزد تا جای خود را بگیرد. معمولاً 3 تا 4 هفته طول می کشد تا پوست پس از آخرین درمان به خوبی بهبود یابد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

مراقبت های قبل از لیزر تاتو

همانطور که لازم است بعد از لیزر تاتو اقدامات مراقبتی به دقت صورت گیرد، لازم است برای رسیدن به بهترین نتیجه اقداماتی را نیز قبل از لیزر تاتو انجام دهید. مراقبت های قبل از لیزر تاتو به ترتیب زیراست:

مراقبت بعد از لیزر تاتو

بعد از انجام لیزر تاتو و خالکوبی لازم است تا اقدامات مراقبتی لازم صورت بگیرد. قرمزی بعد از ریموو ابرو و صورت و بدن طبیعی است و باید برطرف شود. مراقبت های پس از پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ مطابق زیر است:


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق فیلر بینی چه روشی است؟تزریق فیلر بینی چه روشی است؟

فیلر بینی که همچنین به عنوان زیبایی غیرجراحی بینی شناخته می‌شود، به تغییرات شکل بینی که بدون مداخله جراحی انجام می‌شود، اشاره دارد. این روش معمولاً شامل تزریق فیلر پوست است. فیلرهای پوستی مانند فیلر اسید هیالورونیک محصولاتی هستند که برای اضافه کردن حجم ، به قسمت‌های مختلف صورت تزریق می‌شوند. ... ادامه مطلب

کاربرد هایفوتراپی چیست؟کاربرد هایفوتراپی چیست؟

دستگاه هایفو با استفاده از امواج متمرکز فراصوت لایه‌ای از پوست که در زیر لایه‌ی سطحی قرار دارد را مورد هدف قرار داده و به آن انرژی وارد می‌کند. انرژی امواج فراصوت باعث می‌شود که دمای این لایه به سرعت افزایش یابد ... ادامه مطلب

نکات مهم درباره راکوتاننکات مهم درباره راکوتان

راکوتان نام تجاری ایزوترتینوئین است که با نام های تجاری مختلف از جمله راکوتان ، آکوتان ، ایزوترتینوئین هگزال ، نرم اسکین ، آکنوترن در بازار دارویی ایران موجود است . دارو از مشتقات ویتامین A است و تأثیر فوق العاده در درمان جوش دارد ... ادامه مطلب