اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

آیا لیزر موهای زائد با عوارضی همراه است؟

لیزر موهای زائد از جمله روش‌هایی است که حذف موهای اضافی صورت و بدن را ممکن می‌سازد. این کار طی چند مرحله انجام می‌شود و تاثیر آن تا مدت‌ها پس از انجامش ماندگار خواهد بود. جهت رفع موها از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. لیزر موهای زائد حالا به یک گزینه متداول برای از بین موهای ناخواسته بدن مبدل گشته است. چرا که بسیاری، دیگر مجبور نیستند ساعات زیادی را در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی بگذرانند. اما لیزر موهای زائد مانند هر تكنولوژى جديدی كه ممكن است مورد سوء استفاده قرارگيرد بسيارى ازكساني كه بدون مطالعه قبلى و صرفاً براساس تبليغات يا قيمت ارزانتر، اقدام به انجام لیزر موهای زائد كردند را مأيوس كرده است.

در اين مقاله سعى داریم تا با ارائه اطلاعات مهم دراين زمينه و معرفى روش صحيح انتخاب مركز مناسب براى انجام ليزر موى زائد مانع تكرار تجربه تلخ از دست دادن پول و وقت و از همه مهمتر سلامتی خود را به خطر بیندازیم.

لیزر موهای زائد به عنوان یکی از پرکاربرد ترین اقداماتی محسوب می‌شود؛ که در مراکز پوست و زیبایی قابل انجام است. در مطب دکتر لادن ناظمی لیزر موهای زائد با بهترین نتایج درمانی، و کمترین عوارض در اصفهان انجام می‌پذیرد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد

قرمزی و التهاب

حذف موهای زائد با لیزر به فولیکول‌های مو آسیب می رساند؛ بنابراین بدن نیز به آن واکنش نشان می دهد. به همین علت معمولاً بیماران پس از جلسات لیزر، قرمزی و التهاب را در ناحیه درمان شده مشاهده می‌کنند. به همین علت وجود کمی تورم در ناحیه لیزر شده روی پوست کاملاً طبیعی است.
این علائم بسیار کوتاه مدت بوده و به سرعت از بین می رود حدود دو تا سه روز بعد محو می‌شود. برخی از متخصصین پوست و مو از کرم های موضعی برای کاهش واکنش پوست بدن به فرایند لیزر مو استفاده می کنند.
التهاب اولین واکنشی است که پوست نسبت به اشعه لیزر نشان می دهد و معمولاً چند ساعت پس از اتمام جلسه لیزر از بین میرود. میزان تورم و قرمزی را نیز می توان با گذاشتن کیسه های یخ یا دوش آب سرد کاهش داد.

پوسته پوسته شدن

افرادی که پوست های خشکی دارند؛ احتمالاً پس از اتمام جلسه لیزر مو پوسته پوسته شدن روی ناحیه لیزر شده را مشاهده خواهند کرد. این عارضه جانبی هر چند ظاهر ناخوشایندی دارد اما خود به خود از بین می رود. البته این پوسته ها می تواند ایجاد خارش یا سوزش کند اما با مراقبت از ناحیه لیزر شده به عنوان مثال استفاده از کرم مرطوب کننده ها و کرم های آلوئه ورا می تواند از طولانی شدن این عارضه جانبی جلوگیری کند.

تغییر در رنگ پوست

مشاهده تغییر رنگ پوست، در نواحی لیزر شده بعید نیست. گاهی اوقات ناحیه لیزر شده تیره تر یا روشن تر از سایر نواحی پوست بدن به نظر می رسد. شاید به نظر برخی از بیماران این وضعیت یکی از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد باشد و آنها تصور می کنند که رنگدانه های پوست شان تغییر پیدا کرده و هرگز درمان نخواهد شد. در صورتی که این این تصور کاملا اشتباه است. این تغییر رنگ حداکثر دو هفته تا یک ماه باقی می‌ماند و پس از آن پوست خود به خود به رنگ طبیعی قبلی بر می گردد.

آسیب دیدن چشم

آسیب دیدن چشم ها واقعا می تواند یکی از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد باشد. چون انرژی لیزر هنگام تابیدن به پوست بسیار زیاد است و خطر آسیب رساندن به چشم ها در اثر برخورد اشعه لیزر وجود دارد. به همین علت پیش از شروع جلسات لیزر، عینک مخصوصی به بیمار داده میشود که باید تا پایان جلسه لیزر روی چشم ها بگذارد. متخصص لیزر نیز از همین عینک های محافظ استفاده می کند تا از آسیب رسیدن به چشم هایش جلوگیری کند.

عوارض رفع موهای زائد

عفونت پوست

مانند تمام روش های دیگر حذف موهای زائد که به فولیکول‌های مو آسیب می رساند؛ لیزر نیز خطر عفونت را به همراه دارد. به همین علت اگر در ناحیه ای که قرار است لیزر شود؛ تب خال، جوش چرکی یا هر نوع مشکل پوستی ناشی از عفونت وجود داشته باشد و علائم آن توسط متخصص پوست و مو تشخیص داده شود باید تا بهبودی کامل عفونت، جلسات لیزر مو به تعویق بیفتد.

سوختگی و تاول

احتمال ایجاد سوختگی و تاول در صورتی که حذف موهای زائد با لیزر توسط متخصص لیزر و زیر نظر پزشک انجام گیرد؛ بسیار ناچیز است. اما گاهی اوقات در سالن های آرایشی، لیزر مو توسط تکنسین های بی‌تجربه که دوره های لازم را نگذرانده اند؛ انجام می‌شود و تنظیمات نادرست دستگاه لیزر، عوارض جانبی وحشتناک لیزر مو مانند سوختگی، جای زخم و تاول ها را ایجاد می کند.
متخصصین پوست و مو می توانند پوست های حساس را تشخیص داده و پیش از شروع جلسات لیزر مو، پوست بیمار را با استفاده از سیستم های خنک کننده سرد نگه دارند تا از ایجاد سوختگی روی پوست جلوگیری شود.

جای زخم

جای زخم معمولا جزو عوارض جانبی لیزرمو نیست اما در صورتیکه تکنسین لیزر خطایی داشته باشد ممکن است اثر زخم پس از اتمام جلسه لیزر روی پوست مشاهده شود.
همچنین در صورتی که بیماران به درستی از ناحیه لیزر شده مراقبت نکند ممکن است اثر زخم آن باقی بماند.
به منظور جلوگیری از ایجاد اثر زخم روی پوست لیزر شده باید آن را مرطوب نگه داشت و از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کرد. همچنین در صورت مشاهده علائم عفونت بلافاصله باید به متخصص پوست و مو مراجعه کرد.

افزایش رشد مو

افزایش بیش از حد رشد موهای زائد در ناحیه لیزر شده گاهی اوقات جزو عوارض لیزر موهای زائد است. اما این عارضه تنها زمانی بروز می کند که بیمار با وجود ابتلا به بیماری هایی مانند اختلالات هورمونی، کم کاری تیروئید، دیابت و غیره و بدون آگاه کردن متخصص لیزر مو نسبت به آنها اقدام به لیزر موهای زائد کند .

تغییر در بافت پوست

تغییر در بافت پوست در صورتی که پوست خود را به برنزه کرده باشید و سپس اقدام به لیزر موهای زائد نمایید؛ احتمال تغییر در بافت پوست که یکی از عوارض لیزر موهای زائد است؛ وجود دارد. بهتر است به منظور جلوگیری از بروز چنین عارضه جانبی، توصیه متخصص لیزر را جدی بگیرید و حداقل 6 هفته پیش از شروع جلسات لیزر با حمام آفتاب یا دستگاه سولاریوم برنزه نکنید.

یکی از روشهای مقرون به صرفه، موثر و کم عارضه برای بهبود پوست و مو، مزوتراپی می‌باشد. شما می‌توانید تزریق مزوتراپی در اصفهان را با مراجعه به مراکز مجاز و معتبر پوست و مو این شهر تجربه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پماد زینک اکساید در چه مواردی استفاده می شود و چه عوارضی دارد؟پماد زینک اکساید در چه مواردی استفاده می شود و چه عوارضی دارد؟

زینک اکساید یا زینک اکسید ماده سفید رنگی است که با اکسید کردن عنصر زینک یا روی تولید می شود. ... ادامه مطلب

آیا بالا بردن ابرو با تزریق ژل امکان پذیر است؟آیا بالا بردن ابرو با تزریق ژل امکان پذیر است؟

پرکننده های پوستی، حجم از دست رفته را باز می گرداند و به عنوان پشتیبان، از افتادگی ابرو جلوگیری می کنند و ابرو را به سمت بالا لیفت می دهند. ... ادامه مطلب

اهمیت مراقبت پس از تزریق بوتاکساهمیت مراقبت پس از تزریق بوتاکس

بوتاکس یک روش اثبات شده و کارآمد در رفع بسیاری از مشکلات درمانی و زیبایی در علم پزشکی است که اغلب پزشکان در حوزه های مختلف پزشکی از آن استفاده می کنند ... ادامه مطلب