اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

فیلر زیر چشم چه تأثیری در جوانسازی زیر چشم دارد؟

با بالا رفتن سن و بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از عینک، کمبود برخی از مواد مغذی و یا برخی از ناراحتی‌های مربوط به کبد و کلیه، ممکن است در ناحیه اشکی چشم برخی از افراد فرورفتگی ایجاد شود که این فرورفتگی‌ها بر روی پلک پایینی چشم یک نیم‌دایره تیره ایجاد می‌کنند. فیلر زیر چشم به عنوان یک پرکننده، به منظور از بین بردن دایره تیره و گودی است که در اطراف چشم ایجاد می‌شود. فیلر چشم از طریق تزریق در زیر پوست چشم قرار می‌گیرد. ماده تشکیل‌دهنده فیلر چشم معمولاً اسید هیالورونیک است. البته برخی از فیلرها با استفاده از کلاژن، اسید لاکتیک و کلسیم ساخته می‌شوند.

استفاده از فیلر چشم در مدت زمان بسیار کوتاهی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افراد بسیار زیادی برای رفع گودی زیر چشم خود، درمان تزریق فیلر را انتخاب می‌نمایند. ازآنجایی‌که فیلرهای چشمی، از جنس مواد طبیعی که توسط بدن تولید می‌شوند ساخته می‌شود معمولاً بدن نسبت به آنها حساسیت و یا واکنش منفی نشان نمی‌دهد. فیلرها سطح رطوبت پوست را حفظ می‌کنند تا پوست حالتی لطیف و شاداب داشته باشد.

با گسترش تزریق پرکننده‌ها، افراد سودجو انگیزه پیدا کردند تا بدون دانش، تجربه و مهارت کافی، اقدام به تزریق ژل نمایند. تزریق فیلر در اصفهان نیز خدمتی است که فقط و فقط باید توسط پزشک انجام شود و این اقدام، در اماکنی مانند آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز سطح شهر، بر خلاف قاعده است و تخلف محسوب می‌گردد. به همین جهت توصیه می‌شود؛ برای این عمل به پزشکان پوست مراجعه کرده تا از عوارض غیر قابل پیش بینی تزریق ژل یا فیلر جلوگیری نمایید.

دلایل ایجاد گودی زیر چشم

زمانی که پوست خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد، چین و چروک هایی روی پوست ایجاد می شوند که بیشترین آنها در ناحیه اطراف چشم قابل مشاهده می باشند. از مهم ترین و شایع ترین دلایل ایجاد گودی زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

فیلر زیر چشم

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

هر روش درمانی که برای زیبایی چهره انتخاب می شود، مزایای خاصی برای بیمار به همراه دارد. از جمله مزایایی که می توان برای تزریق فیلر زیر چشم بیان کرد، عبارت است از:

  1. بدون درد
  2. بی خطر بودن تزریق فیلر زیر چشم
  3. غیر تهاجمی بودن تزریق فیلر و عدم نیاز به بستری بیمار در بیمارستان
  4. طبیعی بودن مواد پرکننده اسید هیالورونیک و حل شدن آن در بدن، پس از گذشت زمان مورد نظر
  5. بهبود ظاهر با استفاده از فیلر و برطرف کردن خستگی ظاهری در انسان
  6. در صورت عدم رضایت بیمار از تزریق فیلر، امکان تخلیه و بازگرداندن چهره به حالت قبل توسط پزشک وجود دارد.
  7. مناسب برای برطرف کردن پف زیر چشم و نواحی تیره اطراف آن

نحوه تزریق فیلر زیر چشم

در ابتدا باید محل تزریق بیحس شود. برای بیحسی از کرم های بیحس کننده استفاده می کنند. در ادامه با کمک سرنگ یا کانول ژل های مخصوصی زیر چشم تزریق می شود. تزریق ژل زیر چشم در نقاط مخصوص و در عمق مشخصی تزریق می شود که پزشک متخصص تماماً به این نکات توجه دارد تا مشکلی برای افراد ایجاد نشود. ژل در بخش سطحی پوست تزریق می شود و همین امر احتمال بروز مشکلات را کاهش می دهد. مدت زمان تزریق ژل به زیر چشم بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد که در هر فرد بسته به شرایط وی متفاوت می باشد.

مراقبت های پس از تزریق فیلر چشم

  1. استفاده از کمپرس سرد در روز‌های اولیه بعد از تزریق جهت جلوگیری و کاهش کبودی و ورم
  2. خودداری از اعمال هر گونه فشار به نواحی تزریق در ۲۴ ساعت اول جهت جلوگیری از نامتقارن شدن نتیجه نهایی
  3. مصرف منظم دارو‌های تجویز شده توسط پزشک و خودداری از مصرف هر گونه دارو اعم از ویتامین‌ها و مسکن‌ها بدون هماهنگی با پزشک
  4. طاق باز خوابیدن در ۴۸ ساعت اول بعد از تزریق فیلر و بالاتر بودن سر از بدن
  5. خودداری از انجام هرگونه ماساژ صورت و روش‌های پاکسازی پوست مثل میکرودرم در ۱۴ روز اول
  6. خودداری از انجام فعالیت و ورزش‌های سنگین در ۴۸ ساعت اول
  7. عدم مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تا ۲ هفته بعد از تزریق
  8. تکرار پروسه تزریق فیلر هر ۶ ماه یکبار برای ماندگاری و بروز نتایج مثبت بیشتر
  9. پرهیز از شستن چشم‌ها در 24 ساعت اول
  10. خودداری از مصرف دخانیات و الکل حداقل به مدت 72 ساعت

افراد منع از تزریق فیلر زیر چشم

روش تزریق فیلر یکی از آسانترین و کم‌خطرترین روش‌های زیباسازی است. به همین دلیل اغلب افراد می‌توانند در صورت نیاز از مزایای این روش بهره ببرند. افرادی که به طور مادرزاد زیر چشم گودی دارند و یا به دلیل کاهش وزن یا افزایش سن دچار گودی زیر چشم شده‌اند، همچنین کسانی که در اثر بیماری‌های خاص چنین اتفاقی برای آنها افتاده، می‌توانند برای درمان از تزریق فیلر زیر چشم استفاده کنند؛ اما در حالت کلی توصیه می‌شود افرادی که در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند از انجام عمل تزریق فیلر خودداری کنند:

  1. زنان باردار و شیرده
  2. افراد زیر ۱۸ سال
  3. افراد با بیماری‌های خودایمنی بدن
  4. بیماران دیابتی
  5. افراد با زمینه حساسیت‌های شدید

برای اینکه با اطمینان بیشتری از مزایای این روش زیباسازی و جوان‌سازی بهره ببرید بهتر است قبل از تصمیم‌گیری، با پزشک متخصص خود در این زمینه مشورت کنید تا مشخص شود آیا کاندید مناسبی برای تزریق فیلر هستید یا خیر.

ماندگاری فیلر زیر چشم

ماندگاری فیلر زیر چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما به طور کلی می توان انتظار داشت که فیلرهای پوستی تزریق شده در حفره هاى زیر چشم بین شش تا نه ماه دوام بیاورند. پس از گذشت ۶ تا ٩ ماه، فیلر های پوستی توسط بدن شکسته می شوند و اثرات پر کنندگى آنها نیز محو می شود.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض جانبی تزریق فیلر زیر چشم

این روزها به دلیل افزایش کیفیت ژل ها و مهارت متخصصین در انجام تزریق فیلر، عارضه های خاصی را بعد از تزریق فیلر مشاهده نمی کنیم؛ اما در مواردی نادر یکسری مشکلات و عارضه ها ایجاد می شوند مثل:

موارد بالا در شرایط استثنایی و در صورت استاندارد نبودن فیلرها رخ می دهد، بنابراین بهتر است که با مراجعه به پزشکانی که با مهارت این کار را انجام می دهند احتمال بروز این عوارض را کاهش دهید. البته کبودی، تورم و درد خفیف در محل تزریقی از جمله عارضه های طبیعی بعد از تزریق فیلر زیر چشم هستند که در کوتاه مدت از بین می روند، بنابراین نباید نسبت به این سه عارضه نگران باشید. در صورتی که این موارد، طولانی مدت، ادامه دار شدند باید با پزشک تان در میان بگذارید.

تزریق بوتاکس در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی با بررسی دقیق شرایط شما، و امکان دستیابی به بهترین نتایج انجام میشود. در صورت تمایل می‌توانید هم‌اکنون با شماره تلفنهای 32240913 و 09336900224 با ما تماس گرفته و با دریافت اطلاعات مورد نیاز، هماهنگی جلسه ملاقات را با مطب ایشان انجام دهید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا میکرونیدلینگ عوارض دارد؟آیا میکرونیدلینگ عوارض دارد؟

میکرو نیدلینگ یکی از شیوه های درمانی برای از بین بردن جای بسیاری از جراحت های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که این شیوه به عنوان یکی از روش های درمان غیر تهاجمی در نظر گرفته می شود که در سالیان دور به شکل دیگری با همین هدف جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می گرفته است ... ادامه مطلب

نحوه انجام لیزر موهای زائدنحوه انجام لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای زاید بدن تبدیل شده است و در سال های اخیر تقاضا براى لیزر موهای زائد افزايش زیادی داشته است که باعث خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون ، تیغ ، مومک ، موبر و دستگاه اپیلیدی همچنین جوش ها و موهای زیر پوستی می شود ... ادامه مطلب

بهترین روشهای درمان خط اخم عمیق چیست؟بهترین روشهای درمان خط اخم عمیق چیست؟

به خطوط عمودی که بین دو ابرو وجود دارند، خط اخم گفته می شود. در واقع خط اخم ممکن است در هر سنی به وجود بیاید و نمی توان گفت که تنها افزایش سن، باعث ای ... ادامه مطلب