اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

درمان ریزش مو سکه ای با تزریق کورتون رقیق شده

ریزش موی سکه‌ای زمانی رخ می‌دهد که گلبول‌های سفید خون به سلول‌های موجود در فولیکول موها حمله می‌کنند و این امر منجر به ریزش مو و کاهش رشد موها می‌گردد. به طور دقیق مشخص نیست که چه عاملی موجب می‌شود سیستم ایمنی بدن بدین طریق فولیکول‌های مو را مورد هدف قرار دهند. از آنجایی که این بیماری در افرادی رخ می‌دهد که یکی از بستگان نزدیک آنها به ریزش موی سکه‌ای مبتلا بودند، بنابراین می‌توان گفت که ژنتیک ممکن است در بروز ناهنجاری آلوپسی-آره‌آتا دخیل باشد. علی‌رغم این‌که بسیاری از افراد تصور می‌کنند ریزش موی سکه‌ای ناشی از استرس است؛ اما شواهد علمی بسیار محدودی برای تأیید این دیدگاه وجود دارد. حالت شدید استرس ممکن است به‌طور بالقوه موجب چنین شرایطی شود؛ اما جدیدترین تحقیقات نیز بسیار محدود و انگشت اشاره به عامل ژنتیک داشته‌اند.

در گروهي از افراد كه درمان هاي موضعي، مثل تجويز موضعي استروئيد در جلوگيري از ريزش مو سكه اي آنها به نتيجه نمي رسند، روش جايگزين بسته به صلاحديد پزشك معالج، تزريق كورتون روي آن است. البته به مقداري كاملاً مناسب و رقيق شده. معمولاً رشد مو در اين افراد بعد از تزريق كورتون، به صورت تارهاي نازك مو و سفيد رنگ است. تارهاي نازك مو آهسته آهسته رشد مي كنند و در طول سه ماه تبديل به تار موي كامل مي شوند.کورتیکواستروئیدها که مشابه هورمون کورتیزول تولیده شده در بدن می‌باشند داروهای ضدالتهابی قوی هستند. از آنجایی که این داورها در صورت مصرف خوراکی سیستم ایمنی بدن را تحت فشار قرار می‌دهند معمولاً در درمان بیماری‌های خود ایمنی مختلف نظیر ریزش مو سکه ای مصرف می‌شوند. تزریق کورتیکواستروئیدها (مانند تمام روش‌های درمانی ریزش موی سکه‌ای) منجر به جلوگیری از ریزش مو در ناحیه‌های جدید سر نمی‌شود.

درمان زودرس ریزش مو یا ترمیم مو ممکن است سرعت نازک شدن موها را کاهش دهد و باعث رشد مجدد موها گردد. روشهای درمانی متعددی برای توقف و پیشگیری از ریزش مو مانند کورتون رقیق شده، مزوتراپی، هیرفیلر، پی آر پی و ... وجود دارد که توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان قابل انجام می‌باشند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.

علائم ریزش مو سکه ای

در این نوع ریزش مو یک یا چند لکه طاسی به شکل دایره یا سکه و گاهی بیضی‌شکل به‌طور ناگهانی و بی‌خبر در سر یا ریش ایجاد می‌شود. اگرچه این بیماری اغلب بدون علامت است؛ ولی گاهی بیماران پیدایش لکه‌های جدید را از روی سوزش یا خارش یک منطقه حدس می‌زنند. شکل طاسی به صورت لکه‌های گرد یا بیضی‌شکل است، به همین دلیل به آن طاسی سکه‌ای‌شکل یا لکه ‌لکه می‌گویند. اگر ریزش مو محدود به یک یا چند لکه باشد، آن را ریزش موی سکه‌ای محدود می‌گویند. گاهی ریزش مو حالت شبکه‌ای و تور مانند دارد که از اتصال چند لکه حاصل می‌شود و سرانجام گاهی موهای پشت سر و دور سر به شکل نعل اسب می‌ریزد که غالباً علامت خوبی نیست و خبر از پیشرفت بیماری می‌دهد.

انواع کورتون

کورتون ها حمله ایمنی به فولیکول‌های مو را سرکوب می‌کنند .کورتون های قابل استفاده در این روش شامل:

تزریق کورتون جهت درمان ریزش مو سکه ای

مزایای تزریق کورتون جهت درمان ریزش مو سکه ای

اگر تزریق کورتیکواستروئیدها موفقیت آمیز باشد، حدوداً ۴ هفته بعد از آخرین تزریق، موها رشد می‌کنند. تا کنون عوارض جانبی‌ اندکی از این نوع درمان شناسایی شده است.

عملکرد تزریق کورتون جهت درمان ریزش مو سکه ای

این دارو با عبور از غشاء سلولی به گیرنده های خود در سیتوپلاسم متصل شده و كمپلكس دارو-گیرنده وارد هسته سلولی می شود. این كمپلكس با اتصال به نواحی خاصی از DNA موجب تحریك روند رونویسی mRNA و به دنبال آن ساخت آنزیم هایی می گردد كه در نهایت مسئول اثرات سیستمیك كورتیكواستروئیدها می باشند. كورتیكواستروئیدها با جلوگیری از تجمع سلول های التهابی در ناحیه التهاب، مهار فاگوسیتوز و آزادشدن آنزیم های مسئول در التهاب و مهار ساخت و آزاد شدن واسطه های شیمیایی التهاب، اثرات ضدالتهابی خود را اعمال می كند.

نحوه درمان ریزش مو سکه ای با تزریق کورتون رقیق شده

برای درمان از محلول های حاوی کورتون یا تزریق کورتون در پوست استفاده می شود. دارو با سوزن‌های بسیار کوچک به مناطق طاس و در ناحیه درم میانی پوست تزریق می گردد.تزریق کورتون، درون پوست ناحیه بدون مو هر ۴-۶ هفته تکرار می شود.

موارد منع تزریق کورتون رقیق شده

درصورت وجود حساسیت نسبت به این دارو، به هیچ عنوان نباید از آن استفاده بشود. کورتیزون باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود و ممکن است با مصرف آن، بدن در برابر عفونت‌های قبلی ضعیف شود یا دچار عفونت‌های تازه‌ای بشود. قبل از مصرف، در صورتی که به‌تازگی دچار عفونت یا بیماری بوده‌اید، باید حتماً با پزشک صحبت کنید. در دوره‌ای که از کورتیزون استفاده می‌کنید نباید با افراد بیمار یا کسانی که دچار عفونت هستند در تماس باشید. تزریق واکسن‌های ویروس زنده نیز در حین مصرف کورتیزون ممنوع است. از نمونه‌ی این واکسن‌ها می‌توان به اوریون، سرخجه، سرخک، ب‌ث‌ژ (واکسن پیشگیری و مبارزه با سل)، فلج اطفال، روتاویروس (عفونتی شایع در میان کودکان)، آبله، حصبه، تب زرد، آبله‌مرغان، زونا و واکسن آنفلونزا اشاره کرد. تزریق واکسن‌هایی که ویروس غیرزنده و غیرفعال دارند درحین مصرف کورتیزون منعی ندارند. سایر وضعیت‌های پزشکی مانند موارد زیر نیز قبل از شروع کورتون باید با پزشک در میان گذاشته بشوند:

قیمت آمپول ریزش مو سکه ای

هزینه انجام درمان برای هر فرد متفاوت است و شما پس از انجام معاینات می‌توانید از قیمت این درمان اطلاعات را به دست آورید.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض آمپول کورتون برای ریزش مو

هرچند این درمان عوارض جانبی کمی دارد، ممکن است بر اثر تزریق، حفره‌های کوچکی روی پوست ایجاد شود. البته با گذر زمان این حفره‌ها از بین می‌روند.

ممکن است بیماران در حین تزریق احساس سوزن سوزن شدن داشته باشند یا حس ناخوشایندی را در محل تزریق دارو تجربه کنند؛ اما معمولاً این درد یا احساس ناخوشایند بعد از خروج از مطب تمام می‌شود.

تزریق ژل یا فیلر در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پرتوکل‌های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می‌پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محمدخراسانی [ 1402-10-11 ]
ریزش موسکه ای پشت به 4لکه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا تغییر رنگ پوست با لیزر امکان پذیر است؟آیا تغییر رنگ پوست با لیزر امکان پذیر است؟

سفید کردن پوست با استفاده از لیزر روشی است که در آن پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن پوست ناهموار، نامطلوب یا آسیب دیده استفاده می شود ... ادامه مطلب

زاویه سازی فک و چانه مناسب کدام مردان است؟زاویه سازی فک و چانه مناسب کدام مردان است؟

امروزه بسیاری از مردان برای دستیابی به چهره ای خوش فرم با زوایای ایده آل و مناسب به روش های زیبایی زاویه فک مردانه روی می آورند. ... ادامه مطلب

مهم ترین نکات تزریق ژل به پیشانیمهم ترین نکات تزریق ژل به پیشانی

تزریق ژل پیشانی در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی با بهترین نتایج همراه است. دکتر ناظمی با بهره گیری از سالها تجربه و کسب مهارت در تزریق ژل، یکی از بهترین پزشکانی هستند که اینگونه خدمات را به مراجعین مطب خود ارائه می‌نمایند ... ادامه مطلب