اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

فیناستراید (پروپشیا) درمانی دارویی برای مشکل ریزش مو

در سال های نه چندان دور، فیناستراید برای درمان بزرگ شدگی پروستات استفاده می شد. یکی از عوارض جانبی این دارو کاهش ریزش مو و رشد موهای جدید بود. همین مسئله باعث شد که اندیشه استفاده از آن در درمان ریزش مو قوت بگیرد و رفته رفته به یکی از روش های اصلی درمان ریزش مو تبدیل شود. یکی از مؤثرترین و معروف‌ترین درمان‌های دارویی ریزش مو، داروی فیناستراید (با نام تجاری Propecia) است که یک داروی خوراکی برای درمان الگوی ریزش موی مردانه است. این درمان، اختصاصی الگوی ریزش موی مردانه (MPHL) می‌باشد که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) جهت تجویز تحت نظر پزشکان مورد تأیید قرار گرفته است. ریزش موی ناشی از طاسی الگوی مردانه زمانی رخ میدهد که هورمونی به نام DHT (دی هیدروتستوسترون) از رسیدن مواد مغذی حیاتی مورد نیاز فولیکولها به آنها جلوگیری میکند و سبب تضعیف فولیکول موها و در نهایت ریزش موها میگردد. فیناستراید مانع از تولید DHT شده و از این طریق از فولیکولهای مو محافظت میکند. کاهش DHT میتواند باعث توقف ریزش موی ناشی از طاسی الگوی مردانه شده و حتی به رشد مجدد موها کمک کند.

درمان زودرس ریزش مو یا ترمیم مو ممکن است سرعت نازک شدن موها را کاهش دهد و باعث رشد مجدد موها گردد. روشهای درمانی متعددی برای توقف و پیشگیری از ریزش مو مانند برخی از داروهای درمان ریزش مو ، کورتون رقیق شده ، مزوتراپی، هیرفیلر ، پی آر پی و ... وجود دارد که توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان تجویز می‌شوند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.

انواع فیناستراید

دو نوع ایرانی و خارجی قرص فیناستراید در بازار موجود است. نوع خارجی این دارو تحت عنوان فین پشیا و نوع ایرانی آن فین استراید شناخته می شود. هر دو نوع ایرانی و خارجی دارو در دوزهای ۱ و ۵ میلی گرم عرضه می شوند. دوز ۵ میلی گرمی این دارو برای درمان مشکلات پروستات تجویز می شود. برای درمان ریزش مو از دوز ۱ میلی گرمی استفاده می شود.

عوارض فیناستراید

شیوه مصرف فیناستراید

داروی فیناستراید به شکل قرص عرضه می‌شود و طریقه مصرف آن مانند همه قرص‌هایی است که در طول عمر خود مصرف کرده‌اید. برای درمان ریزش مو دوز یک درصدی آن مناسب است که معمولاً همراه با غذا مصرف می‌شود. البته پزشک معمولاً زمان مشخصی را برای مصرف دارو تعیین می‌کند که بهتر است آن را تغییر نداده و هر روز دارو را به موقع مصرف کنید. توجه کنید که خوردن بیش از یک عدد قرص فیناستراید در روز می‌تواند خطرناک باشد. این تصور که مصرف دوز بیشتری از این دارو باعث افزایش اثرگذاری خواهد شد، تصوری کاملاً غلط است.

مدت اثرگذاری فیناستراید

برای آنکه تأثیر فیناستراید در جلوگیری از ریزش موها و رشد مجدد آنها به طور دقیق قابل ارزیابی باشد، میبایست دارو را یک سال یا بیشتر مصرف کرده باشید که معمولاً مصرف دو ساله آن توصیه می شود؛ زیرا تأثیر تضمینی را بر جای خواهد گذاشت. وقتی استفاده از فیناستراید را آغاز می‌کنید، حدود ٣ ماه طول می‌کشد تا تأثیر آن را ببینید. نتایج نهایی بین ۶ تا ١٢ ماه پس از شروع استفاده از دارو دیده می‌شود.

موارد احتیاط مصرف فیناستراید

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض فیناستراید

تزریق ژل یا فیلر در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پرتوکل‌های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می‌پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هایفوتراپی چگونه انجام میشود؟هایفوتراپی چگونه انجام میشود؟

هایفوتراپی یا هایفو روشی است که امروزه در تمام دنیا جایگزین تکنیک جراحی شده است. در این روش، امواج اولتراسوند به‌طور مستقیم و تنها از راه تماس دستگاه با سطح پوست، به لایه اصلی مؤثر در لیفتینگ وارد شده و همان عملی را انجام می‌دهند که در روش جراحی انجام می‌شود ... ادامه مطلب

مزووایت صورت یا کرم پودر دائمیمزووایت صورت یا کرم پودر دائمی

مزو وایت صورت یا کرم پودر دائمی روشی کم عارضه برای داشتن پوستی روشن‌تر و خوش رنگ تر می‌باشد. مزو وایت برای افرادی با رنگ پوست تیره مناسب است. همچنین از این روش برای کاهش کک و مک، لک، تیرگی دور چشم، تغییر رنگ پوست ناشی از آکنه و لک های پیری، رفع تیرگی زیر بغل، بیکینی، پشت آرنج و زانوها استفاده می‌شود ... ادامه مطلب

چه خوراکی هایی باعث به وجود آمدن جوش صورت می شوند؟چه خوراکی هایی باعث به وجود آمدن جوش صورت می شوند؟

جوش یک مشکل پوستی است که می تواند باعث ایجاد چندین نوع برجستگی در سطح پوست شود. ... ادامه مطلب