اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

مصرف سیکلوسپورین برای درمان ریزش موی ارثی

یکی از مهمترین علت های ریزش مو می تواند به دلایل ارثی باشد. افرادی که دچار طاسی از این طریق می شوند در واقع بیمار نیستند؛ اما به صورت طبیعی و ژنتیکی دارای کمبود در سطح هورمون هایی هستند که برای رشد فولیکول های مو مفید است. افرادی که دچار ریزش مو به صورت ارثی هستند رشد فولیکول های مو در آنها ضعیف است و بعد از ریزش مو ممکن است دچار طاسی شوند. با مراجعه به پزشک باید در ابتدا دلیل ریزش مو در افراد مشخص شود و با توجه به آن پزشک می تواند با استفاده از روش های مختلف، پیشگیری های لازم جهت جلوگیری از ریزش موی افراد را ارائه دهد.

سیکلوسپورین (با نام انگلیسی: Cyclosporine و نام تجاری: ساندیمون) از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی است که برای جلوگیری از رد پیوند اندام ها تجویز شده و با تضعیف سیستم ایمنی به بدن کمک می کند تا عضو جدید را راحت تر بپذیرد و اندام جدید به طور طبیعی کار کند. افزایش رشد موهای صورت و بدن یکی از عوارض جانبی احتمالی قرص سیکلوسپورین است و برخی افراد از آن برای درمان ریزش مو استفاده می کنند. پژوهش جدیدی که عملکرد این اثر جانبی خاص را بررسی کرده، درمان احتمالی جدیدی را نشان داده است که شاید رشد مو را تحریک کند.

این پژوهش نشان داد که سیکلوسپورین، پروتئین SFRP1 را کاهش می‌دهد. SFRP1 در بدن انسان جزء تنظیم کننده های آپوپتوز فیبروبلاست و کاهش تکثیر سلولی و مهار کننده بسیاری از بافت ها از جمله فولیکول های مو شناخته شده است. این ژن جزئی از سیستم ایمنی بدن است که بنا به دلایلی ناشناخته در موارد زیادی به فولیکول های مو حمله ور می شود.SFRP1 پروتئینی است که مسیر ضروری برای رشد فولیکول‌های مو را به صورت منفی تنظیم می‌کند، در نتیجه به نظر می‌رسد سرکوب این پروتئین، چگونگی تأثیر سیکلوسپورین را در رشد مو توضیح دهد.

درمان زودرس ریزش مو یا ترمیم مو ممکن است سرعت نازک شدن موها را کاهش دهد و باعث رشد مجدد موها گردد. روشهای درمانی متعددی برای توقف و پیشگیری از ریزش مو مانند برخی از داروهای درمان ریزش مو، کورتون رقیق شده، مزوتراپی، هیرفیلر، پی آر پی و ... وجود دارد که توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان تجویز می‌شوند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.

علائم ریزش مو

در صورتی که تعادل بین ریزش مو و رشد آن تغییر کند و ریزش تارهای مو از حالت عادی خارج شده و بیشتر از هر وقت دیگر صورت گیرد، به طوری که منجر به کم شدن تراکم مو شود، به اصطلاح فرد دچار عارضه ریزش مو شده است. از شایع‌ترین علائم ریزش مو می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

ریزش مو

موارد احتیاط مصرف داروی سیکلوسپورین

قبل از مصرف اگر به داروی سیکلوسپورین حساسیت دارید این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. داروی سیکلوسپورین ممکن است شامل ترکیبات غیرفعالی باشد که موجب بروز حساسیت یا مشکلات دیگر بشود. پیش از مصرف داروی سیکلوسپورین سوابق پزشکی خود از جمله سابقه‌ی ابتلا به بیماری‌های کلیوی، مشکلات کبدی، فشار خون بالا، سرطان، آسیب‌های پوستی ناشناخته، نور درمانی مانند پووا درمانی یا تحت درمان قرار گرفتن با اشعه‌ی ماوراء بنفش، عدم تعادل مواد معدنی در بدن مانند مانند سطح پایین منیزیم یا سطح بالای پتاسیم، ابتلا به عفونت و سطح بالای کلسترول و تری‌گلیسرید را با پزشک در میان بگذارید.

مقدار و روش مصرف داروی سیکلوسپورین

قبل از شروع درمان با داروی سیکلوسپورین (Cyclosporin) بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی رو به رو هستید با پزشک خود مشورت نمایید.

دوز و مقدار داروی سیکلوسپورین از فردی به فرد دیگر متفاوت است، لذا دارو را دقیقاً همانطور که پزشک، تجویز کرده است، استفاده نموده و از کم یا زیاد کردن خودسرانه مقدار و مدت زمان مصرف اجتناب نمایید.

در صورت فراموش کردن یک دوز این دارو، به محض یادآوری، نوبت فراموش شده را مصرف کرده و چنانچه نزدیک به زمان مصرف دوز بعدی به یاد آوردید، از مصرف نوبت فراموش شده اجتناب کنید و بر طبق برنامه مشخص به مصرف دارو ادامه دهید و دوز دارو را دو برابر نکنید.

ممکن است نیاز به درمان با ترکیبی از داروهای مختلف داشته باشید، لذا تمام داروها را طبق دستور پزشک مصرف کنید.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض جانبی سیکلوسپورین

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند؛ اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند.

عوارض رایج این دارو عبارتند از:

  1. لرزش
  2. افزایش فشار خون
  3. آکنه
  4. افزایش رشد موهای صورت یا بدن
  5. لثه‌های متورم یا دردناک

رفع خط خنده توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان قابل انجام می‌باشد. دکتر ناظمی با استفاده از روشهایی مانند تزریق ژل و تزریق چربی ، این خطوط را درمان نموده و چهره ای شاداب و جوان را به شما هدیه می‌دهند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240913 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کات گونه با تزریق فیلرکات گونه با تزریق فیلر

برجستگی گونه به طور قابل توجهی به زیبایی طبیعی صورت ما می‌‌ افزاید. از طریق تزریق فیلر می‌ توان به شکل موفقیت‌ آمیزی جهت این حجم دهی بهره برد. ... ادامه مطلب

رابطه ی ریزش مو در زنان و یائسگیرابطه ی ریزش مو در زنان و یائسگی

درمان زودرس ریزش مو ممکن است سرعت نازک شدن موها را کاهش دهد و باعث رشد مجدد موها گردد. روشهای درمانی متعددی برای توقف و پیشگیری از ریزش مو مانند مزوتراپی، هیرفیلر و پی آر پی وجود دارد ... ادامه مطلب

نکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید رعایت کنیدنکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید رعایت کنید

امروزه با استفاده از تکنیک های زیبایی نظیر تزریق ژل لب به راحتی می توان با بهبود ساختار ظاهری لب ها در کمترین زمان ممکن به فرم دلخواه رسید. ... ادامه مطلب