اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

روشهای درمان منافذ باز پوست کدامند؟

با افزایش سن و کاهش سطح کلاژن پوست، منافذ پوست کم‌کم بازتر می‌شوند، تاجایی‌که به راحتی قابل‌تشخیص هستند و زیبایی فرد را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهند. باز شدن منافذ پوستی یکی از نگرانی‌های پوستی است که به‌ خودی ‌خود عامل بیماری نیست و فقط از نظر زیبایی برای فرد مشکل ایجاد می‌کند. منافذ صورت در واقع ساختارهای سطحی پوستی هستند که به صورت دهانه‌های کوچک روی پوست متناظر با دهانه‌های مو و غدد سبابه ساز مشاهده می‌شود. این دهانه‌ها ممکن است تحت تأثیر کیسه‌های فولیکولی شاخی متشکل از بقایای چربی قرار بگیرند که به صورت کومدون های باز ظاهر می‌شوند.

منافذ باز محل مورد علاقه باکتری‌ها، آلودگی‌های و چربی‌ها هستند. جمع شدن گردوخاک و آلودگی و چربی در این منافذ به پوست آسیب می‌رساند و باعث ایجاد جوش‌های سرسفید یا سرسیاه در پوست می‌شود. عدم رسیدگی مناسب به منافذ ایجاد شده باعث بازتر و واضح‌تر شدن آنها خواهد شد و آسیب‌های ناشی از آنها را نیز گسترش خواهد داد. این موضوعات باعث شده است که متخصصان به فکر ایجاد روش‌هایی بیفتند که با کمترین عوارض و درد، منافذ باز پوست را تنگ‌تر کنند و زیبایی افراد را به آنها برگردانند. در ادامه به معرفی بهترین روش‌های درمان منافذ باز پوست می‌پردازیم.

بهبود و درمان منافذ باز پوست در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی با بکارگیری انواع روشهای لیزری و غیر لیزری امکان پذیر است. اگر احساس می‌کنید منافذ پوستتان بیش از اندازه باز است و ایجاد عدم هم سطحی در پوست می‌نماید؛ می‌توانید از طریق شماره‌های 32240913 و 09336900224 با کارشناسان ما در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

علل بزرگ شدن منافذ صورت

در صورتی که عوامل خارجی مانند چربی، پوست مرده، جوش و آکنه جلوی تنفس پوست را بگیرند، پوست برای تنفس، منافذ خود را بازتر می‌کند. طبق آخرین تحقیقات انجام شده، تصور می‌شود که چربی و سبوره، از بین رفتن الاستیسیته و قوام پوست و اندازه بزرگ فولیکول مو بیشترین ارتباط را با بزرگ شدن منافذ پوست دارند و علل اصلی باز شدن منفذهای پوست هستند. سایر عواملی که موجب باز شدن منافذ پوست می‌شوند عبارتند از:

انجام درمان منافذ باز پوست با لیزر یکی از روش‌های بستن منافذ باز پوست است که با توجه به نوع پوست و نیازهای بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه نتایج لیزر به اندازه سوزن زدن به پوست چشمگیر نیست؛ اما پس از چند جلسه درمان با لیزر، آزادسازی کلاژن و جوانسازی سلول‌های آسیب دیده تحریک می‌شود.

منافذ باز پوست

لایه برداری با مواد شیمیایی درمانی ایمن و غیرتهاجمی برای صاف کردن پوست، تجدید بافت و درخشان کردن پوست محسوب می‌شود. این مواد با اثرگذاری بر سطح پوست، آن را تمیز می‌کنند، جوش‌ها را از بین می‌برند و با تحریک غیرمستقیم تولید کلاژن مشکلات رنگدانه‌ای اصلی و آسیب دیدگی ناشی از نور خورشید را اصلاح می‌کنند. تفاوت بین لایه‌برداری شیمیایی و دیگر عمل‌های اصلاحی نظیر میکرودرم ابریژن و فتودرمانی جهت جوانسازی پوست این است که لایه‌برداری شیمیایی نفوذ بسیار عمیق‌تری در پوست را ممکن می‌سازد و در نتیجه بهبود چشمگیرتر و قابل توجه‌تری مشاهده می‌شود.

میکرونیدلینگ نیز یکی دیگر از درمان‌های پیشرفته است که به سرکوب سبوم کمک می‌کند و هم‌چنین ظاهر اندازه منافذ باز را کاهش می‌دهد و می‌تواند روش مؤثری برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت محسوب شود. این روش توسط ابزارهایی به نام درمارولر، درماپن و درما استمپ انجام می‌شود. به طور معمول استفاده از درمارولر رایج‌تر است. این وسیله حاوی سوزن‌های بسیار ریزی است که با چرخاندن آن روی پوست صورت فرو می‌روند. هر سوزن، بسیار ظریف است و زخم ایجاد شده توسط آنها کوچک است و ممکن است با چشم غیر مسلح دیده نشود. درمان به چند جلسه تقسیم می‌شود که در طول یک ماه یا بیشتر انجام می‌شود. در مدت تقریباً شش هفته پس از شروع، پوست صاف و درخشان‌تر خواهد شد.

آدرس اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

میکرودرم یک روش درمانی غیرجراحی است که لایه‌های بالایی پوست صورت را به سطح رسانده و لایه برداری می‌کند. در این روش، پوست با استفاده از کریستال‌های ظریف و ریز به آرامی ماساژ داده می‌شود که باعث از بین رفتن سلول‌های آسیب دیده، کدر و مرده پوست می‌شود. این کریستال‌ها از جنس اکسید آلومینیوم بوده و بسیار در درمان تأثیرگذار است. در نتیجه، پوست جوان‌تر، صاف‌تر و درخشان‌تر خواهد شد و این بدان معناست که منافذ بزرگ کوچک‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسند. علاوه بر این، درمان‌های منظم می‌تواند گردش سلولی پوست را تقویت کند که سبب می‌شود پوستی قوی‌تر و سفت‌تر ایجاد کند.

در این روش (مزوتراپی) ترکیبی از ویتامین‌ها، اسید‌های آمینه، مواد معدنی و داروها به لایه‌ی میانی پوست تزریق می‌شود. این تزریقات به روش میکرو انجام شده و در هر تزریق مقادیر میکروسکوپی از ترکیب مورد نظر به لایه مزودرم پوست منتقل می‌شود. پزشک متخصص شما با دقت بسیار بالایی ترکیب مورد نظر را دقیقاً در ناحیه هدف در پوست تزریق می‌کند و این کار موجب تحریک پوست برای آغاز روند بازسازی و جوانسازی پوست می‌شود.
این روش همچنین موجب ایجاد کانال بسیار باریک میکروسکوپی در پوست می‌شود که این امر موجب تحریک پوست برای تولید کلاژن و الاستین بیشتر می‌شود. این دو ماده نقش حیاتی در شکل‌گیری ساختار پوست و ایجاد بافتی منسجم در پوست و حفظ قابلیت ارتجاعی پوست دارند. این روش درمانی کاملاً ایمن است و به صورت تدریجی موجب بهبود کلی بافت پوست می‌شود و علاوه بر منافذ باز پوستی برای درمان بسیار از مشکلات پوستی دیگر نیز به کار می‌رود

نتایج درمان و بستن منافذ باز پوست

نتایج درمان بستن منافذ باز پوست بعد از چند هفته آشکار می‌شود. هرچند این نتیجه در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد؛ اما مدت زمان ماندگاری نتایج درمان بسیار طولانی است. در برخی موارد برای حفظ نتایج درمان لازم است که پس از مدتی بیماران جلسات درمانی را مجدداً تکرار کنند.

تزریق بوتاکس لبخند لثه ای در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی با بررسی دقیق شرایط شما، و امکان دستیابی به بهترین نتایج انجام میشود. در صورت تمایل می‌توانید هم‌اکنون با شماره تلفنهای 32240913 و 09336900224 با ما تماس گرفته و با دریافت اطلاعات مورد نیاز، هماهنگی جلسه ملاقات را با مطب ایشان انجام دهید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
زاویه سازی فک و چانه مناسب کدام مردان است؟زاویه سازی فک و چانه مناسب کدام مردان است؟

امروزه بسیاری از مردان برای دستیابی به چهره ای خوش فرم با زوایای ایده آل و مناسب به روش های زیبایی زاویه فک مردانه روی می آورند. ... ادامه مطلب

همه چیز درباره تزریق ژل الانسههمه چیز درباره تزریق ژل الانسه

الانسه محصولی از نسل جدید فیلرها می باشد که در قدرت ماندگاری بی رقیب است. این فیلر، پوستی طبیعی و فوق العاده زیبا را به شما هدیه خواهد داد و جوانی را به شما باز می گرداند. ژل استثنایی الانسه، نیاز همه افراد به داشتن یک پوست شاداب و چهره جذاب را برآورده ساخته است ... ادامه مطلب