اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

مقایسه تزریق ژل و بوتاکس برای درمان چین و چروک

یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی که این روزها به منظور جوانسازی و بهبود ظاهر پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند، تکنیک‌های تزریق هستند. استقبال مردم از این روش‌ها سبب شده تا روز به روز متدهای جدیدی عرضه و در بازار معرفی شوند. در این میان تزریق ژل و بوتاکس بیشتر از هر چیزی توانسته در بین اغلب افراد محبوبیت زیادی پیدا کنند. همین موضوع نیز سبب ایجاد سردرگمی در افرادی شده که به دنبال روشی مناسب و ایده‌آل برای جوان کردن خود هستند.

تصمیم نهایی در مورد اینکه کدام گزینه برای شما مناسب است باید بعد از انجام بررسی‌های لازم توسط پزشک متخصص گرفته شود. برای اینکه بتوان به بهترین نتیجه بعد از انجام هر عملیات زیبایی بر روی پوست رسید به غیر از انتخاب پزشک و کلینیک معتبر انتخاب روش صحیح نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل در این زمینه‌ نیز قبل از گرفتن تصمیم نهایی باید در مورد تفاوت بوتاکس و ژل اطلاعات کافی حاصل شود. تصمیم نهایی در مورد اینکه کدام گزینه برای شما مناسب است باید بعد از انجام بررسی‌های لازم توسط پزشک متخصص گرفته شود. برای اینکه بتوان به بهترین نتیجه بعد از انجام هر عملیات زیبایی بر روی پوست رسید به غیر از انتخاب پزشک و کلینیک معتبر، انتخاب روش صحیح نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تزریق فیلر و بوتاکس در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پرتوکل‌های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می‌پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

بوتاکس

بوتاکس یک شل کننده عضلات است که از باکتری ساخته می‌شود. این ماده در حدود دو دهه در بازارها وجود داشته است و برای درمان اختلالات عصبی که باعث ضعف ماهیچه می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گرفته است. تزریقات بوتاکس ماهیچه‌های نزدیک به چروک‌ها را شل می‌کند. با کاهش حرکت ماهیچه‌ها، چروک‌های حرکتی کمتر به چشم می‌آیند. متخصص شما ماده را به ماهیچه‌هایی که عامل ایجاد چروک‌هایی هستند که شما می‌خواهید از بین بروند، تزریق می‌کند. بوتاکس برای خطوط نرم که با شکست کلاژن ایجاد می‌شوند استفاده نمی‌شود.

ژل

ژل ‌ها نیز چروک‌های روی صورت را درمان می‌کنند. آنها قبل از هر چیز برای درمان خطوط خنده استفاده می‌شوند. این پرکننده‌ها همچنین می‌توانند برای پرحجم کردن لب‌ها یا گونه‌ها استفاده شوند. گاهی اوقات برای درمان دست‌ها یا کاهش به نظر رسیدن زخم‌ها استفاده می‌شوند. پرکننده‌های پوست در شکل‌های مختلف وجود دارند و مانند بوتاکس تزریقی هستند. برخی از آنها دائمی بوده و بیشتر برای بافت‌های نرم در صورت، در امتداد خطوط لبخند استفاده می‌شود.

روش های تزریق بوتاکس و تزریق ژل

روش‌ها و متد‌های تزریق بوتاکس و تزریق ژل بسیار مشابه به یکدیگر هستند و تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. مراحل کار که در ادامه ذکر خواهد شد، اصولی‌ترین مراحل برای تزریق بوتاکس و تزریق ژل می‌باشند؛ اما ممکن است برخی از پزشکان سلیقه و متد خاص خود را داشته و کمی با روش ذکر شده تفاوت‌هایی داشته باشد.

چگونگی تزریق ژل

ابتدا پزشک متخصص ناحیه مورد نظر را با محلول های ضدعفونی تمیز و سپس از بیحسی های موضعی استفاده می کند. همچنین اکثر ژل ها در ترکیبات خود دارای مواد بیحسی می باشد تا فرد در هنگام تزریق دردی احساس نکند. در مرحله تزریق، پزشک با استفاده از سرنگ های مخصوص، ژل را بر زیر پوست قسمت مشخص شده تزریق می کند که این کار حدود نیم ساعت طول می کشد.

نکات مراقبتی پس از تزریق ژل

مقایسه تزریق ژل و بوتاکس

موارد منع از تزریق ژل

چگونگی انجام تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس نیاز به بیهوشی ندارد و شما بعد از انجام آن می توانید به فعالیت های روزانه خود رسیدگی کنید. این روش همانند تزریق ژل، توسط سوزن های بسیار ظریفی انجام می شود و ماده بوتاکس توسط این سوزن ها به ماهیچه های پوستی تزریق شده و کاملاً بدون درد است. روش تزریق بوتاکس برای نواحی مختلف صورت مانند خطوط اخم و چروک های صورت و چانه و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و زمان انجام آن حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد. میزان تزریق بوتاکس، بستگی به شدت چین و چروک های صورت دارد.

نکات مراقبتی پس از تزریق بوتاکس

  1. ناحیه مورد نظر را بعد از تزریق دست نزنید و به ماساژ دادن آن نپردازید.
  2. در روزهای اولیه از انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش کردن خودداری کنید.
  3. در هنگام خواب دقت داشته باشید، زمانی که دراز می کشید به ناحیه مورد نظر هیچ فشاری وارد نشود.

موارد منع از تزریق بوتاکس

بوتاکس مانند عمل های زیبایی دیگر دارای محدودیت‌هایی است. در صورتی که شرایط زیر را نداشته باشید، برای انجام این کار هیچ مانعی وجود ندارد:

  1. خانم‌هایی که در دوره بارداری و شیردهی قرار دارند، بهتر است تزریق بوتاکس را به بعد از گذراندن این دوره موکول کنند.
  2. کسانی که نسبت به مواد های تشکیل دهنده تزریق بوتاکس حساسیت دارند، نمی توانند این کار را انجام بدهند.
  3. بیمارانی که داروهای مانند آنتی بیوتیک، آمینوگلیکوزید و اسپکتینومایسین مصرف کنند، نباید بوتاکس تزریق کنند.
  4. افرادی که مبتلا به بیماری های خونی و مستعد اختلال‌های خونریزی هستند، تزریق ماده بوتاکس برای آنها ممنوع است.
  5. در صورتی که هرگونه زمینه بیماری خاصی را دارید خوب است در این باره به پزشک خود اطلاع دهید.

میزان اثرگذاری بوتاکس و ژل

احتمالاً حدود یک هفته پس از تزریق بوتاکس، تأثیرات قابل توجه آن را خواهید دید. تأثیرات جانبی آن بسیار کم بوده و باید پس از گذشت زمان کوتاهی از بین بروند. اگر وضعیت خاصی داشته باشید که مانع تأثیرات بوتاکس شود، ممکن است متوجه تأثیرات کامل آن نشوید. زمانی که تزریق را انجام دادید، بدون نیاز به هیچگونه زمان توان یابی، قادر به ادامه فعالیت‌های روزانه خود خواهید بود. تأثیرات بوتاکس حدود 3 تا 4 ماه باقی خواهد ماند. پس از آن اگر بخواهید نتایج آن را حفظ کنید، به جلسات درمانی اضافه نیاز خواهید داشت. ژل های پوستی نیز تأثیرگذار به حساب می‌آیند و نتایج آنها درکل بیشتر از بوتاکس، باقی می‌ماند. با این حال نتایج دریافتی دقیقاً به نوع پرکننده پوستی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض و اثرات جانبی تزریق ژل و تزریق بوتاکس

تزریق ژل و بوتاکس هم مانند هر فرآیند پزشکی دیگر، عوارض و اثرات مخصوص به خود را دارند. اگر قصد تزریق ژل یا بوتاکس را دارید، پزشک را در جریان وضعیت سلامت خود قرار داده و سابقه هرگونه بیماری و یا مصرف داروی خاص را حتماً به پزشک اطلاع بدهید. در ادامه به عوارض و اثرات جانبی تزریق ژل و همچنین بوتاکس میپردازیم:

عوارض و اثرات جانبی تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای افرادی مناسب است که در وضعیت خوبی از سلامت جسمانی قرار داشته باشند و بخواهند از بوتاکس برای کاهش چین و چروک و خطوط صورت خود استفاده کنند. عوارض و اثرات احتمالی تزریق بوتاکس عبارت است از:

برای جلوگیری از بروز چنین عوارضی، بیمار نباید از داروها و مواد غذایی که باعث رقیق شدن خون می شود استفاده کند.

عوارض و اثرات جانبی تزریق ژل

معمولاً تزریق ژل، عوارض خطرناکی را به دنبال ندارد و عوارض موقت آن هم در طی دو هفته برطرف میشود. عوارض موقت ژل عبارت است از:

  1. واکنش آلرژیک
  2. کبودی
  3. عفونت
  4. خارش
  5. بیحسی صورت
  6. قرمزی
  7. اسکار
  8. زخم

در بیشتر بیماران، تورم صورت هم جزو عوارض ناشی از تزریق ژل است.

تزریق چربی یکی از روشهای رایج و پرطرفدار برای فرم دهی و افزایش حجم در صورت و بدن است. ماندگاری و ایجاد ظاهری مطلوب در تزریق چربی، ارتباط تنگاتنگی با مهارت در تزریق دارد. دکتر لادن ناظمی یکی از پزشکان مجرب و با مهارت بالا است که تزریق چربی در اصفهان توسط ایشان انجام می‌پذیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ماندگاری ، عوارض، مراقبتها و انواع فیلر لبماندگاری ، عوارض، مراقبتها و انواع فیلر لب

فیلر لب ماده ای است که به روش تزریق باعث حجیم شدن لب ها می گردد و ظاهری برجسته به لب ها می دهد همچنین فرم آنها را نیز اصلاح می کند. ... ادامه مطلب

اصلاح خط اشک با تزریق ژلاصلاح خط اشک با تزریق ژل

فیلر زیر چشم یک فرایند زیبایی شناسی است که در آن مواد پرکننده و جوان کننده در ناحیه زیر چشم تزریق می شود. ... ادامه مطلب

تکنیک تزریق ژل لب مدل روسیتکنیک تزریق ژل لب مدل روسی

مدل های مختلفی برای تزریق ژل یا فیلر لب وجود دارد که یکی از آنها مدل جذاب تزریق ژل لب روسی است. در این روش تمرکز بر لب بلا است. در واقع در لب مدل روسی قد لب بالا افزایش می‌یابد و فرم لب از حالت یکنواختی خارج می‌شود ... ادامه مطلب