اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

نگاهی به تاثیر نور آفتاب بر پوست

با گذر زمان در پوست صورت و بدن افراد چین و چروک، تیرگی، لک و کک و مک ایجاد شود. اثر آفتاب بر پوست انسان سرعت بیشتری به این روند می‌بخشد و خیلی سریع‌ تر این اثرات بد را برای پوست ایجاد می‌کند. بخشی از اشعه فرابنفش که به سطح زمین می رسد، شامل دو طول موج مختلف UVA و UVB است. هر چه طول موج یک اشعه بلندتر باشد، شدت نفوذ آن بیشتر بوده ولی انرژی آن کمتر است و در مقابل، اشعه با طول موج کوتاهتر، انرژی بیشتر و شدت نفوذ کمتر دارد. اشعه UVB طول موج کوتاهتری نسبت به UVA دارد، پس سطح پوست را با انرژی بالای خود می سوزاند؛ ولی نفوذ زیادی به لایه های زیرین نمی کند، به همین دلیل، UVB عامل اصلی آفتاب سوختگی شناخته می شود. UVA طول موج بلندتری داشته، باعث سوختگی واضح در سطح پوست نمی شود؛ ولی به لایه های عمقی تر پوست نفوذ کرده و عامل اصلی پیری پوست به شمار می رود. این اشعه باعث آسیب به الیاف کلاژن در لایه درم و تولید الاستین غیرطبیعی می شود. مقادیر غیر معمول الاستین نیز سبب تولید آنزیم متالوپروتئیناز می شود تا کلاژن های آسیب دیده را بازسازی کند؛ ولی اغلب، باعث تخریب بافت کلاژن و در نتیجه، بازسازی غیر صحیح پوست می شود و بازسازی ناقص پوست، چین و چروک پوستی را ایجاد می کند. این فرآیند، با قرارگرفتن روزانه پوست شما در معرض UVA، تکرار می شود تا جایی که کمبود کلاژن، سبب خشکی پوست شده و در نتیجه پوستی سفت به جا می ماند. آسیب هایی که نور خورشید بر پوست وارد می کند در هر فرد متفاوت می باشد؛ بنابراین مضرات تابش نور خورشید بر پوست و پیری در اثر این عامل در هر فرد متفاوت عمل می کند.

دکتر لادن ناظمی در اصفهان می‌توانند انواع مشکلات و بیماری های پوستی مانند قارچ پوستی را با جدیدترین روشها درمان نمایند. ایشان با استفاده از امکانات به روز و مدرن، به شما در بهبودی و رفع مشکلات پوستی، همچنین زیبای و جوانسازی پوست یاری می‌رسانند. برای آشنایی با روش‌های درمانی مطب دکتر لادن ناظمی یا جهت رزرو نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

بخش‌های تشکیل دهنده نور خورشید

اثرات مفید آفتاب بر پوست

ساخت ویتامین D:

کمک به ساخت ویتامین D در پوست به کمک جزء UVB اشعه ماوراء بنفش خورشید صورت می پذیرد.

کمک به درمان برخی مشکلات پوست:

نور خورشید به میزان کم و محدود می‌تواند به درمان برخی از مشکلات پوستی مانند آکنه پوستی (از طریق اختلالی که در سیستم ایمنی ایجاد میکند) و پسوریازیس (این مورد همیشگی نیست) کمک کند.

نگاهی به تاثیر نور آفتاب بر پوست

تأثیر نور خورشید بر انواع مختلف پوست

پوست چرب به صورت طبیعی بیشتر از انواع دیگر در برابر نور خورشید مقاوم است. چربی اضافی پوست به عنوان یک لایه ی اضافی محافظتی در برابر اشعه خورشید عمل می کند. این نوع پوست کمتر احتمال آفتاب سوختگی دارد و سریع تر هم برنزه می شود.

پوست حساس در معرض نور خورشید می تواند واکنش منفی نشان دهد. در موارد شدید، خارش پوست و اگزمای پوستی هم می تواند بر روی پوست های حساس رخ دهد. این موضوع به احتمال زیاد بر روی پوست های حساس تر رخ می دهد، به این دلیل که شما از محصولاتی که حاوی رتینوئیدها یا AHA هستند استفاده می کنید و یا اینکه از داروهای خاصی استفاده می کنید.

قرار گرفتن در معرض خورشید می تواند این نوع پوست را خشک تر کند؛ زیرا ممکن است رطوبت و چربی های ضروری سطح پوست را کاهش دهد. پوست خشک بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند در ظاهر بسیار خشک به نظر برسد، حالت پوسته پوسته داشته باشد و احساس کشیدگی به شما بدهد.

مضرات تابش آفتاب بر پوست

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

پیشگیری از مضرات آفتاب‌ بر پوست

  1. اشعه‌های خورشید بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر بیشترین شدت را دارند. سعی کنید در این زمان بیرون از خانه نروید.
  2. در ساعات آفتابی روز اگر مجبور هستید که از خانه بیرون بروید، برای محافظت از پوست خود لباس مناسب بپوشید:
  3. کلاه نقاب‌دار یا کلاه با لبه‌ی پهن
  4. شلوار بلند و بلوز با آستین بلند
  5. عینک ضدآفتاب استاندارد با شیشه ضد اشعه UV
  6. از کرم ضدآفتابی استفاده کنید که پوست شما را هم در برابر UVA و هم UVB محافظت می‌کند و محافظت آن حداقل 30 است. کرم ضد آفتاب را به تمامی‌ نقاطی از پوست خود که در معرض آفتاب هستند بزنید.

یکی از روشهای نسبتا جدید زیبایی و جوانسازی چشم، لیفت چشم گربه ای است که با روشهایی مانند بوتاکس چشم گربه ای در اصفهان و لیفت با نخ توسط دکتر لادن ناظمی انجام می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباه لیفت چشم گربه ای با بوتاکس با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد و عوارض پلاسما جتکاربرد و عوارض پلاسما جت

با پلاسما جت می‌توان اقداماتی از قبیل پلاسما جت بینی، پلاسما جت پلک و پلاسما جت شکم و ترک های پوستی را انجام داد؛ که البته یکی از مهمترین کاربردهای پلاسما جت، درمان لیفت پلک است که در گذشته فقط به واسطه انجام جراحی و بلفاروپلاستی صورت می‌گرفت ... ادامه مطلب

کدام دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد صورت بهتر است؟کدام دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد صورت بهتر است؟

امروزه لیزر موهای زائد به عنوان بهترین روش از بین بردن موهای زائد صورت و بدن، شناخته می شود. ... ادامه مطلب

پس از تزریق ژل یا فیلر چه اقدامات باید انجام دهید؟پس از تزریق ژل یا فیلر چه اقدامات باید انجام دهید؟

یکی از پرطرفدارترین روش‌ هایی که این روزها به منظور جوانسازی و بهبود ظاهر پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرند، تکنیک‌ های تزریق هستند. ... ادامه مطلب