اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

آسیبهای ناشی از استفاده مکرر کرم پودر برای پوست

یکی از پرطرفدارترین محصولات آرایشی کرم پودر است. کرم پودر می تواند پوست شما را بی عیب و نقص نشان دهد؛ اما استفاده نادرست از آن هم می تواند اثر متضاد داشته باشد، بنابراین سعی کنید با رعایت اصول استفاده از این محصول از این اشتباهات اجتناب کنید. کرم پودرهایی که ماندگاری بالایی دارند، کرم پودرهایی که با عنوان کرم پودر گریم وارد بازار شده اند به دلیل اینکه یک لایه ضخیم و سنگین روی پوست صورتتان ایجاد می کند برای مدت کمی می تواند لکه های صورتتان را کاور کند؛ اما در طولانی مدت حتی می تواند موجب ایجاد لک روی صورت شود. کرم پودر ها در صورت استفاده مداوم و نادرست بافت اصلی پوست شما را تخریب کرده و رنگ پوست شما را کدر می کنند. این کرم ها می توانند باعث ایجاد جوش های سر سیاه بر روی پوستتان شوند.

دکتر لادن ناظمی در اصفهان می‌توانند انواع مشکلات و بیماری های پوستی مانند قارچ پوستی را با جدیدترین روشها درمان نمایند. ایشان با استفاده از امکانات به روز و مدرن، به شما در بهبودی و رفع مشکلات پوستی، همچنین زیبای و جوانسازی پوست یاری می‌رسانند. برای آشنایی با روش‌های درمانی مطب دکتر لادن ناظمی یا جهت رزرو نوبت با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

ترکیبات کرم پودر

به صورت کلی کرم‌ پودرها به سه دسته کلی تقسیم می شوند. کرم‌پودرهای بر پایه آب، کرم‌پودرهای بر پایه روغن و کرم‌پودرهای برپایه سیلیکون. هرکدام از این کرم پودرها مناسب پوست های مختلف و حتی شرایط آب وهوایی که افراد در آن زندگی می کنند هستند. در ترکیبات آنها مواد مختلف دیگری مانند انواع نگهدارنده ها برای جلوگیری از ورود باکتری ها، انواع سیلیکون ها برای ایجاد لطافت و نرم کردن کرم‌پودر بر روی صورت، انواع مختلف سرامیدها برای ایجاد لطافت و جلوگیری از ایجاد خط و خطوط روی صورت و… وجود دارد.

آسیبهای ناشی از استفاده مکرر کرم پودر برای پوست

انواع کرم پودر

فون مایع

رایج‌ترین و محبوب‌ترین شکل کرم پودر است؛ زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می‌دهد. این کرم‌ها معمولاً برای پوست‌های نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع Oil Free آن استفاده کنند. مقداری از کرم پودر مایع را به صورت نقطه‌ای روی صورت بگذارید و با پد یا انگشت به همه جای صورت پخش کنید.

کرم پودر

این کرم‌ها بسیار مرطوب و غنی هستند به خصوص مناسب پوست‌های خشک هستند و چون بافت تقریباً سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده است.

پنکیک

این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولاً به شکل پودر فشرده شده و به ۲ صورت چرب (سوپرا) و خشک (آکوا) موجود است و استفاده از آن به کمک اسفنجی است که معمولاً روی آن در قرار داده شده است.

پن استیک

این کرم پودر بافت سنگین دارد و برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم بسیار مناسب است. مقداری از آن را روی محل می‌گذاریم و با یک اسفنج محو کنید.

کانسیلر

کانسیلر همانند کرم پودر در مدل‌های جامد و کرمی موجود است؛ اما به دلیل اینکه کرم پودری که به پوست می‌زنیم سنگین بوده و برای پوست اطراف چشم مناسب نیست بهتر است از کانسیلر استفاده کنید.

عوارض کرم های گریم

یکی از عوارض استفاده از کرم پودر که دامن‌گیر افراد با پوست چرب می‌شود، جوش‌زدن صورت است. افرادی که صورت چرب دارند و از کرم پودر نامناسب یا حتی گاهی تقلبی استفاده می‌کنند، منافذ پوست خود را با انبوهی از رنگدانه و مواد شیمیایی دیگر پر می‌کنند. مسدودشدن منافذ پوست به جوش‌صورت می‌انجامد.

چروک شدن پوست یکی دیگر از عوارض استفاده از کرم پودر به مدت طولانی است. در واقع بهترین حالت این است که از کرم پودر به‌صورت موقت و برای زمان کم استفاده کنید. هر چه ماندگاری محصول بیشتر باشد، آن محصول سنگین‌تر است. این مواد سنگین اگر برای مدت طولانی روی پوست قرار بگیرند،‌مانع از تنفس طبیعی آن می‌شوند. پوستی که در طول روز نتواند به‌خوبی تنفس کند، به مرور به کمبود اکسیژن دچار می‌شود. کمبود اکسیژن در پوست به ازبین‌رفتن کلاژن پوست و تحلیل در ساخت آن می‌انجامد. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند که پوست مراحل طبیعی بازسازی خودش را به‌خوبی انجام ندهد. نقص در عملکرد بازسازی و ترمیم پوست، به چروکپوستی می‌انجامد.

استفاده از این محصول به‌طور مداوم و زیاد باعث می‌شود که در درازمدت پوستشان به انواع لکه های مختلف دچار شود. در واقع یکی از عوارض استفاده از کرم پودر این است که پوست به مرور زمان تغییر رنگ پیدا می‌کند. این موضوع زمینه را برای بروز انواع لکهپوستی فراهم می‌کند.

این حادثه ناخوشایند هم ممکن است یکی از عوارض استفاده از کرم پودر باشد، به عبارت دیگر افرادی که ذاتاً پوست خشک و حساس دارند، در اثر استفاده از کرم پودر نامناسب، به شدت مشکلشان می‌افزایند.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

تشدید آکنه با کرم پودر

از عوارض شایع مصرف کرم‌پودرها، تشدید جوش‌های صورت است. اغلب کرم‌پودرها پایه‌های سنگینی دارند که باعث انسداد منافذ پوستی و تشدید آکنه و جوش صورت می‌شود.

به کارگیری لیزر الکساندریت برای حذف موهای زائد مردان و زنان در مطب دکتر لادن ناظمی در اصفهان ، انجام می‌شود. اگر مایل به انجام لیزر موهای زائد در این مرکز می‌باشید؛ با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نحوه عملکرد و انواع لیزر الکساندرایتنحوه عملکرد و انواع لیزر الکساندرایت

به محدوده طول موج 710 تا 800 نانومتر لیزر الکساندرایت گفته می‌ شود و از آنجایی که این دستگاه‌ های الکساندرایت، طول موجی حدود 755 نانومتر را ساطع می ‌کنند، به آنها دستگاه‌ های لیزر الکساندرایت گفته می‌ شود ... ادامه مطلب

کاربرد تزریق آنزیم لب چیست؟کاربرد تزریق آنزیم لب چیست؟

بهترین و مؤثرترین راه برای اصلاح فرم لب، تزریق ژل لب است‌. ژل های لب بر پایه‌ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت کننده و پرکننده بافت نر ... ادامه مطلب

تزریق فیلر بهترین روش رفع خط بغض یا ماریونتتزریق فیلر بهترین روش رفع خط بغض یا ماریونت

امروزه از روش های مختلف برای رفع خط اندوه به منظور جوانسازی پوست صورت می توان استفاده کرد ... ادامه مطلب