اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

تزریق ژل حجم دهنده است یا جوانساز؟

آیا می‌دانستید که بسیاری از علایم قابل مشاهده‌ی پیری در صورت به دلیل کاهش حجم اتفاق می‌افتد؟ با افزایش سن بافت‌های پوستی نازک می‌شوند و خطوط صورت که معمولاً در اطراف بینی، دهان، چشم و گونه مشاهده می‌شوند، عمیق شده و به چین و چروک‌هایی واضح تبدیل می‌شوند.

تزریق ژل یا استفاده از سایر روش‌های تزریق فیلرهای پوستی می‌توانند این حجم از دست رفته را جبران و چین و چروک‌های صورت را صاف کنند. البته رفع چین و چروک‌ها فقط یکی از کاربردهای این روش درمانی است و می‌توان از آن در افزایش حجم لب‌ها، لیفت ابرو، رفع گودی‌های صورت و موارد دیگر استفاده کرد که در ادامه مفصل در این باره توضیح داده خواهد شد.

دکتر لادن ناظمی با بهره مندی از سالها تجربه در زمینه تزریق ژل، همچنین استفاده از بهترین فیلرهای موجود، یکی از ارائه دهندگان ماندگارترین و طبیعی ترین نتایج تزریق ژل در اصفهان می‌باشند. جهت هماهنگی و مشاوره با مطب ایشان، میتوانید از طریق تماس با شماره های 32240913 و 09336900224 اقدام نمایید.

تزریق ژل چیست؟

فیلرها، پرکننده‌ها یا حجم‌دهنده‌های پوستی به موادی گفته می‌شود که ساختاری مشابه ژل دارند و برای جوانسازی پوست استفاده می‌شوند. از تزریق فیلرهای پوستی در زیر پوست می‌توان برای جبران حجم از دسته رفته، رفع چین و چروک‌ها، بهبود شکل انحناهای سطحی (کانتور) صورت و بدن استفاده کرد.

هیالورونیک اسید

یکی از رایج ترین فیلر ها، ژل است که در انواع و نام های تجاری مختلف موجود می باشد.از معروف ترین ژل های مورد استفاده، ژل هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid Gel) است. ژل هیالورونیک اسید از جنس پلیمر دیساکارید (قند دیمری) است و بعد از گذشت زمان (حدود شش ماه تا یک سال) جذب بدن و سپس دفع می شوند. به همین دلیل، این نوع ژل، نیاز به تخلیه از موضع تزریق ندارد. این ژل برای نواحی مختلف صورت کاربرد دارد، اما بیشتر در ناحیه صورت از آن استفاده می شود.

به عنوان مثال، در خطوط اخم عمیق، خطوط افقی عمیق پیشانی (که تزریق بوتاکس توانایی ترمیم آن را ندارد) و گودی شقیقه ها از تزریق ژل استفاده می شود. هم چنین، گودی زیر چشم، بینی های عروسکی شکل، گونه و لپ، لب، چانه و زاویه سازی فک (به طور کلی عمل face modeling) مواردی است که در آن، از ژل هیالورونیک اسید استفاده می شود. ژل هیالورونیک اسید برای تصحیح و تغییر طرح لب و خط لبخند و خط بغض (خط گریه یا خط سن) نیز استفاده می شود.

تزریق ژل چه کاربردهایی دارد

کاربرد تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل کاربردهای زیادی در علوم مختلف پزشکی دارد؛ اما در اینجا کاربردهای زیبایی تزریق ژل که در کلینیک ما انجام می شود را معرفی کرده ایم.

خدمات زیر با استفاده از روش تزریق ژل ارائه می شود:

در این روش پزشک با تزریق ژل به بخش های مختلف صورت چین و چروک ها و خطوط اخم و خنده و خطوط اطراف چشم و لب را از بین می برد.

با افزایش سن از شادابی، جوانی و حجم صورت کاسته می شود. این حالت معمولا در در لب ها، گونه ها و پلک ها بیشتر دیده می شود. تزریق ژل روشی موثر و بی خطر برای جبران این کاهش حجم و پر کردن مناطق گود و فرو رفته در صورت است.

سایر اعمال زیبایی که با تزریق ژل انجام می شود

جوانسازی دست ها

این روش فقط برای صورت نیست. یکی از بهترین روش ها برای جوانسازی پوست دست، ایجاد ظاهری نرم و لطیف روی پوست دست و پنهان کردن برجستگی های استخوانی و رنگ های زیر دست، تزریق ژل است.

تزریق ژل بینی یا رینوپلاستی بودن جراحی

با تزریق ژل در محل مناسب، می توان فرم کج یا نا متناسب بینی را بدون انجام جراحی تا حدود زیادی بهبود داد.

عوارض جانبی تزریق ژل چیست؟

به طور کلی می توان گفت تزریق ژل عارضه جانبی قابل توجهی ندارد. این روش بیش از دو دهه است که برای اهداف آرایشی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و تا کنون عارضه عمومی خاصی برای آن گزارش نشده است. البته در موارد معدودی مقداری کبودی و خون مردگی در محل تزریق رخ می دهد، که مسئله طبیعی و در واقع عارضه عمل تزریق است؛ و نه عارضه ماده ژل. که این حالت نیز طی 1 الب 4 روز پس از تزریق برطرف می شود.

سایر عارضه های نادر که در اثر تزریق ژل ممکن است رخ دهد، بیش از هر چیزز مرتبط با عدم تجبر و تخصص و تجربه فرد تزریق کننده است؛ که رد یان موارد ممکن است آسیب دیدگی در رگ های خونی اصلی ایجاد شود. همچنین واکنش های آلرژیک یکی دیگر از عوارض نادر تزریق ژل است که به علت استفاده از ژل های ناشناخته و غیرمعتبر رخ می دهد.

اقدامات قبل از تزریق ژل

همشهریان گرامی! برای حذف موهای زائد خود، با مراجعه به کلینیک های مجهز و دارای کادری مجرب، بهترین نتایج لیزر موهای زائد در اصفهان را تجربه نمایید و از مراجعه به مراکز غیر تخصصی و افرادی که مهارتی در این زمینه ندارند، جداً خودداری کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی با تزریق ژل چگونه است؟جوانسازی با تزریق ژل چگونه است؟

تزریق ژل یک عمل زیبایی است که مانند جادویی برای کاهش چین و چروک پوست صورت و سایر علائم پیری عمل می‌کند. این عمل باعث می‌شود چهره حجم بگیرد و درخشش و طراوت خود را دوباره به دست آورد ... ادامه مطلب

نحوه تزریق ژل لب مدل عروسکی یا باربینحوه تزریق ژل لب مدل عروسکی یا باربی

مدل عروسکی ژل لب که با ژل لب مدل باربی نیز شناخته می شود، یکی از مدل های پرطرفدار در بین دختران به شمار می رود. ... ادامه مطلب

روشهای از بین بردن لک پوستی ناشی از آکنهروشهای از بین بردن لک پوستی ناشی از آکنه

برای درمان لکه های قهوه ای جای جوش نیز مانند سایر لکه های پوستی روشهای درمانی لایه برداری، استفاده از کرم های ضد لک و مصرف مداوم ضد آفتاب بکارگرفته می‌شود ... ادامه مطلب