اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

مزوتراپی غبغب؛ مزایا، عوارض، مراقبتها و هزینه

صورت و گردن از اولین عضوهای بدن هستند که تحت تأثیر افزایش سن و وزن قرار می‌گیرند. غبغب به چربی تجمع یافته در ناحیه به هم پیوستن گردن و چانه گفته می شود که در اثر چاقی، افزایش سن و عوامل ژنتیکی بروز می کند. تجمع چربی و افتادگی پوست در زیر چانه، زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس افراد را از بین می‌برد. یکی از روش های غیرتهاجمی و بی عارضه برای از بین بردن غبغب، روش مزوتراپی غبغب می باشد. این روش باعث حذف دائمی چربی اضافی زیر چانه شده و مؤثرترین روش رفع غبغب نیز به شمار می‌آید.

آنچه در این مطلب میخوانید

در روش از بین بردن غبغب با مزوتراپی، پزشک با استفاده از کوکتل مزوتراپی غبغب، نقاط مناسبی در عمق درست را انتخاب کرده و با تزریق ساده با سوزن یا نیدل های بسیار ظریف بدون درد در زمان کوتاه و به صورت سرپایی درمان را انجام می دهد. مواد به طور مستقیم وارد سلول های چربی شده و پس از تزریق مواد ایجاد لیپولیز می کنند و چربی ها دو هفته بعد از تزریق شروع به آب شدن می کنند تا از طریق سیستم لنفاوی جذب شوند. پس از شش هفته بهترین نتایج به دست می آید و از آنجایی که دارو دقیقاً در محل مورد نظر تزریق می شود اثربخشی بسیار بالایی به همراه دارد.

مزایای رفع غبغب با مزوتراپی

اسید دئوکسی کولیک مصنوعی استفاده شده در مزوتراپی، دیواره‌های سلول‌های چربی را که در چانه، گردن و فک هستند، از بین می‌برد. سلول‌های چربی در این حالت، دیگر نمی‌توانند چربی را جذب کنند و به جای آن، با جذب چربی توسط بدن به مواد زائد تبدیل شده، متابولیزه می‌شوند و در نهایت از بین می‌روند. این فرآیند منجر به کاهش یا از بین رفتن غبغب می‌شود.

خطر بروز عوارض جانبی در مزوتراپی، در مقایسه با سایر درمان‌های رفع غبغب، کمتر است. اسید دئوکسی کولیک مورد استفاده در این روش، به طور طبیعی در بدن وجود دارد، بنابراین بدن به احتمال زیاد درمان را بدون آنکه دچار عارضه شود، می‌پذیرد. به کمک این روش درمانی، می‌توانید بدون عوارض جدی یا نیاز به زمان بهبودی طولانی، به نتایجی مشابه با جراحی دست پیدا کنید.

اگرچه ناحیه زیر چانه، ناحیه‌ای حساس برای درمان است؛ اما مزوتراپی با حداقل تهاجم و بدون نیاز به جراحی، نسبتاً بدون درد است. تنها ممکن است در طول جلسه درمان کمی احساس گرما کنید. با این حال، می‌توان قبل از تزریق، یک کرم بی‌حس‌کننده روی ناحیه اعمال کرد و پس از تزریق نیز برای کاهش حساسیت، می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

به علت توانایی اسید دئوکسی کولیک در شکستن ساختار سلول‌های چربی و جلوگیری از ذخیره آنها زیر پوست، کمک شایانی به رفع غبغب می‌کند. به همین ترتیب با رفع غبغب، ظاهری جوان‌تر خواهید داشت.

مزوتراپی به عنوان یک درمان غیرتهاجمی، خطرات کمتری داشته و معمولاً بدون دردسر انجام می‌شود. در کل، با وجود خطرات کمتر، می‌توانید به نتایجی مشابه با جراحی‌ و روش‌های تهاجمی دست پیدا کنید.

روند اجرای این درمان سریع است. البته که برخی از افراد ممکن است به جلسات درمانی اضافی نیاز داشته باشند؛ اما تمامی جلسات درمانی، به میزان همان جلسه اول، سریع انجام خواهند شد.

از آنجایی که این درمان سلول‌های چربی در ناحیه مورد نظر را از بین می‌برد، دیگر احتمال تشکیل غبغب کم می‌شود. نتایج درمان نیز حداکثر تا شش ماه بعد مشاهده خواهند شد. همچنین باید بدانید که در اصل نیازی به جلسات درمانی بیشتر نخواهید داشت؛ زیرا سلول‌های چربی تخریب شده توسط اسید دئوکسی کولیک دیگر نمی‌توانند بازسازی شوند.

مزوتراپی غبغب چگونه انجام می شود؟

برای انجام مزوتراپی غبغب به منظور پیشگیری از عفونت، ناحیه درمانی با استفاده از الکل ضدعفونی می شود و مدت زمان تزریقات با توجه به میزان چربی ها متفاوت می باشد؛ اما به طور معمول بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز می باشد و دوره نقاهتی ندارد. برای انجام تزریقات از سوزن های ظریفی که بر روی دستگاه های کمکی تعبیه شده است، استفاده می شود که مواد تزریقی شامل ویتامین ها و اسیدهای آمینه، مواد معدنی و آنزیم های تجزیه کننده می باشد که بعد از انجام تزریقات به منظور اطمینان پزشک از تزریق صحیح، ناحیه درمانی به آرامی ماساژ داده می‌شود، ممکن است در طول درمان مقداری محلول های چربی تولید شود که این محلول ها توسط بدن دفع خواهد شد.

مزوتراپی غبغب

مراقبتهای قبل از مزوتراپی غبغب

بسته به وضعیت سلامت شما، پزشک معمولاً توصیه ‌های لازم را در مورد نحوه آماده شدن برای جلسه مزوتراپی غبغب از قبل به شما می‌گوید. در ادامه لیستی از آمادگی ‌های لازم جهت انجام مزوتراپی غبغب را مشاهده خواهید کرد:

  1. 24 ساعت قبل از مزوتراپی، از انجام ورزش‌ های شدید خودداری کنید.
  2. حداقل 24 ساعت قبل از مزوتراپی از مصرف نوشیدنی ‌های الکلی خودداری کنید.
  3. برای چند روز (حدود 3 الی 4 روز) قبل از درمان، در معرض تابش نور خورشید نباشید. به این ترتیب از هیپرپیگمانتاسیون ناحیه درمان جلوگیری خواهید کرد.
  4. در صورت امکان از مصرف داروهای مسکن خودداری کنید؛ زیرا ممکن است باعث کبودی یا خونریزی در طول جلسه مزوتراپی شوند.

مراقبتهای بعد از مزوتراپی غبغب

افرادی که برای مزوتراپی غبغب اقدام می‌کنند باید بدانند برای رسیدن‌به نتایج مطلوب، باید یکسری دستورالعمل‌ها را بعد از انجام مزوتراپی رعایت کنند، به این شکل عوارض جانبی و دوره نقاهت کمی را تجربه خواهند کرد. بیماران به رژیم غذایی مناسب، سطوح هورمونی تنظیم‌ شده و یک رژیم ورزشی مناسب نیاز دارند. اگر شرایط شما نیازبه کاهش وزن پزشکی یا تعادل هورمونی دارد، پزشک متخصص می‌تواند به‌طور مؤثر یک یا هر دو مورد را در برنامه کلی درمان شما بگنجاند. به این صورت حداقل زمان بهبودی را در درمان مزوتراپی غبغب خواهید داشت. توصیه می‌شود بعد از مزوتراپی برای حذف غبغب، این نکات مراقبتی را رعایت کنید:

  1. تا 24 ساعت بعد از درمان مزوتراپی، از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین خودداری کنید.
  2. تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی غبغب، از حمام‌کردن، رفتن ‌به استخر و سونا اجتناب کنید.
  3. درصورت احساس درد و سوزش، از کمپرس یخ استفاده کنید.
  4. در طول دوره مزوتراپی، از درمان‌ های زیبایی جانبی مانند الکترولیزر و لایه برداری پوست خودداری کنید. در صورت انجام هرگونه مراقبت پوستی، با پزشک خود مشورت کنید.
  5. پس از مزوتراپی، از قرارگرفتن درمعرض نورخورشید به ‌شدت اجتناب کنید.
  6. زمانی برای جلسه بعدی درمان اقدام کنید که تمام علائم و عوارض ناشی از درمان جلسات قبلی ازبین رفته باشد.

موارد منع مزوتراپی غبغب

ماندگاری مزوتراپی غبغب

ماندگاری کاهش غبغب با مزوتراپی معمولاً بین ۶ تا ۱۲ ماه است. این بدان معنا است که نتایج حاصل از مزوتراپی غبغب پس از این مدت شروع به محو شدن می‌کنند. ماندگاری تزریق مزوتراپی برای غبغب به عوامل مختلفی مانند:

علت ورم بعد از مزوتراپی غبغب

به دلیل تزریق مواد در پوست و حساسیت افراد به تزریق، کمی ورم در صورت دیده می‌شود که کاملاً طبیعی است و بعد از چند روز برطرف می‌شود.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

فاصله جلسات مزوتراپی غبغب

تعداد جلسات تعیین شده به نظر پزشک و شرایط و اندازه غبغب شما بستگی دارد؛ اما معمولاً ۶ جلسه تزریق که هرکدام بین ۲۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد در نظر گرفته می‌شود که بین هرکدام از آنها باید حداقل ۱ ماه فاصله باشد.

عوارض مزوتراپی غبغب

همان‌ طور که اشاره شد، مزوتراپی یک روش کم‌خطر برای کاهش و حذف چربی‌های اضافی در ناحیه غبغب است؛ اما این روش به دلیل انجام تزریقات، دارای برخی عوارض جانبی جزیی در ناحیه تحت ‌درمان است. باید بدانید که عوارض مزوتراپی غبغب طبیعی بوده اما درصورت بروز علائم شدید و آزار دهنده، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید. برخی از رایج ‌ترین علائم مزوتراپی عبارت است از:

  1. التهاب، قرمزی و کبودی درناحیه تزریق
  2. خارش پوست و جوش پوستی در ناحیه تحت‌درمان
  3. ایجاد حساسیت پوستی در اطراف چانه و گردن
  4. تغییر در رنگ پوست

هزینه مزوتراپی غبغب

در محاسبه میزان هزینه مزوتراپی غبغب عوامل مختلفی چون میزان تزریقی که بر روی غبغب انجام می گیرد، میزان تجربه و تخصص پزشک، منطقه ای که کلینیک قرار دارد، کیفیت تجهیزات کار، برند محلول مورد استفاده و… دخیل می باشد.

اگر مایل هستید بدانید فیلر بهتر است یا بوتاکس ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت پوست با نخ یکی از روشهای نوین جوانسازی پوستلیفت پوست با نخ یکی از روشهای نوین جوانسازی پوست

در روش لیفت پوست با نخ، بازسازی بافت‌ها از طریق تحریک کلاژن‌ها و نئوواسکیولاریزیشن برای تقویت بافت‌ها و افزایش کشسانی پوست به خوبی انجام میشود ... ادامه مطلب

کدام دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد صورت بهتر است؟کدام دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد صورت بهتر است؟

امروزه لیزر موهای زائد به عنوان بهترین روش از بین بردن موهای زائد صورت و بدن، شناخته می شود. ... ادامه مطلب

تکنیک تزریق ژل لب مدل روسیتکنیک تزریق ژل لب مدل روسی

مدل های مختلفی برای تزریق ژل یا فیلر لب وجود دارد که یکی از آنها مدل جذاب تزریق ژل لب روسی است. در این روش تمرکز بر لب بلا است. در واقع در لب مدل روسی قد لب بالا افزایش می‌یابد و فرم لب از حالت یکنواختی خارج می‌شود ... ادامه مطلب